100% feltétele

Mozdíts meg minden követ a játékban

Gyűjtenivalók

Cigaretta kártyák, álomfogók, és megannyi felfedezés vár!

Lovaglás

Vágtass a legjobb lovakkal

Vadászat

Ejtsd el okosan a vadakat

Történet

Az utolsó banditák kora

PC gépigény

Rendszerkövetelmények

Csalások

Határtalan szórakozás

Hírek /

Különleges Dan Houser interjú a Vulture-tól

Nagyon ritka, hogy valamelyik magazinnak vagy híroldalnak lehetősége nyílik a Rockstar Games egyik kulcsfigurájával, a kreatív tartalmak legfőbb felelőseivel, Dan Houserrel interjút készíteni. A Vulture szerkesztőjének megadatott az élmény, és a Red Dead Redemption 2 megjelenése kapcsán több napon át beszélgethetett a világ egyik legsikeresebb szórakoztatóipari termékének (művének - by szerk.), a Grand Theft Auto sorozat egyik legfőbb alkotójával, mely során nem csak a napokon belül debütáló új játékról derült ki egy halom érdekesség, de néhány izgalmas sztori is szóba került magáról Danről és a Rockstar Gamesről.

Aki ért angolul, annak nagyon ajánljuk, hogy olvassa el a teljes cikket a Vulture oldalán. Akiknek pedig kevésbé megy az angolul, pontokba szedtük a legszaftosabb gondolatokat. GTA és Red Dead rajongók számára egyaránt akadnak izgalmas részletek. :)

  • Elképesztő biztonsági rendszer, felügyelet, és rengeteg "humoros" figyelmeztető tábla gondoskodik arról, hogy nehogy véletlen kiszivárogjon valami a Rockstar Games New York-i épületéből.
  • A Rockstar Games nem véletlenül hagyja ki évek óta az E3 konferenciát. Sam Houser konkrétan kerek perec megmondta, hogy a showt egyszerű faszméregetésnek tartja.
  • Mikor a Take-Two Interactive 1998-ban gyakorlatilag felvásárolta a BMG Interactive-ot, ahol korábban Dan és Sam Houser dolgozott, Dan több hónapos szabadságra menekült Dél-Amerikába, Cartagena-ba, ahol elég veszélyes helyzetbe keveredett, mikor reggel 9-kor sétálni kezdett, majd három machetával és egyéb lőfegyverrel felkészült hobó kezdte követni, miközben a helyi rendőrkapitányságok csak 10 órától nyitottak meg. Jobb híján egy internetkávézóba menekült, ahol egyfajta égi jelként nyitotta mag Sam levelét, amiben arra kérte, hogy utazzon New York-ba, és szálljon be a Rockstar csapatába. Egy héttel később Dan már Manhattanben is termett.
  • Amikor Dan a Take-Two Interactive-hoz csatlakozott, a cég 300 millió dolláros adósságban volt, amit be kellett hozniuk. A Grand Theft Auto III megjelenése után végül 300 millió dollár profittal zártak.
  • New York-ban jelenleg 250 ember dolgozik a Rockstar berkein belül két emeleten is, viszont épp most paterolják ki egy harmadik szintről a Take-Two irodistáit, hogy terjeszkedni tudjanak. 
  • A legnehezebb feladatnak Dan azt tartja, hogy összefogják a cég irodáit a világ legkülönbözőbb pontjairól
  • Fontosnak tartja, hogy ha valami konfliktushelyzet, belső vita áll elő, nem söprik szőnyeg alá, inkább kiengedik és megvitatják, minthogy ott maradjon a gyomrukban szálkaként.
  • Dannek van egy 2 éves németjuhász kutyája. Iggy-nek hívják.
  • Dan tanult némi színészetet, ami nagyon nagy segítség nemcsak a szinkronfelvételek során, de konkrétan akkor is, amikor videokonferencián egyeztetik össze a forgatókönyveket, szkripteket.
  • Soha többé nem akarnak neves szinkronszínészekkel dolgozni, mert mind az egójukkal vannak elfoglalva. A GTA3 és a GTA Vice City esetében is többször ütköztek konfliktusba emiatt. Inkább a különleges, jól eljátszott dialógusokra törekednek.
  • A Red Dead Redemption 2 motion-capture felvételei sűrű menetrendet követve 2200 napon át történtek. A GTA3 esetében ez 5 nap alatt megtörtént.
  • A Red Dead Redemption 2-hüz 1200 szinkronszínész járult hozzá hangjával és tehetségével.
  • A játékhoz 500 000 sornyi dialógus íródott.
  • Csak a fő sztori szkriptje 2000 oldalas.
  • Minden nem irányítható, járókelő NPC-nek 80 oldalnyi szkriptje van.
  • A Red Dead Redemption 2-ben 300 000 animációt láthatunk majd.
  • A küldetések alá Woody jackson 192 interaktív aláfestő zenét komponált.
  • A játék sztorijához Dickens, Henry James, Keats, Émile Zola, és Arthur Conan Doyle írásai adtak ihletet, leginkább a David Copperfield.
  • A játékban ezúttal több erős, kidolgozott női karakter kap szerepet, melynek hiányát korábban többször kritizálták a Rockstar Games játékok esetében
  • A játékban nem lesznek belső töltőképernyők, ezt az időt inkább dinamikus átvezető videókkal oldották meg a fejlesztők.
  • A Red Dead Redemption 2 fejlesztését 2011-ben (!), 7 éve kezdták el.
  • Idén néha hetente 100 órát dolgoztak a készítők, hogy elkészüljön a játék. (Ez heti 5 munkanapra lebontva napi 20 óra - by szerk.)
  • Végül 65 órányi játékból 5 órát kivágtak, mert egy ponton két románc lett volna elérhető Arthur számára, viszont a második végül annyira nem tűnt emberinek, működőképesnek, hogy végül kivették a szálat az összes kapcsolódó küldetéssel együtt. Emellett más apró misszió sem kapott végül helyet a játékban, mert végül az ez egészet tekintve mégsem tűntek olyan izgalmasnak.
  • Dan Houser abszolút látja a Red Dead sorozat jövőjét, így ha sikeres lesz az RDR2, jöhetnek még újabb részek.
  • Dan jelenleg a Red Dead Online szkriptjein dolgozik. Elmondása szerint szeretne minél több valódi művészetet vinni alájuk, bár tudja, hogy sokaknak ez nem fontos, sokaknak csak az akciót, koszt, erőszakot és vért akarják.

NikitaDragovich
Offline
2018. 10. 15. 21:16
Ez nagyon kemény! RDR 2 lesz az év játéka!

totyak
Offline
2018. 10. 15. 21:24
Sok érdekesség kiderült, de azért számomra a legérdekesebb, hogy a RDR2 már 2011 óta készül. Akkor még nem is volt PS4, sőt csak 2013 februárjában jelentették be. Most akkor vagy már 2 évvel a bejelentés előtt ott voltak a fejlesztői konzolok a R*-nál, vagy még nem is erre a generációra kezdődött a fejlesztés. De számomra még érdekesebb, hogy akkor vajon az új GTA epizód mióta készülhet. 2011-ben még bőven ment a GTA V fejlesztése is, abban az évben jelentették be, ergo két nagy címet fejlesztettek egyszerre. Na most ebből kiindulva azt már nem gondolnám, hogy emellé még plusz egy GTA VI is belépett a fejlesztésbe, szóval azzal szerintem megvárták a GTA V kiadását. Ha kivártak a jelenlegi generációs kiadásig, az 2014 (PC 2015), ha nem, akkor 2013, tehát csak 4-5 éve. Ha egy RDR2 kap 7 év fejlesztést, akkor egy GTA VI is fog, ami szerintem 2020-2021-et jelent nekünk következő GTA-ra, ami meg már szerintem bőven next-gen. Szeretném, ha nem így lenne, de ez így egyre logikusabbnak látszik, főleg annak fényében, hogy a RDR2 mellé nem hiszem, hogy kihoznának egy GTA-t, minek eldarabolni a vásárlókat a két játék között. Legalább 2 év előny szerintem kap a játék, akkor meg megint 2020-ra lyukadunk ki. Szóval soká lesz új GTA.

Rockstar69
Offline
2018. 10. 15. 22:32
totyak: A fejlesztők azért jóval hamarabb megkapják a fejlesztői konzolokat. A GTA V fejlesztésére meg nyugodtan számolj 2013-mat, addigra már kész voltak a munka oroszlán részével. De ezeket is figyelembe véve még mindig a 2020-21 a legelképzelhetőbb, amit te is írtál. De akkor jövőre ilyen tájt be kéne már jelenteniük. Aztán pár hónap kuss, majd jön egy trailer, aminek végén ott virít a Fall 2020 felirat, amit aztán meglepetés szerűen 2021 tavaszára csúsztatnak. Szerintem erre a generációra még ki akarják préselni, mert akkor több bőrt letudnának húzni róla. A GTA V-nél nagyon bejött.

dani.szentgali
Offline
2018. 10. 17. 13:46
NikitaDragovich: Nagy esély van rá, bár azért még ne kiabáld el. Azért azt meg kell jegyezni, hogy az idei mezőny elég erősre sikeredett a God of War és a Spider-Man miatt, így azért még nem teljesen egyértelmű a győzelem, még úgy sem, hogy az eddigi információink alapján még ezt a két, fentebb említett bivalyerős ellenfelet is legyőzheti az RDR2. Nemsokára kiderül, ki kerül ki győztesen a három titán csatájából.
totyak: Szerintem nyilvánvaló, hogy a fejlesztők sokkal-sokkal hamarabb megkapják az új hardverek prototípusait, minthogy a konzolgyártó cégek bejelentenék az újabb gépeket. Szóval az RDR2-t mindvégig PS4-re és XBoxOne-ra/a jelen generációra fejlesztették annak ellenére is, hogy 2011-ben még sehol sem voltak az akkoriban nextgennek számító, mostanra már kurrens konzolok. Igen, az nyilvánvaló, hogy nagyon sokára lesz új GTA, és szinte biztos, hogy erre a generációra már nem jelenik meg. Nyilván anno 2011-ben még csak ötlet szinten létezett az új GTAVI, a fejlesztéseket pedig szerintem vagy a közelmúltban (legkorábban idén) kezdték el, vagy még el sem kezdték. Szóval ja, végeredményben nagyon sokára lesz új GTA. Ez viszont talán nem akkora meglepetés, a Rockstar legutóbb a PS2-es konzolos éra idején volt termékenyebb, akkor relatíve sok játékot adtak ki arra az adott generációra - még akkor is, ha egy VCS meg LCS mai szemmel nézve inkább a DLC kategóriában van, mintsem egy teljesen új fejlesztés - , plusz ott voltak külön fejlesztések is. Az előző generációra is relatíve sok Rockstar játékot kaptunk még, de azért már ott is kevesebb jutott, mint korábban. Erre a generációra pedig pusztán 2 db Rockstar játék jut, az újrakiadásokat meg az Xboxos visszafele kompatibilitással játszható darabokat nem számolva. Sajnos ez van, szerintem is elég szomorú és az okát/okait sem teljesen értem, mert azért erre szerintem nem lehet egyszerűen az a magyarázat, hogy a jó munkához idő kell. Mert pl. azalatt a lassan 5 év alatt, amíg a GTA Online baromságaival foglalkoztak, simán csinálhattak volna valami újat, hasznosabbat is. Ez viszont már nem az ő hibájuk, hanem a mai gamer társadalomé, hiszen az emberek nagyrészének most már inkább az kell, amit a Rockstar meg is ad 5 éve a GTA Online-nal. Nagyon szomorú tények ezek. Ha így folytatják, következő generációra jut majd egy játék, és eszerint a tendencia szerint az is előfordulhat, hogy lesznek olyan konzolgenerációk, amelyek Rockstar játék nélkül maradnak.

Rockstar69: Az, hogy kijön-e még erre a generációra az új GTA, szerintem esélytelen, de ha mégis, akkor az annak a függvénye lesz, hogy mikor és milyen gyorsan következik majd be az újabb generációváltás. Ha mondjuk jövő év elején vagy legkésőbb nyáron, az E3-mon leleplezik az új konzolokat, és mondjuk 2020 őszén már ki is adják őket, akkor szerintem max. akkor adhatják ki a mostani masinákra a játékot, ha legkésőbb 2021 őszére elkészülnek vele és kiadják. Amire nem sok esély van, mert az elkövetkezendő időszak az RDR2-ről fog szólni szerintem, és az RDO-ról. Ha a GTAO sikereiből indulunk ki és feltételezzük, hogy hasonló, de még csak ha feleakkora népszerűséget és figyelmet kap majd az RDO, akkor minimum 3-4 évig itt is ellesznek majd Rockstarék a mindenféle mini-faszság kiadásával és a mikrotranzakcióval, viszont akkor már bőven kint lesz a nextgen, mire megszellőztetik az új GTA ötletét, ebben az esetben pedig biztos, hogy már nem fogják a mostani konzolokra kiadni.

totyak
Offline
2018. 10. 17. 17:31
dani.szentgali: Nekem csak az a fura, hogy a számítástechnika ugye igencsak gyorsan fejlődik. Nem tudom milyen hardver van egy PS4-ben és nem tudom, hogy az a hardver létezett-e már 2011-ben, nem is keresgetem, de ha létezett, akkor a PS4 kiadásakor már egy minimum 2 éve elavult hardverrel jött ki. De hát nem tudom, hogy hogyan megy egy játékfejlesztés.

dani.szentgali
Offline
2018. 10. 18. 17:27
totyak: Én sem tudom pontosan, hogyan megy egy játékfejlesztés, csak ésszerűen próbálok következtetni bizonyos dolgokra.


2011-ben nyilván nem létezett még a PS4 hardvere, de 2011-ben ki beszélt PS4/XboxOne verziókról a GTAV esetében? Senki. Akkor még csak az Xbox360/PS3 verziók voltak bejelentve. A GTAV eredendően azokra a gépekre készült, nem pedig a PS4-re, és ez meg is látszik a végeredményen. Jobban néz ki nyilván a játék PS4-en, de ahogy a kritikusok is megmondták, nem érződik nextgen, vagyis pontosabban most már current-gen játéknak, mert hiába a ráncfelvarrás, látszik rajta, hogy eredetileg egy gyengébb hardverre készítették. A számítástechnika valóban gyorsan fejlődik, ellenben a Rockstar egyre lassul. Alig adnak ki játékokat és azokat is folyton csúsztatgatják, amiket bejelentenek. Szóval a hiba nem a konzolgyártókban keresendő az ilyen kérdésekkel kapcsolatban, hanem az olyan kiadókban, akik ötévente vagy még ritkábban rukkolnak elő egy új illesztéssel.

totyak
Offline
2018. 10. 18. 19:39
dani.szentgali: Itt a GTA V nem is lényeg. Arról van szó, hogy 2011-ben már fejlesztették a RDR2-t, viszont maga a konzol, amire készítik, az csak 2013 év végén jött ki. Tehát 2 évig olyan hardverre készült a játék, amit még lehet nem is tudtak, hogy mi lesz, de ha a Sony előre elmondta nekik mi lesz a PS4 belsejében, akkor is egy 2 éves hardverre kezdték el a fejlesztést. Vagy pedig még PS3-ra kezdték. Persze ez konzolok esetében nem olyan nagy gond, ott nem cserélgetik az emberek a hardvert.

Rockstar69
Offline
2018. 10. 20. 22:33
dani.szentgali: Arra mérget vehetsz, hogy az RDR-t nem fogják évekig nyomatni. Ahogy korábban is írtam, remek játék, de nem olyan népszerű, mint egy GTA, szóval nem tudják ugyanazt eljátszani vele. Arra viszont jó esély van, hogy erre a generációra még kipréselik, mivel üzletileg nagyon kifizetődő lenne.
totyak: Ahogy fentebb írtam, a fejlesztői gépeket hamarabb megkapják a fejlesztők. Ez tény. Az egy dolog, hogy egy átlag proli mikor tudja megvenni. Szerinted a konzol megjelenésének napján hogy vannak rá játékok? Ajánlom figyelmedbe az Otherworld Otherside című műsorát. Sok érdekességet meglehet tudni belőle a játékfejlesztésről.


Offline
2019. 02. 13. 06:28
I so really relate myself to this post. Thanks for the info then! https://games.lol/scary/
Hozzászólok
RDO Szerepek (Frontier Pursuits) Ismertető Helyszínek A főhős Történet 100% feltétele A tábor Gyűjtenivalók Lovaglás Vadászat és horgászat Csalások PC Gépigény A játék kiadásai Összes kép megtekintése
Összes videó megtekintése Ismertető Fegyverek 100% feltétele Kihívások Öltözékek Minijátékok Csalások Ismertető PS4 trófeák Csalások