VoorstedelijkeViking írta:Mit gondolsz akkor a GTA V speciális képességeiről, a regenerációról, és hasonlókról?
Hát, mikor már megtudtam, hogy lesz ilyen, akkor sem tetszett. Feleslegesnek, és bizonyosan értelemben gagyinak is érzem. Túlzottan nem is átgondolt.. Mert míg Trevorhoz maximálisan passzol a "különleges képessége", addig Michaelnél és Franklinnél ezt már erőltetettnek érzem. A képességek ráadásul differensek is, nemcsak aszempontból, hogy mások a képességek, hiszen ez alap dolog valahol.. hanem, hogy nem is "egyenrangúak" egymással. Én speciel Franklin képességét tartom a legfeleslegesebbnek. A másik kettő nagyon hasznos.. Nem mondom, hogy Frankliné nem az, csak nem közelíti meg a másik kettőt. Egyébként mivel nem mentem be mélyrehatóan a játékba, így nem használtam olyan sokat ezeket a képességeket.. Feleslegesnek érzem őket. (Olyan Max Payne feeling eléggé..)
A regenerációnak nem örülök. Túlzottan megkönnyítette a játékot. Míg a GTA IV-ben, SA-ban, VC-ben, akármelyikben akadt azért szép számmal olyan küldetés, hogy szüneteltettem a story-t néhány napra, mert nem tudtam végigvinni a küldit bukta/halál nélkül, addig itt a regenerálódás miatt ezzel már nem kellett foglalkozni. Röhögve kifuthattam akárki elé, aki lőtt rám, mert ha hirtelen elbújtam, még fél élettel (!) is a küldetések 90%-át meg lehet csinálni, ami nevetséges. Hiányoztak a nagy tűzharcok, és hogy tényleg taktikáznom kell azért, hogy életben maradhassak.. de itt nem kellett, vagy jóval kevésbé, mint mondjuk a IV-ben. Ez viszont csökkentette a játékélményt, mert nekem ez a "gyenge pontom". A IV is azért tetszett nagyon, mert a tűzharc szerintem jól össze volt rakva. (illetve a story is nehezen überelhető). Az V esetén ezért tetszik jobban a multi.. Mert ott nem futkározhatsz csak úgy a csatatéren.. taktikázni kell.
Nagy térképet ígértek.. Nagynak végülis nagy, meg szép is, arra nem tudok rosszat mondani.
Sok kocsit ígértek- abból is van egy pár..
De ez hogy a "story az eddigiek közül a leghosszabb".. hát nekem nem tűnt hosszúnak. Azért mert valamit 3 karakterrel kell megcsinálni, még nem lesz feltétlen hosszú a történet. Vagy lehet csak én éreztem rövidnek, csak mikora R* így nagy jelentőségű kifejezésekkel dobálózik, akkor kicsit csalódok, mikor idő előtt véget ér a játék. (Persze mindenkinek relatív, hogy mi a "hosszú játékidő".. de nekem nem ez.) Lehet pont azért tűnt rövidnek, mert a küldetések 80%-át elsőre is meg lehet csinálni mindenféle nehézség nélkül.
Az, hogy több karakteres lett a játék, szerintem túl merész újítás volt, nem is volt rá szükség. A story rovására bőven ráment.
Az ending meg... Hát no comment. Olyan szinten alulmúlta a várakozásaimat, hogy percekig azt kérdezgettem bátyámtól (mindig vele együtt GTA-zunk), hogy "Mi ez a sz*r?!"
Megjegyzem, direkt mentettem az utolsó előtti küldi előtt, hogy végig tudjam vinni mind a 3 befejezést, anélkül hogy újra kellene kezdeni az egészet... De hát az, hogy ebből a 3-ból 2 igazából ugyanaz, csak minimálisat változtattak benne, az szerintem tré.. A "rendes" befejezés is hagy némi kivetnivalót maga után. Nem ehhez van szokva egy tőzsgyökeres GTA-s, szerintem. Szóval, a story sem ragadott magával, de az ending sem.
Másfelől: Ki akar GTA-sként egy "családapa" bőrébe bújni, akinek van egy felesége, aki csak kihasználja és megcsalja.. meg két neveletlen gyereke, akiket jobb lenne már az első velük adódó küldetésnél lelőni, annyira életképtelenek?
Egyszerűen Michael nem való GTA-s főszereplőnek. Franklin még elmegy egynek, bár nekem nagyon jófiú, könnyen befolyásolható, és számomra nem egy igazi kemény jellem... De akkor inkább ő, mintsem Michael. Aki viszont nagyon el lett találva, az Trevor. Amilyen elmebeteg az az ember, pont ebbe a világba való...
Ami még nem tetszik, az az, hogy a karakterek élik saját életüket..Amivel alapjáraton nem lenne probléma, de annyira bosszantó tud lenni, hogy teszem azt: Michaelt normális ruhába öltöztetem, remélvén, hogy ha átmegyek más karakterre és visszaváltok, még rajta lesz.. Neeem... Tudom, hogy hozzátartozik a karakterek életéhez, hogy öltözködnek, vagy ha be vannak rúgva akkor női ruhák vannak rajtuk
.. de engem, mint játékost -ha lehet így fogalmaznom- "korlátoz a szabadságomban"..Akármennyire is akarom, hogy Michael mindig legyen teniszruhába, a játék "nem fogja engedni", mert valami más jellegűt mindig fog csinálni a karakter. Aminek eszempontból megvan az árnyoldala, ami engem borzasztóan zavar. A karakterekről sok esetben "reflektálódik" maga a játékos is... de ha a játék "kitol velem", akkor ezt hogyan tegyem meg? Engem zavart ez.. Multiplayer meg megint más.. Engem a single mindig jobban érdekelt, és zavart, hogy itt ez így van megoldva.
Végül de nem utolsósorban: Visszafejlődésnek gondolom azt, hogy a játék csal. Ha nem úgy csinálsz meg egy adott küldetést, ahogy az elő van írva, akkor garantáltan meghalsz, vagy más módon lesz sikertelen a küldetés. A küldetés nevét már nem tudom, meg pontos adatokkal sem tudok szolgálni, de a lényeg, hogy Trevorral ki kellett írtani egy egész "családot" (ahol tanyáztak. Nagy farmi ház volt).. és ha nem arról közelíted meg a fészküket, amerről "kell", akkor az embereket folyton repsawn-olni fogja neked, és tuti hogy megölnek, mert vagy lőszered nem marad, vagy szétlőnek. Ez minden játéktól primitív húzás, a GTA-tól meg pláne.. Főleg mert egy igen friss játékról beszélünk.
Persze sok dolog tetszik a játékban, mert azért nagyon jó lett, csak ahogy gondoltam is.. Túl lett fényezve.
PC-n még majd szeretném kipróbálni a játékot, mert ez az FPS mód nagyon felkeltette az érdeklődésemet, -szerintem már régóta kellett volna ilyet rakniuk a GTA-kba, na mindegy. - remélem lesz majd rá lehetőségem.
Biztos van, amit kihagytam, hirtelen ennyi jutott eszembe. Majd kérdezel, ha valami másra vagy kiváncsi.