Általános társalgó

Hivatalos, hogy készül a GTA sorozat új része, ami minden bizonnyal a GTA6 nevet viseli majd... vagy nem? Lehet találgatni, ötletelni, kívánni, mi legyen és mi ne legyen a következő játékban.
Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2022. 09. 19. 12:24

Franklin írta:
2022. 09. 19. 07:19
Nem tudom, h ki látta vagy nem látta a leak videókat. Nekem személy szerint tetszett amit láttam, és az rdr 2-ből kiindulva tuti ütős lesz a játék.
Én láttam, nekem eléggé vegyes, de inkább csalódás. Nem is inkább a gameplay, mint a történet, karakterek. Plusz azért eléggé low effortos cuccnak tűnik az egész, mintha ez is csak a GTA Online miatt készülne, hogy majd itt is 10 évig megéljenek belőle minimális munkával. Jó persze nem szabad elfelejteni, hogy ez még csak egy alda vagy még az sem, de az alap koncepciót ez is kellően reprezentálja, az pedig nekem egyelőre nem jön be. Vice City sem tetszik annyira a jelenben, jobb lett volna egy 80-as évek ismét, mint az eredeti Vice Cityben. A térképet láttátok már? Az is kiszivárgott egyébként, és ha megnézitek az alakját és elég piszkos a ti fantáziátok is, akkor szó szerint egy fasza térkép lesz az alakja miatt. :lol: :lol: :lol: :P
DereX írta:
2022. 09. 19. 10:01
dani.szentgali írta:
2022. 08. 22. 11:35
hogy pl. a San Andreas remasteredben sem csináltam túl nagy problémát a San Fierro-i pride zászlókkal megpakolt utcából.

Eredeti 2004-es game-ben is ott voltak a zászlók, sőt a valóságban is. Ma már az egész mozgalom nem azt jelenti, mint a 80-as években amikor létrejött. Ettől függetlenül én meg úgy vagyok vele, hogy vannak dolgok amikkel nem ízléses viccelődni, s ahogy fejlődik a világ erre önmaga is ráérez. Az érzékenyítés ugyan átment egy bizonyos szinten, rengeteg téren, de ettől függetlenül az a tömeg, akinek el kellene fogadnia bizonyos dolgokat, azok még inkább bezárkóztak és ostoba propaganda és hazugságokra felülve meg is vonják maguktól azt, hogy megismerjék a másikat. Túlságosan összetett téma ez, de ezt nem lehet csak woke, cancel culture, lmbtq stb. propagandaként tekinteni, az ellentábornak is változnia kellene, de nem akar. Márpedig egészen addig ezek a jelenségek nemfognak megszűnni. ;)
Aha, értem. Erre már nem emlékeztem, illetve ezt nem tudtam, úgyhogy köszönöm a korrekciót! :)
DereX írta:
2022. 09. 19. 09:36
MateL írta:
2022. 09. 19. 08:32
Amit sokan említenek még hogy ez egy szétmoddolt GTA V, ami valószínűleg lényegében igaz is, hiszen az nem várható el a Rockstartól sem, hogy abszolút nulláról kezdjék el a fejlesztést, ha már van egy alapjuk, amire tudnak a kezdetekben építkezni, és ha már elér egy szintet, akkor le tudják választani az új projektet.
Azért ezzel nem értek egyet. A GTA4-et teljesen a nulláról húzták fel, maximum bizonyos boilerplateket használtak fel a korábbi játékokból aminek te egyáltalán nem láttad a nyomait, mert mindent eszméletlen módon továbbfejlesztettek, s ekkor debütált a saját engine-jük is.

A GTA5 esetében pedig az volt mondva, hogy a GTA4 engine továbbfejlesztett változata, s egyben vége is, a jövőben az új hardverek új lehetőségeket nyújtanak.
Gyakorlatilag teljesen kimaxolták azt, amit attól az engine-től ellehetett várni. Nemhiába volt az év játéka sem.

Nagyjából a GTA5 után történt egy csomó olyan változás is a R* életében amit fekete foltoknak tekintünk. Felesleges ezeket részletezni, de valószínűleg meggondolták magukat az engine-vel kapcsolatban. Így ugyanazt használták az RDR2 esetében is.
Ne érts félre, az RDR2 egy nagyon jó játék, de az ember nem tud elvonatkoztatni attól, hogy rengeteg funkciójában és kinézetében is teljesen a GTA5-re hasonlít, sőt azok előre elkészített elemeit tartalmazza. A karakterek világa kinézete, mimikája, gesztusai minden a GTA5-re utal. Ettől függetlenül remek játék volt, ezt ellehetett játszani mert a GTA5 és RDR2 világa merőben más, de nem lehet egy újabb GTA esetében ehhez nyúlni.

A GTA5 volt minden idők legjobban tejelő játéka, teljesen elvárható az, hogy a GTA6, pláne 10 év után egy teljesen új engine-el készüljön. Nem azt mondom, hogy dobjanak ki mindent a kukába, hiszen számos rendszer tökéletesen működik, de az embernek kell az új érzése. Ezt pedig nem lehet úgy elérni, hogy a leakelt videókban is az össze karakter mozgás, nagyjból a karakter modellek alapjai is teljesen a GTA5-re hajaznak. Az egész színvilág, a fények úgyszintén. Ebből pedig lehet látni, hogy ők fogták és szépen ugyanazzal az engine-vel készítik az új GTA-t. Ez már nem fog olyan új más világélményt nyújtani, mint az SA és GTA4 között volt, vagy épp a GTA4 és GTA5 között volt. Lényegében, mintha beraknának néhány új funkcióval, szereplővel egy új mapot.


Hogy értsd mire gondolok, ott volt nem olyan rég a matrix tech demo. Lehet látni, hogy teljesen új szintre emeli az ilyen open world játékok szintjét. Egy ekkora cég, ekkora bevételeket követően az a minimum, hogy a GTA5-tel hatalmasra rakott lécet megugorják. Ha a régi engine-vel készítik akkor saját maguk alatt vágják a fát.
Ezzel szóról szóra egyetértek. 10 év GTA 5 és Online után így, hogy ez idő alatt mindössze egyetlen épkézláb új játékot voltak képesek letenni az asztalra, ezen kívül meg csak a régi játékaikat adták ki újra egyre nevetségesebb áron és minimális fejlesztéssel, szerintem is egy gorundbreaking új játék lett volna az elvárható a részükről. De ez is mutatja, hogy a 10 évnyi semmittevés alatt befolyt felfoghatatlan mennyiségű pénzek nem egy korszakalkotó játékba folytak, hanem Zelnickék zsebébe. Ez van. eléggé szégyen ez a mai rockstar és T2, és meg is érdemlik emiatt ezt a mostani szvárgást. Régóta kijárt már nekik egy hatalmas pofon, a gond csak az, hogy érzésem szerint ebből sem fognak tanulni és vissza térni a régi önmagukhoz.

Avatar
DereX
Szakértő
Hozzászólások: 252
Csatlakozott: 2012. 07. 09. 22:35

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: DereX » 2022. 09. 19. 14:25

Nem akarok hatvan millió helyre válaszolgatni, itt könnyebb mert több ember láthatja, a hírek meg hamar "eltűnnek".

Nemrég jött a hír, hogy a R* elismerte a leak-et, és a fejlesztés halad szépen tovább. Majd bemutatják idővel azt, amit már tudunk.

Nem fogják elölről kezdeni, ezt nem is értem, hogy gondoltad.

Visali túlságosan, már-már szekta hívőként védi még mindig a R*-t. Aláírom, hogy úgy kb. 2013-ig egy olyan üde színfoltja volt a játékfejlesztésnek ami miatt ezt meg is érdemli. Ahogy az első egy milliárd dollárt is megérdemelték azért a munkáért amit a GTA5-be fektettek.

Viszont nekem már akkor csomó dolog nem tetszett. Az, hogy a GTA5 bejelentése 2011 novemberében volt egy trailerrel, majd egy teljes éven keresztül semmilyen hír, videó, kép nem jelent meg a második trailerig - számomra teljesen megutáltatta magát már akkor a R*.
Emlékszem itt írogattunk napról napra, hétről hétre, hónapról hónapra, hogy ugyan mikor jöhet már valami kis infó, minden egyes kis videójátékos összejövetelt tűkön ülve, hogy ugyan megjelennek-e rajta vagy sem. Volt temérdek elemzés, másodpercről másodpercre végig lett elemezve minden, aztán csomó minden nem jött be ezekből akkoriban.
Az se tetszett, hogy míg más gyártó képes a játékait egyszerre kiadni, addig a R* közel egy évvel késleltette az egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb játékosbázissal bíró platformot.

Ezzel szemben a tegnapi leak számomra üde folt. Rengeteg minden kiderült így a játékról. Sokkal több, mint azt egy laikus játékos gondolná. Én korábban védtem a R*-t amikor a trilógia remastert csinálták, hogy a 60 dolcsi az végül is megéri. Valljuk be, három játékot kapunk egy áráért. Nem az itten pénztárcákhoz fogják mérni a játékok árát. Azt azonban amit kaptunk, az valami kritikán aluli. S ezen egyáltalán nem szépített a nyilvános bocsánatkérés sem, hiszen azon kívül, hogy a megjelenést követő pár hétben jöttek hotfixek, azóta semmi. A játékokat teljesen leszarják, nem javítanak már ki semmit. Azzal tehette volna rendbe a saját renoméját a R* ha a saját fejlesztőire bízva megígéri, hogy külön-külön rework-ölik, azaz kvázi nulláról felhúzzák újra a három játékot 2-2-2 éves megjelenéssel. Ehelyett annyit kaptunk csak, hogy a GTA4-el nem merik megtenni, hogy hozzányúljanak.

Elképesztően sok mocsok hír látott napvilágot, hogy hogy is működnek ők, mennyire egoisták a saját nevüket illetően az egész Rockstar szó levédetéséből kiindulva mindenen keresztül, ezeket nem lehet csak úgy félresöpörni azért, mert gta fan valaki.

Pláne azért nem, mert az elmúlt 10 évben több milliárd dollárt kerestek és kutya kötelességük lett volna ennyi pénzből egy teljesen új alapokra épülő GTA6-ot csinálni. Ehelyett kapunk egy kvázi GTA5 modot.

Fejlesztő vagyok én is, igaz én csak egyszerű weblapokat szoktam készíteni. A fejlesztők nem döntenek semmiben, ők megkapják a munkát, a tervet és azt nekik le kell implementálni. Nem az ő munkásságuk ment ezzel "tönkre", hiszen ők kivannak tisztességesen fizetve. Ez őket nem tudja úgy érinteni. Kisebb csapatoknál és más projekteknél lehet van valami szükség a kreativitásra, de egy ekkora csapatnál ahol minden megvan szabva neked csak az a feladatod, amit készhez kapsz.
Ilyen szemmel nézve a videókat én nem azon akadok ki, mint amin a sok, elnézést a kifejezésért, gyökér ember, mert tudom, hogy sok minden fog még változni. Például láttam sokan megszólták azt, hogy a karakterek ilyen gumi, fénylő ruhában vannak, furcsák az épületek kidolgozottsága, az autóké is, stb. Ezek mind-mind olyan dolgok amik változnak. Volt konkrét animáció tesztelő rész is, ahol a kockás háttérben láttuk, hogyan törik meg az animáció, a karakter teste és valaki erre is kiakadt. Ezek is olyan dolgok amik még tudnak javulni.

Láttam pozitív dolgokat, legalábbis pozitívként bemutatott dolgokat, hogy például lesz kúszás, guggolás, meg ilyesmik. Nos ezek olyan funkciók amelyeket bármikor hozzálehetett volna eddig is adni a játékhoz. Az, hogy ilyen kényelmi funkciók bekerülnek, ne vegyük már akkora újításnak. Ez olyan, mintha a GTA:SA-ba behozták volna a létrán való mászást. Semmit nem ad ez önmagában hozzá a játékhoz.

Engem speciel az nem zavar, hogy tudom a két szereplőt, a kinézetüket, a nevüket. A sztorit sose fogom leírni előre, csak azért mert alapból mondjuk nem jönne be nekem az ilyesmi.

Ami végtelenül zavar, az az hogy technikai szemmel ránézve nem tűnik úgy, hogy a R* egy teljesen új alapra fektette volna a játékot. Mondok egy nagyon egyszerű példát. Ha valaki összehasonlítja a GTA5 és az RDR2 karaktereit, akkor észrefogja venni, hogy teljesen mintha egy világból származnának. Mindenkinek ugyanolyan a haja és arcszőrzetének a minősége. Ez azért van, mert az RDR2 fejlesztésénél fogták és a GTA5 karaktereit módosították. Nem újból hoztak létre valamit, hanem meglévőt módosítottak. Ez nem zavaró azért, mert a GTA és az RDR világa teljesen más. Nyilvánvalóan volt csomó dolog amit így is megkellett csinálni és már nem volt meg előre.

A GTA6 esetében az összes karakter ugyanúgy fog kinézni, mint az 5-ben. Csak más lesz a ruha, más lesz a haj, de ugyanabban az engine-ben lesz. Hasonlítsátok össze pl. a Matrix game demo-val. Ugyanezeket eltudom mondani a karakterek mozgására, a harcrendszer is ugyanazokat az animációkat használja, a futás is. A csajszi kapott egy ribi-s séta animációt és ennyi. Minden full ugyanaz, csak toldozgatva van.
Mondom még egyszer: ez az engine miatt van. Akármennyire is szépítik, foltozgatják a karaktereket, akármennyire is lesz részletes valakinek az arcra - a mozgás, az összes animáció, a mimikák, a gesztusok, mind a GTA5-ből vannak véve.
Ez olyan, mintha a GTA4-et beletesszük a GTA:SA motorba. Semmi előrelépés nem történt volna.

Azt is mondhatnám, hogy a GTA3 era köszönt itt vissza. Tudjuk, hogy a GTA3 motorját fejlesztették tovább. Ha valaki összehasonlítja a GTA3-t és a VC-t, technikailag ugyanaz a két játék, csak az utóbbi kicsit színesebb. De ugyanazok a karaktermozgások, animációk vannak. A GTA:SA esetén is ugyanaz az engine, de ott vették a fáradtságot, hogy mégis újraalkossák az animációkat. Ezért volt kimaxolva az az engine és ahhoz többet már nem tudtak volna hozzátenni.
Pontosan ezért is fejlesztettek sajátot és azon mutatták be a GTA4-et. Azt is tudtuk, hogy amit a VC és SA között elvégeztek, azt megtették a GTA4 és GTA5 között. Kimaxolták az engine-t, a végletekig kijavították annak minden hibáját, igaz volt csomó visszalépés is benne funkciókat tekintve, de egy kifinomult kimaxolt engine-t kaptunk. Még volt is hír róla, hogy már alig várják az új generációs konzolokat hiszen a jövő sokkal több lehetőséget rejt minden téren. Akkoriban még a konzolok valahogy kibírták a 7-8 évet is, mielőtt új generáció jött volna. Most meg relatíve ez felgyorsult.
Nekem ez számomra nagy csalódás, hogy ugyanazt az engine-t toldozgatják ismét.

Low effort game. Ez már nem fog változni. Aki nem ért hozzá, az nem is fog velem egyet érteni. Azt hiszi majd, hogy a karakterek kidolgozatlanságából írom amit. Bármennyire is foltozgatják majd még ezt az elkövetkezendő években, nem fog máshogy hatni, mintha egy fizetős GTA5 dlc lenne. Mint amikor a Windows11-et kiadták, ami még a belső rendszerben a mai napig egy Windows10-ként funkcionál.
S még így a végére: Egy ekkora cég, ekkora irgalmatlan mennyiségű bevétel után, egy ilyen hatalmas történelmi játéknál kutya kötelessége lett volna akár a nagy büdös nulláról indítani a projektet.

Avatar
DereX
Szakértő
Hozzászólások: 252
Csatlakozott: 2012. 07. 09. 22:35

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: DereX » 2022. 09. 20. 18:13

Az egyik hír alatt Visali kommentjére válaszolnék. Egy meglehetősen hosszú kommentet írtam, amit nem engedett elküldeni hibaüzenet nélkül. Gondolom, túl sok volt a karakter. Kétfelé meg nem engedi szedni.
Megpróbálom most már rövidebben megfogalmazni. Aztán valaki vagy megérti vagy nem. Lehet valaki megrögzött, elvakult fan, vagy kritikus, lehet valaki hozzáértő, vagy laikus. Ezt mindenki magában szépen lemeccseli.

Jómagam szoftverfejlesztéssel foglalkozom, s van rálátásom arra, hogy a kisebb nagyobb projektek milyen módszertanok és fejlesztési körülmények, tervezés és implementálás, tesztelés, stb. keresztül mennek végbe, míg végül abból egy kész termék nem lesz. Nem kell játékfejlesztőnek lenni ahhoz, hogy az ember szakmailag meglásson bizonyos dolgokat és néhány következtetést letudjon vonni.

Való igaz, hogy a Rockstar saját engine-t készített azért, hogy sokáig használják. De az hatalmas csúsztatás, hogy akkor minden Unreal Engine alatt készült játéknak egyformának kellene lennie. Ez rossz érvelés. Mindenki használhatja az UE-t, és teljesen természetes, hogy egymástól két független fejlesztői cég más és más dizájnerek és artistákkal dolgozik, így a végeredmény is más lesz. Másrészt az UE annyia komplex nagy rendszer, hogy bizonyos játékok más és más komponenseit használják. Mégis, most már beszélhetünk UE5-ről is, hiszen kénytelenek időről időre marginális rendszereket újraírni, mert a technológia fejlődik és a felhasználói igény is megnövekszik.

Ezzel összevetve azonban a RAGE az nem ennyire komplex és nem ennyire sokoldalú. Ráadásul mivel csak a R* használja így ugyanazok az artisták és dizájnerek önhasonló (rekurzív) dolgokat fognak készíteni amik vissza fognak köszönni. Ezt láthattuk a GTA5 után az RDR2-ben.

Ha szakmailag nézed, az összes karakter egy azon sablonra épül rá mindkét játékban. Olyan ez, mintha vennénk pl. a Dragon Ball és a Naruto animéket. Mindkettő anime nagyon más és más rajzstílussal készült, mégis ha egy totál új karaktert meglátnánk magunk előtt, nagy valószínűséggel eltudnánk helyezni őt valamelyik világban. Nos ez a helyzet a GTA5 és RDR2-vel is. Az összes karakter nagyon hasonlít a GTA5 világbeli karakterekre. Csak más típusú ruhák, ennyi. Ezt, ha valaki nem veszi észre az vak. Az engine továbbá felel a pályáért is, a fű, a fák, az égbolt, épületek stb. Azok is önhasonlóak a két játékban.

Jó játék ettől függetlenül mindkettő? Persze. Mert más világérzet, más tapasztalatot adnak. Jó játék lenne két teljesen egyforma világnézetű játék, jelen esetben a GTA? Itt már kétségek merülnek fel. Ott a GTA3 és GTA:VC tessék megnézni. Ugyanazon az engine-n készült, ugyanazokkal az animációkkal, megoldásokkal. Mégis jobbnak tartjuk, de azért mert akkoriban ez volt elvárható a technológiától, ráadásul mindössze 1! év telt csak el.

A jelenlegi helyzet más. Itt eltelt 10 év és a technológiai fejlődés is számottevő.

Én is részt szoktam venni engine-k fejlesztésénél, mi mondjuk nem feltétlenül ezt a szót használjuk rá, de akár lehetne is. Igaz, mi nem grafikai engine-ket készítünk, csupán weboldal alrendszereket, komponenseket amelyek aztán egy komplett rendszerré álnak össze amit lehet motornak, engine-nek nevezni. A programozáson belül havonta jelennek meg új keretrendszerek, gyorsabb, jobb, hatékonyabb megoldások ugyanazokra a problémákra. Nem teheted meg azt fejlesztőként, hogy 15 évig ugyanazt a rendszert használd.

A leakelt videókban én a számomra releváns dolgokat többször újranéztem. Az animációk során sok új tesztelése zajlott, de itt egy dolgot meg kell említeni, az az, hogy a fiú főhősnek GTA5 Franklin mozgásanimációja volt bent. Lehetne rá mondani, hogy csak tesztelés miatt, de pont ez a lényeg, hogy a tesztelés során új mozgáselemeket nézegettek amelyeknél elengedhetetlen az, hogy az átmenet stabil és hibamentes legyen. Azt meg nem csinálhatják meg, hogy az alapanimációkat majd utólag csinálják meg, hiszen azokhoz kell igazítani a most elkészített újakat. Sokkal célszerűbb, ha előbb az alap van kész és aztán az új.
Valamiért ez a női karakternél végbe is ment.

Az épületeket illetően arról tudunk, hogy a GTA:VC-ben használt épületek és assetek közül nem egy került többszöri felhasználásra GTA:SA-ban is. Ugyanez fennáll a GTA4 és GTA5 között is. Ez nem baj, mert akkora lett a pálya, és annyi épület lett hogy az ember ezeket nem veszi észre. Azonban az új épületek fejlesztésekor elengedhetetlen az, hogy tudjam hogy milyen környezetben lesznek beépítve. Ezért nem mondhatod azt, hogy csak a teszteléskor volt a régi GTA5-ös grafikai engine az új épületek miatt. Miért nem? Mert ez ugyanolyan, mintha a GTA4 fejlesztésekor a GTA:SA engine-ben tesztelték volna le az új LC bizonyos épületeit. Nonszensz ugye. Az, hogy itt mégis az történt arra az az egyetlen logikus válasz, hogy alapból az az engine lesz a futtató környezet.
Sok minden változik még, színek, árnyékok, megvilágítások, stb, de az alap az nem fog. Márpedig az új épületeknél is lehetett látni a GTA5 stílusú elemeket.

A maga idejében a GTA5 nagyon szép grafikájú játék volt, de ma már nem állná meg a helyét.
A karakterek is szintén a grafikai engine által vannak meghajtva. Nos sok volt a kidolgozatlan karakter, gumiruhákban, fénylő matt kinézetben stb., egy dolgot azonban lehetett látni, hogy még a fő karakterek is a már jól ismert GTA5-RDR2 sablonokat használják. Ha az alapokat nézem, nem látok változást és baszki nem arról van szó, hogy mondjuk még szebb lesz az arca mondjuk a srácnak meg más lenne majd a ruhája. A VILÁG amiből származik (visszatérve az animés példára) szemmel láthatóan a GTA5.

Visali, nem mondhatjuk mindenre azt, hogy csak azért látszódik GTA5 stílusúnak, mert tesztfázis. Mondom, ez olyan, mint amikor a GTA4-et fejlesztették és a GTA:SA motorba pakolták volna. A két játék között annó pedig csak 4 év telt el.

Itt el telt 10 év! Új technológiák jelentek meg. Nézzetek már rá a Matrix Demo-ra. Neo-t úgy modellezték le, mintha teljesen valódi lenne. Ez a Neo a RAGE motorban visítóan hülyén nézne ki. Nem azt mondom, hogy olyan színvonalat kellene hoznia az új GTA-nak, de könyörgöm. 10 évvel ezelőtti dolgokat fejlesztünk tovább? Még tesztfázisban sem szabadna... Gondolkozzunk már egy kicsit.
Értem én, hogy az RDR2-nél ez bevált, de az azért volt, mert az nem egy GTA játék volt és a GTA5-ben tökéletesített engine adja magát, hogy más körülményekben is kilehessen használni. Tovább megyek: Ha a R* úgy döntene, hogy készít egy futurisztikus játékot simán használhatná a GTA5-ös RAGE-t mert más a világ.

Na de két különálló GTA, ugyan azzal az engine-vel, 10 év különbséggel? Az már nem lesz pozitív kimenetelű. Ezzel az erővel a GTA:SA engine-t is lehetne használni. 20 éves engine, na és? A RAGE meg 15 eredetileg, 10 a fejlesztett. Az RDR2-ben nem igazán volt fejlesztve, hiszen már a GTA5-ben elérte maximumát.
Ők maguk jelentették be, hogy az lesz rajta az utolsó game hiszen elérték a maximumot. Jönnek az új konzolok új lehetőségek.
Megint leírom: 8 milliárdnál is több lóvé egyetlen játékból 10 év alatt és még mindig ezt akarják kiszipolyozni. Csinálnak egy új mapot, néhány új funkciót, kocsit, új sztorit és azt hiszik ezel is sikerülni fog 8 milliárdot összeszedni?
Csodálkozunk azon, hogy hackerek támadták meg őket? Már rég nem az a minőség amire a GTA5 előtt, és körül büszkének lehetett lenni. Beperelnek mindenkit aki a Rockstar szót használja? Egy másik játékot azért, mert az a neve, hogy It takes two? A GTA1 fejlesztőt? Hová süllyednek még? És akkor arra akad ki Visali, mert lemerem írni, hogy low effortnak tartom ezálltal a készülő GTA6-ot, ami tulajdonképpen egy GTA5 reskin?

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2022. 09. 20. 22:41

Én ugyan laikus vagyok, de ebben az esetben minden szavaddal teljesen egyetértek és ahogy leírtad, én is értem és hát ez szerintem is eléggé kevés, gyenge és szánalmas, de ez is csak azt mutatja, hogy a 10 év alatt felhalmozott pénz nagyobbik része nem a játékfejlesztésbe, hanem a T2 és Rockstar fejesek házaiba, medencéibe és sokadik luxusautójukba folyt. Én is elvártam volna egy teljesen új motort és technológiát ennyi pénzből és ennyi idő után. Ez pedig nem történt meg, tényleg kár túlmagyarázni. Bence (Visali) amúgy tudtommal nem sűrűn nézi a fórumot, inkább a hírek alatt aktív, de az is igaz, hogy ott meg nem enged akármekkora terjedelmű üzenetet közzétenni, és teljesen blokkolva van az ugyanattól a személytől származó két egymást követő hozzászólás közzétételének a lehetősége, ami valóban eléggé kellemetlen. Mindenesetre majd csak célba ér az üzenet. Az viszont a leírásodból is látszik, hogy ma már a Rockstarra sem lehet számítani, ők is lesüllyedtek a béka segge alá, ezen nincs mit szépíteni és a legelfogultabb rajongóknak is illene észrevenni.

Avatar
DereX
Szakértő
Hozzászólások: 252
Csatlakozott: 2012. 07. 09. 22:35

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: DereX » 2022. 09. 22. 07:16

Talán velem is a probléma, mert ami számomra egyértelmű az egy átlagembernek nem lesz az. A totyakkal folytatott vitád alatti kommentemben talán sikerült jobb példával élni az engine dologra, de most már jegelni fogom én is ezt a témát mert felesleges ezt tovább csűrni-csavarni. Szép játék lesz az, nyilvánvalóan nem csak a grafika teszi majd azzá ami, hanem az egész hangulata. Csak mivel bennem az a téveszme élt, hogy a GTA mindig híresen tükrözte azt, hogy ő próbál realisztikus grafikát tükrözni, így kötelességemnek éreztem szólni arról, hogy azt tudomásom szerint jelenleg egy engine tudja elérni, aminek használata ma még túlságosan erőforrás zabáló. Ezért nem fogunk még látni sok UE5-ös játékot, ha meg látunk is, azok nem használják ki azt a CPU+GPU zabáló lehetőségeket.
A R* saját motorja meg szépnek hat még ma is. A Minecraftot se a grafikájáért szeretik, a Fortnite-t se, de szerintem a játéktörténelem legsikeresebb cége, aki egymaga ekkora bevételt generált, ráadásul egy címmel, az a minimum, hogy hasonlóan gondolkozik, de el kell fogadni, hogy a kapitalizmusban ez nem szempont.

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2022. 09. 27. 16:57

Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy maximálisan egyetértek veled. Kétségtelenül szép és jó játék lesz, de ennyi idő után és ekkora pénzből illett volna a régi motor fejlesztése helyett a jelenlegi legkorszerűbbre átültetni a fejlesztett játékot.

Egyébként elvileg a hacker a bennfentes levelezgetéseket is megszerezte, és abból azt az infót is megkaparintotta, ami szerint a GTA6-ra a Rockstar eddig összesen 2 milliárd dollárt költött, ami mondjuk inkább csak akkor számít soknak, ha még viszonylag az elején járnak. Szóval azért relatíve nagy költségvetésű cucc lesz ez, nyilván szépen felpimpelik majd a RAGE motort, aminek a legfrissebb verziója fut majd a GTA6 alatt, ettől függetlenül szerintem ha már ennyit költöttek rá ezidáig és a hatalmas büdzséből még ennél is többet költhettek volna (mert nagy valószínűséggel a tényleges fejlesztés 2019-nél előbb nem kezdődött meg), nyugodtan lehetett volna választani a korszerűbb UnrealEngine5 motort. De ahogy te is írtad, a Rockstarnak és elsősorban a T2-nek már nem szempont a vásárlók minden igényét kielégíteni, lásd GTA remastered trilógia. Sajna ez van.

Avatar
brenor
Szakértő
Hozzászólások: 291
Csatlakozott: 2012. 10. 03. 00:24

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: brenor » 2022. 10. 24. 17:46

Állítólag a hónap végén leleplezik a GTA 6-t. Eddig minden új játékokat október végén mutattak be és ráadásul okt. 29-én lesz 20 éves a Vice City így szerintem illene már egy bejelentés, ha nem trailer akkor egy logó is elég lenne.

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2022. 10. 26. 20:50

brenor írta:
2022. 10. 24. 17:46
Állítólag a hónap végén leleplezik a GTA 6-t. Eddig minden új játékokat október végén mutattak be és ráadásul okt. 29-én lesz 20 éves a Vice City így szerintem illene már egy bejelentés, ha nem trailer akkor egy logó is elég lenne.
Hát már elég régóta illene bemutatni az új GTA részt, meg úgy en bloc egy teljesen új játékot, hiszen napra pontosan 4 éves a Red Dead 2, vagyis a legutóbbi játékuk, plusz idén volt 9 éves a máig "legfrissebb" GTA is. De ha mindezek ellenére továbbra sem tartaná indokoltnak a lépést a Rockstar és a Take2 mert ezek ellenére is leszarnák a rajongókat, ha másért nem is, de a szeptemberi szivárgások és az azt követően a napvilágot látott anyagokkal kapcsolatos észrevételek, aggodalmak, felkavart kedélyek lenyugtatása miatt most már aztán tényleg illene mutatni valami hivatalosat. Én mondjuk ennyi idő meg a szívárgások után nem annyira lennék elégedett egy egyszerű logóval, mondjuk ha holnap vagy holnapután nem kapunk logót, akkor jó eséllyel elfelejthetjük a 29-i trailert és/vagy komolyabb bejelentést is, de azért jó lenne kapni valami nagyobbat. Elég ideje ülnek már rajta és húzzák az emberek agyát. De majd a napokban meglátjuk, mindenesetre ha októberben nem kapunk semmit, akkor mivel november legelején lezárul a T2 üzleti negyedéve, plusz a Vice City jubileumi évfordulóján is túl leszünk, emiatt egészen biztos, hogy idén sem kapunk már semmit a GTA6-ból a szeptemberi szivárgásokat leszámítva. Hát mit ne mondjak, az utóbbi években a Red Dead 2-t leszámítva nem valami kiváltság Rockstar rajongónak lenni.

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2022. 10. 29. 22:07

Hát... a vice city 20ik évfordulóján sem történt semmi, úgy tűnik. :/ Így viszont lassan már teljesen biztosra vehető, hogy idén már nem kapunk semmit, legalábbis semmi hivatalosat a rockstartól. Szomorú, de ez van. Mindenesetre elég lazán kezeli a nyomást a Rockstar és a T2 is, hogy a szivárgás ellenére sem mutatnak semmit a játékból. Ez viszont azt is jelenteti, ami még rosszabb hír, hogy a kiszivárgott videók valószínűleg viszonylag frissek lehetnek, kvázi nem tart még közel sem olyan állapotban a fejlesztés, hogy bármit is mutassanak belőle, ami 9 évvel ág előző rész után eléggé kiábrándító, szomorú és hát valahol az embernek szekunder szégyenérzeze van ettől. Na mindegy, lehet tovább várni, 2023ban talán lesz valami...

Avatar
brenor
Szakértő
Hozzászólások: 291
Csatlakozott: 2012. 10. 03. 00:24

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: brenor » 2023. 03. 23. 22:43

Nagyon úgy tűnik, hogy idén a Rockstar végre bemutatja az új GTA játékot. Tez2 nevezetű leaker aki már több Rockstar infót szívárogtatott korábbi játékokról, idén leleplezik és 2024 karácsony fele fogják kiadni, ha minden igaz. Úgy tudni, hogy mire kiadják nem lesz kész teljesen ahogy a fejlesztők akarták és majd dlckben fogunk új tartalmakat kapni, amik valszeg fizetős dlck lesznek, mint a 4 esetében. Konkrétan ezzel nekem nincs bajom, mert mondjuk Codokat adnak el úgy, hogy baromi rövid kampányokat kapunk tripla A-s áron és azt nem bővítik tovább. A GTA Vice City baromi jó játék volt, de egy év alatt fejlesztették és kisebb és rövidebb is lett, mint a GTA 3, sőt néhol látszott az, hogy elsiették azt a játékot, gondolok itt a második sziget egyes részeire amik kidolgozatlanok, kivágtak nem egy küldetést, nem felhasznált tárgyak amik tök jók lehettek volna, dowtownban befejezetlen autós üzlet van ami üresen áll, Rusty Brown Donuts csak a reklámban szerepel nincs olyan fánkozó, és eredetileg úgy volt, hogy lesz külterület benne, mint a San Andreasban, de aztán kivágták és nem kaptunk dlc-t hozzá. Mégis mai napig az egyik legjobb GTA játék. Csak ezt azért írom, mert valamelyik oldal már előre temette a játékot, hogy ebből bukás lehet, lehet én vagyok túl naív és elfogult, de szerintem nem fog bukni. Eddig GTA 3-től kezdve a Rockstar címei mind 9-10 pontosak voltak, nem hinném, hogy pont ez bukna, főként, ha állítólag már 2014 óta megy a fejlesztés. Igaz mostanában nem túl jó a Rockstar megítélése, kaptunk egy gyászos felújított GTA trilógiát és elég nagy parasztság a GTA 5-s folyamatos bőrlehúzásuk, de új címek esetében minőségit szoktunk kapni így biztos jövőre is így lesz, hogyha tényleg kiadják 2024 decemberére. Valószínűleg így is fogunk kapni méretes játékot, nem egy rövid sztorival, ráadásul, ha hihetünk a pletykáknak akkor a mapot is fogják bővíteni. Ha tök jó játék lesz én nem fogom sajnálni a dlckre a pénzt. Gondolom a Rockstarnak is az az érdeke, hogy a GTA 6 ne bukjon és jó pontszámokat kapjon, esetleg év játéka címet is bezsebeljen.

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2023. 03. 30. 11:58

Hát idén már szerintem is be kell jelentsék a GTA6-ot hivatalosan is, trailerrel és/vagy képekkel+infókkal, idén ősszel már 10 éves lesz a GTA5, ami a botrányos remastered trilógiát leszámítva a legfrissebb GTA játék mind a mai napig, de ha ez sem lenne elég indok, hogy végre mutassanak valamit az új projektjükből, akkor elég csak annyit hozzátenni a fenti tényhez, hogy a legutóbbi teljes értékű játékuk, a Red Dead Redemption 2 is idén lesz már 5(!) éves. Úgyhogy én is úgy gondolom, hogy idén ősszel bejelentik, ugyanakkor én nem hiszek a jövő karácsonyi megjelenésben, a Rockstarnak bevett szokása, gyakorlatilag a marketingjük része, hogy bejelentik a játékukat, és legalább a megjelenését 3x eltolják, melynek eredményeként az első hivatalos trailerhez képest két év múlva jelenik csak meg ténylegesen. Ugye a GTA5-öt 2011 őszén jelentették be és akkor jött a trailer is, aztán ígérték, hogy valamikor 2012 év végén jön, ezt áttették egy nagyobb hírzárlatot, pangást követően 2013 késő tavasza/kora nyarára, amit ugyancsak eltoltak 2013 őszére, és végül csak akkor jött ki a játék. RDR2 esetében is 2016 őszén jött a bejelentés, 2017 őszi megjelenési dátummal a végén, amit aztán eltoltak 2018 késő tavaszára, amit megint eltoltak őszre és végül csak akkor jött ki. Úgyhogy ezek után felejtsük el nyugodtan a 2024 ünnepi szezont, mint megjelenési dátum. A játék hatalmas eséllyel 2025 őszén fog megjelenni, valamikor szeptember közepe és november vége között. A fizetős DLC-ket én nem támogatom, a GTA4-ben sem tetszett, hogy utólag pénzért adtak csomagokat, de ott legalább csak két rövid sztorit illetve az alapjátékból kivágott néhány járművet, fegyvert és épület belterületet adtak, nem komplett területeket. Az alapján, amiket te, pontosabban a leaker ír, nem tudtak elkészülni ennyi év után sem a teljes térképpel, amit eredetileg a játékba szántak volna, és így ezeket utólag pénzért akarják majd kiadni, szerintem ez elég nagy pofátlanság lenne főleg ennyi év után, ha így lenne. Codokkal kapcsolatban meg annyit, hogy már jó pár éve minden codot bővítenek teljesen ingyenesen egy évig új fegyverekkel és pályákkal, sőt olykor új coop küldetésekkel is, szóval amit ezzel kapcsolatban írsz, az már nem igaz. A GTA Vice City számomra nem érződött sem kevesebbnek, sem rövidebbnek, mint a GTA3, és pláne nem érződött befejezetlennek, de lehet csak én láttam rosszul. Az viszont nem elhanyagolható tény, hogy akkoriban még nem volt akkora szám a játékfejlesztés, egy éves fejlesztési idők teljesen normálisnak számítottak anno, nyilván azóta rengeteget változott a világ, sokkal drágább és nehezebb, ezzel párhuzamosan időigényesebb fejleszteni. A GTA6-ot alapvetően én sem temetem előre, ugyanakkor ennyi év után óriási elvárásaim vannak, amiket nem vagyok teljesen biztos, hogy maradéktalanul képes lesz megugrani a program, illetve a GTA Online centrikusság miatt azzal kapcsolatban is vannak fenntartásaim, hogy az egyszemélyes mód milyen minőségű lesz. Plusz ugye az általad felhozott fizetős térképterületek ötlete sem igazán jön be, de majd meglátjuk mi lesz. Én nagyon szeretném gyermeki rajongással várni a GTA6-ot, de őszinte leszek; vannak fenntartásaim, Rockstar játékot illetően most először. Ettől függetlenül bukta tutira nem lesz, ha más miatt nem is, akkor az Online miatt tutira nem, ami megint óriási pénzeket fog termelni jó eséllyel évekig, vagy évtizedekig a cégnek. 2024 decemberében meg ismételten mondom, szinte kizártnak tartom, hogy kiadják, de majd meglátjuk. Az, hogy a sztori mennyire lesz minőségi vagy épp hosszú, szintén nem merem biztosra állítani a GTA5 rövidebbnek számító sztorija után. A Rockstar érdeke nyilvánvalóan az, hogy ne bukjon a játékuk, bár szerintem az év játéka díjat magasról leszarják. Csak a profit számít nekik, ehhez viszont az elmúlt évek mintája alapján bőven elég nekik egy GTA online, amit folyamatosan bővítenek mindenféle szarral minimális munkával, és sajnos a GTA6 is jó eséllyel erről fog szólni. Az viszont számomra nagy kérdés, hogy a singleplayer miatt rajongó játékosok számára mennyire fog sikeresnek számítani a GTA6. Én nagyon tartok tőle, hogy ez a rész lényegében már nem nekünk fog szólni. Meg szerintem ha lesznek is fizetős vagy nem fizetős, akár térkép bővítős DLC-k, azok szinte kizárólag az Online-hoz fognak jönni, a single mód meg ugyanúgy nulla postlaunch támogatást fog kapni, mint a GTA5 és az RDR2 esetében. De ne nekem legyen igazam és akkor boldog ember leszek.

Avatar
brenor
Szakértő
Hozzászólások: 291
Csatlakozott: 2012. 10. 03. 00:24

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: brenor » 2023. 04. 17. 20:19

Nagy rajongója vagyok a GTA sorozatnak emiatt folyamatosan követem a leakeket és elvileg lesz(nek) single player dlc(k). Nekem nincs bajom a dlc-kel, sok olyan játék van ahol vágnak tartalmakat, de későbbi dlc-be belerakják. Hogyha tartalmas az alapjáték és tartalmas a dlc is, akkor nincs bajom azzal, hogy plusz tartalmakat meg kell venni.
Szerintem a GTA 4 mindkét dlc-je szuper lett és ezért fáj nekem mai napig, hogy az ötödik rész sztoriját ennyire letojták, holott tervben volt a single csak túl sikeres volt az online. Azért optimista vagyok ezekkel a leakekkel, ha jól fog sikerülni az alapjáték és több az esély rá, minthogy elbaltázzák akkor megveszem a dlc-t is hozzá.
Vice Cityt csak azért hoztam példának, mert 2002-ben másak voltak az elvárások sokkal kisebbek voltak. Vadim M csatornáját szoktam nézni youtubeon és onnan tudtam meg, hogy sok mindent kivágtak a vice cityből, nagyobb lett volna a map és a város több része befejezetlen maradt, mivel csak egy évig fejlesztették és én se éreztem befejezetlennek mai napig az egyik kedvenc GTA-m, de megvoltunk dlc nélkül, nem zavart az, hogy a bejárható terület kicsi, engem az se zavart, hogy nem lehetett úszni benne mégis élveztük. Hogyha nem lesz rövidebb, mint az 5 és kapunk egy tök jó és legalább olyan hosszú sztorit, mint a RDR2-ben nem lesz gond, hogyha esetleg rövidebb és kisebb lesz, mint ahogy tervezték és szivesen megveszem később dlc-ben.

Egy valamitől tartok az az, hogy Dan Houser, Leslie Benzies és Lazlow már kilépett a Rockstartól és félő, hogy esetleg ezek hatására középszerű lesz és a woke áldozata lesz ez is. Utóbbi miatt azért tartok, mert jöttek olyan szivárgások is, hogy kevesebb politikai szatíra lesz benne. Ezt lehet kétféle kép értelmezni. Vagy egy Watch Dogs szerű középszerű woke játék lesz vagy hasonló sztori alapú játék, mint az RDR2 ami lehet nem is lesz rossz. Számomra a GTA 5 egyik nagy negatívuma az volt, hogy nem volt egy kidolgozott mély története, túl sok volt a baromkodás ami vicces volt, de kissé túlzásba estek. GTA 4 sztorija sokkal mélyebb volt, jobban élveztem a sztoriját plusz a dlc-k is rátesznek egy lapáttal. RDR2 sztorija szerintem baromi jó volt és nem tudom lehet e spoilerezni, de az a jelenet ami Chapter 6 végén volt az szívszorító volt számomra. Egy ilyesmi szerintem lehetne a GTA6-ban is. Olyan leak is kijött, hogy állítólag olyan minőségű története lesz, hogy más játékfejlesztők példát vehetnek róla, bár az ilyen leakeket próbálom helyén kezelni, mert lehet távol fog állni a valóságtól. :lol:

Tehát remélem nem lesz egy középszerű wokeista játék. Lehet, hogy eltolják 2025-re is, hogyha a 2024 karácsonyán adnák ki akkor lemaradna a game awardsról, lehet ez nem érdeke Rockstarnak én örülnék, hogyha jól sikerülne és év játéka lenne. Sokat csalódtam a Rockstarban utóbbi időben, főként a borzalmas GTA trilógia miatt, amit hiába nem ők fejlesztettek mégis nagy felelősségük volt benne. Nagyon várom az első trailert és remélem utána újra befog indulni ez a forum, mert tök jó volt 10 éve a GTA 5-ről beszélgetni és elmélkedni, hogy milyen lesz majd. :D

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2023. 04. 20. 14:00

Értem. Hát a DLC kérdésben nem igazán értünk egyet.

Az általad említett kulcsemberek kilépése miatt én is izgulok, szerintem is negatív hatása van/lesz a cégre és a termékeikre ilyen emberek kilépése. Én viszont sokkalta jobban tartok a T2 ámokfutásától, aminek következtében szerintem Lazlow, Benzies és Houser is kiléptek, úgy gondolom nem tetszett nekik az az irány, amit a T2 a GTA5 óta felvett és emiatt alakultak ki viszályok az említett kulcsemberek és a T2 vezetősége közt, és mivel akárhogy is nézzük, a Rockstar a leányvállalat csupán, a T2 a főnök, így egyértelmű volt sajnos, hogy ha valami nem tetszik, akkor nem Zelnickéknek kell távózni, hanem a Rockstar embereinek. Hát ez van, reménykedjünk a csodában, én sem reménykednék amúgy, ha 2018ban nem lett volna az RDR2, de még így is vannak fenntartásaim, és ez az első olyan GTA/Rockstar játék, amit nem teljesen felhőtlen őszinte örömből és gyermeki lelkesedéssel várok. De azért reménykedjünk.

Igen, jó lenne, ha visszatérne az élet az oldalra, bár néhány témával arrébb már leírtam egy párszor, hogy ennek az oldalnak és úgy en bloc a netes fórumok ideje már leáldozóban van, kényelmesebb a többségnek a Facebookot használnia kommenteléshez és eszmecseréhez bármilyen témában, szóval én már akkor sem számítok olyan forgalomra és annyi sok minőségi vitára, mint ami egy 10 évvel ezelőtt jellemezte az oldalt, de persze majd meglátjuk. Ebben a tekintetben is a remény hal meg utoljára. :)

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2023. 05. 24. 11:26

Üdv mindenkinek, vagy legalábbis azoknak, akik itt vannak még! :)

Bocsi a dupla HSZ-ért, ezt a kommentet eredetileg a főoldalon szereplő egyik, a GTA6-tal kapcsolatos hír alá szántam, csak nem fért ki, mert több embernek válaszoltam és így kissé terjedelmesebb lett annál, mint amit elbír a rendszer.

Visali, Totyak és Rockstar69 kolléga felé intézett válaszom:

Totyak Már rég nem arról szól a történet, hogy mennyi kraft van egy 10 éves, manapság már gyengének számító konzol hardverében. Az általad említett játékok és egyébként sajnos sok más egyéb játék is kizárólag amiatt érkezik még PS4re is, mivel a jelenlegi konzolos generációváltás volt a gaming történetének leglassabb, legkörülményesebb átállása, ami mindmáig nem következett be teljesen, a fejlesztők pedig mára már óriási multicégek kemény költségekkel, költséges fejlesztésekkel, emiatt pedig a profit maximalizálására törekednek méginkább. Szóval a PS4-ben már abszolút nincs kraft, az összes játékot pusztán üzleti szempontból adják ki ezekre a gépekre jó pár éves motorokkal, mivel a többségnek még mindig csak prevgenje van, a pénz viszont mindenképp kell. Igazából technikai szempontból már a PS5 is egy 3 éves hardver, ami lassan öregnek számít a legújabb PC-s hardverekhez képest meg főleg. A Forbidden West egyébként ugyanúgy egy teljes értékű open world, mint akármelyik GTA, ettől függetlenül annak és a Ragnaröknek a motorja is 90%ban ugyanaz, mint az 5-6 évvel ezelőtti részeknek. Szép játékok és sztori szempontjából nagyágyúk valóban, de technikailag, mechanikailag rohadtul nem új játékok. Miért? Mert a fentebb ecsetelt okok miatt muszáj a pénz miatt kinyomni őket prevgenre is, így viszont nincs technikai fejlődés, PS5-ös verziójuk annyival tud többet, hogy magasabb felbontást és FPS-t lehet beállítani, de egyébként már azokon a verziókon is látszik a prevgen erőforráshiány miatti spórolás, elég csak a Ragnarök utolsó nagy csatáját, Asgard ostromát nézni: csomó minden ki van takarva, a hatalmas világkígyó is kb. teljes egészében alig látszik, szinte csak homályosan látszanak a háttérben folyó csaták, ami elég gáz, mert ha csak a PS5re jelent volna meg a játék, annak erőforrásait felhasználva egy ennél sokkal epikusabb végső küzdelmet lehetett volna összehozni, amiben látszik minden, csak hát laggmentesen el kellett készíteni a játékot az 5 éves PS4es motorral a PS4re is. És itt jön a képbe, hogy miért lenne baj az, ha a GTA6-ot is kiadnák még prevgenre: technikai szempontból azt is vissza húzná, amit én úgy gondolom 10 évnyi várakozás után egyetlen rajongó sem szeretne. Ja és természetesen én itt most nem csak és kizárólag a grafikára értem ezt, nem vagyok akkora grafika mániás, plusz azt a PS5 verzióra úgyis megoldanák, nem erről van szó. A probléma az, hogy fizikában, játékmenetben, mechanikákban és minden egyéb szempontból lenne visszafogott a GTA6, ha az öreg vasakra is jönne, én pedig ennyi év semmi után nem ezt várnám, főleg nem a Rockstartól. Mondjuk abból a szempontból te mindenképp jól járnál, ha lenne prevgen verzió is, mert akkor valszeg nem kellene gépet fejlesztened, de azért én úgy gondolom, szomorú lenne, ha a prevgen gépek vissza húznák akár a GTA6, akár más leendő játékok teljesítményét, mert sajna már nincs kraft azokban a gépekben, csak sok kevésbé jó anyagi helyzetben lévő felhasználó, akiknek a pénzét le akarja nyúlni a Rockstar egy komoly nextgen innováció helyett. De sajnos bőven van esély rá, hogy ez így is lesz.

Rockstar69 Örülök, hogy ezúttal egyetértünk, tényleg szar lenne ha erőltetnék a prevgent.

VisaliBence Tény, de azért ha vezető beosztásban lévő személyek távoznak egy cégtől, akik egyben kreatívok is voltak, az azért sosem jó jel szerintem. Az RDR2 mondjuk tény és való, hogy biztató, bár fontos megjegyezni, hogy annak a fejlesztésénél, legalábbis az elejénél még tutira ott voltak a kulcsemberek is.
Ha egy RDR2 szintű játékot kapnánk, az valóban nem lenne rossz, bár tartok tőle, a sztori sose lesz olyan jó és mély egyetlen GTA-ban sem, mint amilyen a RDR-ekben szokott lenni, de ne nekem legyen igazam.
A konzolgenerációra/platform megjelenésre vonatkozóan felesleges lenne bármit is írnom, mert abszolút egyetértünk, jó volna végre elengedni a 2013-mas, GTA5-tel egyidős konzolokat és előre nézni, ezt egyébként minden fejlesztőnek meg kellene lépnie végre, más kérdés, hogy sajnos nem fogják a fentebb leírt anyagi okok miatt, amit ez a tulajdonképpen még most is zajló, végbe nem ment, elfuserált generációváltás eredményez.
Nem is feltétlenül a hosszabb fejlesztési idővel, vagy a teljes kussal van nekem a bajom, hanem azzal, hogy látszólag évekkel korábban is elkezdhették volna fejleszteni a GTA6-ot, ha nem lennének ennyire mocskosul pénzéhesek és nem azt látná az ember immáron tizedik rohadt éve, hogy nem csinálnak szinte semmit, csak a szar GTA Online-t, meg 20x adják ki az ezer éves játékaikat ahelyett, hogy jobban ráállnának akár a következő GTA, akár egy teljesen új projekt fejlesztésére, itt ezzel van a gond, nem mással. Az tényleg jó, hogy az iparban van ilyen és olyan is, az viszont már kevésbé az, hogy a Rockstar is ennyire ráállt a T2 pénzéhsége miatt a livesercive modellre, amit a GTA Online esetében már TÍZ rohadt éve csinálnak.
Szerintem meg pont az lesz a veszte előbb-utóbb (legalábbis nálam tutira) a GTA sorozatnak, hogy mindenkinek ennyire meg akarnak felelni. Sokkal jobb volt, mikor még beintettek a többnyire csak multiplayert fejlesztő és preferáló stúdióknak, mint amit 10 éve csinálnak és próbának mindenkinek megfelelni. Talán épp emiatt is tetszett jobban az RDR2, mert az nem akart mindenkinek szólni, illetve tovább is megyek, szerintem pont emiatt lett egy sokkal jobb sztorija és single módja annak a játéknak, mint a GTA5-nek, és mint amilyen valszeg a GTA6 lesz. Én a magam részéről rajongó vagyok, de azért mindent én nem tudok elfelejteni és megbocsátani a Rockstarnak annyira simán, mint azt te teszed. Az egész sorozatot nyilván azért nálam sem fogja befolyásolni az elmúlt, vagy akár előttünk álló időszak, a korábbi részeket nem kedvelem kevésbé, de a jövőbeni részeket, így a GTA6ot is én fenntartásokkal és inkább óvatosan várom, nehogy csalódás érjen a magas elvárások miatt.

Avatar
totyak
Díler
Hozzászólások: 901
Csatlakozott: 2010. 03. 07. 17:46
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: totyak » 2023. 05. 25. 14:32

dani.szentgali:
Nem várom, hogy jöjjön Ps4-re, de ha jön, nem bánom. Engem nem érdekel a grafika, csak a játékmenet. Az sem érdekel, ha mások szerint rossz ötlet, ha jön előző generációra, én örülnék neki. Rockstarnak megérné, mert bár háborognának az emberek, hogy visszafogja a fejlődést, azért ugyanúgy megvennék. A GTA V 10 éves motorjával is tudnak élvezetes játékot készíteni számomra.

De, ha nem jön ps4-re, majd játszom pc-n, az is tökéletes, sőt, ott szeretek legjobban játszani.

Válasz küldése