Nagy mérföldő a mai: sikerült nemcsak 100%-ra kitolni a játékot, de a platina is összejött. Karácsony magasságára terveztem, és lám, sikerült. pedig az utóbbi napokban nem igazán játszottam vele.
Mint ahogy általában szoktam véleményt írni a frissen kiakasztott játékaimról, így erről is mondanék néhány gondolatot.
Story Küldetések:
Mint ahogy tudjuk, kevés van, 40-45. A DE-ben ez még kevesebbnek tűnik a checkpoint -rendszer, és egyéb könnyítések miatt. Bár előbbit nem igazán használtam. Nem akarok egyessével végigmenni a küldetéseken, de azt el kell mondanom, hogy a játék könnyebbnek tűnt, mint az eredetiben. Ezt már korábban is írtam. Persze hozzá kell tennem, néhány küldetéssel egyébként mázlim volt. Több mellékfeladat, és küldetés is az eredetiben a kameramozgás és a térkép hiánya miatt JÓVAL nehezebb.
Mellékküldetések:
A telefonos küldetések önmagukban sem nehezek. A Kingdom Come küdletés volt egyedül az, amitől gyerekként féltem.
De az sem volt nehéz sem akkor , sem most, csak a koncepció kissé ijesztő. Egyébként maguknak a küldetéseknek nem sok értelme van, egyedül Mr. Chonks küldetéseit tudnám értelmesebbnek megnevezni, de hát annak is tudjuk mi a vége..
Alkalmi munkák:
Mentőzés 12 szint: embert próbáló, még itt is, de meg lehet csinálni... és meg is kell, mert ez garantáltan olyan feladat, amit a story után már csak a középső szigeten lehet megcsinálni kín keservesen. Ott a kolumbiaiak csak a város egy kis részét tartják az irányításuk alatt, a többi banda pedig -noha egyébként ők is ellenségek- nem lőnek Claude-ra.
Tűzoltős, taxis mellékküldetés: nagyon könnyű,. nem is ragoznám, persze minden alkalmi munkát érdemes már a story előtt megcsinálni. (kivéve rendőr)
Járőrös mellékküldetés: hát utáltam. Az eredetiben van egy glitch, hogy ha közel vagy a gyanúsítottakhoz, akkor belépsz a menübe, és a bűnözők kiszállnak a kocsiból, és nem kell időt vesztegetned arra, hogy elkapd őket. Nos... ez itt sajnos nem működik, szóval mindenféle kiskapu nélkül kell egymás után 15 rosszfiút elkapni. (legalábbis a platinához, a 100%-hoz csak 20-at össze kell szedni szigetenként, ami nem vészes. ) Hát meg kell mondjam, ezzel kicsit megizzadtam. Hiba volt a játék végére hagyni, mert Portlanden lett volna a legjobb megcsinálni. Az a legkisebb sziget, legjobb úthálózattal. Gondoltam, majd tankozok, mint amit bármelyik GTA-ban szoktam használni... na már most, itt nagyon lassú, és az ágyúja sem az igazi. Az ellenfél általában gyors sportkocsikkal (vagy lassú teheratókkal van?! - ki érti ezt?) - és a tankkal csak akkor értem őket utol, ha bekerítettem őket. Szóval.. ez a feladat utoljára maradt, és Feri tanácsára sima járőrkocsival csináltam meg a középső szigeten. Portlanden a maffia szétlő, a harmadik szigeten meg a kolumbiak (plusz ott borzasztó az úthálózat is.) -mindenesetre azért második komolyabb próbálkozásra meglett...
100 rejtett csomag:
Eddig kétszer álltam neki a 100%-nak, és mindkétszer 90% körül elakadtam. Mindkettőnél az volt a stratégiám, hogy a csomagokat a játékban előrehaladva, azzal egyidőben szedem fel. Tehát amint megnyílt Staunton Island vagy Shoreside Vale, egyből igyekeztem ott is felszedni a csomagokat. Valójában azt kell mondjam, nem volt jó stratégia. A játékban nagyon sok a pénz, és nem is lehet elkölteni. (az mondjuk pl röhej, hogy adnak 600-700 dollárokat az utasok egy taxis fuvarért -viszonyításképpen: ennyi pénzből én Amerikában eltöltöttem 4 napot Washingtonban, 3-at Las Vegasban, és még autót is béreltem, meg repjegyet vettem. -szóval röhej az összeg, ilyen nincs.) Na meg mondanom sem kell, valahogy mindig kimaradt egy csomag, és nem tudtam, melyik lehet az, ezért a 100%-ot is otthagytam. A fegyver és a páncél nem ad annyi előnyt, hogy előre felvedd.. Hiszen rengeteg a pénz. A golyóálló mellény és az AK ott van a maffia negyedben, tehát az első szigeten végig lehet oda járni -hiszen csak azután kell Salvatorét megölni, amikor már elérhető a második sziget, hiszen a feladato majd Asuka adja... Így egyhuzamban nem volt semmi probléma. Legközelebb szintén így fogom csinálni majd.
20 különleges ugratás:
néhányat nehezen regisztrál a játék, ezt leszámítva könnyűek.
20 őrjöngés:
meglepően könnyen mentek, pedig ezektől nagyon tartottam. A legnehezebb ugyan a lángszórós őrjöngés a harmadik szigeten, de végiggondolva én az uzis - triádos őrjöngéssel akadtam el a leginkább. Nem tudom, miért. Valószínűleg ahhoz lehetett ennek köze, hogy vagy kevés ellenfelet spawnolt a játék, vagy túl sokan jöttek rám egyszerre és szétlőttek. Egyébként néhány éve a gránátosnál akadtam el, de most az is könnyen meglett. Taktikázni kell némelyiknél, és akkor bőven meg lehet őket csinálni. Bár én egyébként azt gondolom, a DE-ben ezek könnyítettek. Sok bespawnolt bandatag nem mozog, ami a sniper-es őrjöngéseknél eléggé előnyös volt.. Én ilyet az eredetiben nem tapasztaltam -vagy legalábbis már nem emlékszem rá.
export-import:
A közszolgálati járművekkel megszívtam, mert valamiért azt hittem, azokat be kell zúzatni, ezért néztem is, a zúzóban miért nem veszik be a tankot meg a tűzoltót... Aztán kiderült, hogy nyilván nem oda kell őket hozni (hiszen azokat összezúzva ugyan ki is venné meg?!). Jó sok időt el is csesztem rá, mert egyébként a három listát már a story közepén megcsináltam. -csak az emergency járműveket újra kellett csinálni.
off-road küldetések:
A Belleville Parkban található kihívás volt a legszörnyűbb. Nem ez volt a legnehezebb... de ezt a Landstalker-t ebből a játékból egy az egyben kivenném, mert egy trágyadomb (már elnézést a kifejezésért), és akkor eléggé finoman fogalmaztam. Még az a szerencse, hogy a hozzá kapcsolódó mini játék rövid volt, így nem kellett sokat szenvednem vele. A két Patriotos pálya nehezebb volt, főleg a második, mert ott több meredek sziklára is fel kellett menni, és ha lecsúsztál, akkor biztosan elbuktad.. de annak is csak az eleje volt nehezebb, ha elkaptad a ritmust, akkor már rendben volt minden.
RC küldetések:
nagyon könnyű. Én mindig csak 1 autót robbantottam fel, mert annyi kell a 100%-hoz, a többivel nem foglalkoztam.
Trófeák:
-aki esetleg nem tudná (ezt inkább Daninak mondom) -ebben a verzióban nem szabad kódokat használni. Mondjuk én az eredetiben sem szoktam, meg már vagy 10-12 éve egyetlen GTA-ban sem használok, de ezt fontosnak tartottam leírni.
Egyébként az opcionális story-related trófeák eléggé mókásak voltak. (A többi DE részben is van néhány)
pl.: a Mob Boss trófeánál azért ügyeskedni kellett, és a "planned ahead" is más megközelítést igényelt. Utóbbinál tetszett, hogy kicsit azt éreztem, a készítők azt akarták, hogy a küldetést eredetileg is így meg lehessen csinálni -csak kevesen gondoltak rá.
Na meg a "Got this figured out" vicces volt. Ott a sok prosti beakadt egymásba, mikor szálltak ki a buszból. Jót nevettem.
Zseniális játék, én jobban élveztem mint az eredetit. Sok bug van még benne.. Némelyikkel meg is szívtam, de játszható. Azért még el tud viselni néhány patch-t a játék. Csak eszembejutot például, hogy mennyire előnytelen és zavaró, hogy a mentésnél nincsenek dátumok, de ennél persze nagyobb gondok is vannak.
Idén még igyekszem az eredetit is kiplatinázni. Bizonyos szempontból könnyebb, és sok szempontból nehezebb lesz, de remélem sikerülni fog.
Eredeti verzió:
Átléptem, picit játszottam az eredetivel is. Néhány gyors megjegyzés, miért könnyebb a DE: az eredetiben nagyon gyorsan kigyulladnak a kocsik, Claude gyorsabban meghal (pl.ha elütik szinte egyből meghal, de a DE-ban pl nem), az autók sokkal jobban csúszkálnak, a fék gyengébb rajtuk... és a célzás is problémásabb.