dani.szentgali írta: Szerintem egész jól oldották meg az V-ben, annak ellenére, hogy egyáltalán nem adott olyan pluszt a játékhoz, amitől igazán komoly és létfontosságú innovációnak lehetett volna nevezni. Nekem inkább az a kívánságom, hogy a nagy területet jobban használják ki, mint az V-ben. Szerintem amúgy a sztori nem a 3 karakter miatt lett egy összefolyt keverék. Én még mindig amondó vagyok, hogy az Online vitte el a GTAV sztoriját. Simán lehetett volna egy GTAIV szintű sztorit is összehozni jóval több főküldetéssel ezzel a három karakteres megvalósítással, ha nem a b*zi multiplayeres faszságon járt volna az eszük már a legelejétől fogva.
Amott off lenne, úgyhogy itt válaszolok:
Hogy érted, hogy jól oldották meg a 3 karakteres dolgot?
Szerintem nem túl okosan. Több szempontból sem. Én szerettem a GTA-kban azt, hogy a karakterekkel kapcsolatban szabad kezet adtak nekünk. Ha én Niko-ra vagy CJ-re, vagy Tommy-ra melegítőt akarok adni, akkor azt adok...nincs belőle probléma. Itt nincs így.. (ami nyilván annak köszönhető, hogy itt tényleg látod, hogy a karakterek élik a saját életüket, de engem ez kifejezetten zavart...) De messze nem ez tetszett a legkevésbé, hanem a 3 karakter feleslegessége, ill azok erőltetett váltogatása. Milyen dolog az, hogy mindhárman másban jók, ezért küldetések között is a játék váltogatja a karaktereket? ("Jajjj hát Franklin a nagy vezető zseni, akkor ezt a részt csináld már vele..."
) Egyrészt: Evidendencia, hogy egy GTA protagonistának egy igazi bűnözőnek kell lennie, mindenhez kell maximálisan értenie (nem pedig ilyen gagyin rámutatni más karakterek "erősségére")... Másrészt (és ez következik az első pontomból): A legtöbb küldetést vígan meg lehet csinálni egyedül, mindenféle különleges képesség NÉLKÜL, de nem...nekem át kell váltanom más karakterekre. Számomra eléggé lerombolta a játékélményt. Az egy dolog, hogy egyes komplexebb küldetéseknél az összedolgozás természetesen létfontosságú, de azokat a küldetéseket meg nem dolgozták ki normálisan. Minden karakter feladatából megcsinálsz egy picit..
A játék megjelenése előtt már mondták, hogy lesznek olyan helyzetek, ahol a játék rákényszerít, hogy válts.. Mikor ezeket átéltem, kiégtem. Trevor-ral tök jól éreztem magam, hogy speciel vandálkodhatok, de nekem át kell váltani másra...
Hát, hagyjuk is.
Egyébként én azért írtam, hogy maszlag lett a story, mert a 3 karakter különbözősége miatt nem lehet összeegyeztetni a story-t/story-kat. Nem is a különbözőség a baj, hanem az, hogy mennyire felszínesen ismerik egymást, és igazából egyik karakternek sincs normálisan kidolgozott (+ÉRTELMES) story-ja, amiért megérné küzdeni.
Még oké, hogy Michael meg Trevor ismeri egymást, de Franklin hogy jön a képbe? Persze, összehozza őket a "sors", de nem érzed úgy, hogy ebből valami oltári nagy történet sül majd ki... Ezt a dolgot sokkal jobban meg lehet volna oldani... (mint már annyiszor írtuk) Amikor filmekben csinálnak ilyeneket, akkor arra szoktam azt mondani, hogy "egyszer nézhető sz*r".
...a terület kihasználhatóságát illetően teljesen egyetértek. A térkép kb. fele vidék, de ott kb. semmit nem lehet csinálni.
Elég szomorú...
Egyébként igen, én is hajlamos vagyok azt hinni, hogy most a single-t maguk módján "elhanyagolták". (már, ha lehet így fogalmazni.) A maga módján igényes lett meg innovatív, csak nem túl sokrétű és elegendő élvezetet nyújtó.
Szerk: Nikita, régebben kértél elégedetlen hsz-eket a GTA V-ről. Háááát...mint látod: termelünk.