Hajnali kettőkor befejeztem a Liberty City Storiest. Nem tudom, hogy hol kezdjem. Az egész játék egy hatalmas csalódás volt... De sajnos most nem tudom azt mondani, mint a SA-nál, hogy pozitív csalódás, mert ez egy nagyon, nagyon, nagyon negatív csalódás volt...
Kezdjük is a legelején, bekapcsoltam a játékot. Ami először feltűnik a betöltőképernyő, és komolyan mondom, ez a legjobb része a játéknak. A betöltőképernyő alatt megszólal a GTA sorozat eddigi legjobb főcímdala. Ezt muszáj leszögeznem, tényleg ez a legjobb főcímdal, amit valaha is GTA játékból hallottam. Valamint a rádiók is a legváltozatosabbak a sorozatban. Ott a Double Cleff FM, a Radio Del Mundo, a K-JAH, a Flashback FM, és a Rise FM, és mind teljesen különböző zenéket játszanak le. Ez egy nagyon jó pont a játéknál. A zenei változatosság lenyűgöző, és még a fent felsorolt 5 rádiócsatornán kívül még van több is. Ritka az olyan játék, ahol hallani Verdit, Mozartot, Indiai zenét, és a hetvenes évek zenéit is, közte egy kis reggie-vel, és valami elektronikus szarral. Egyszóval a rádiókért, és változatosságukért pirospontot kapnak a fejlesztők. Valamint rettentő humoros volt az egyfolytában rádiókban hallható, internet ellenes kampány is.
Aztán, jön az átvezető, és végül végre átadják neked az irányítást, pontosabban a kormányt, és vezetned kell. A kocsik grafikája sokkal jobban tetszik, mint az SA-ban, vagy akármi ez előtt lévő részben, véleményem szerint jól megcsinálták, valamint az is tetszetős, ahogy az esőben a fények tükröződnek az aszfalton.
De itt ugrik a majom a vízbe, ahol magáról a játékmenetről van szó. Ha egy szóval kellene jellemeznem, akkor azt mondanám, szar. Ha többel kellene jellemeznem, azt mondanám, k*rva szar! Elnézést a kiakadásomért, természetesen az elején még nem így gondoltam. Az egyetlen bajom a játék kezdetén annyi volt, hogy kicsit talán unalmasak a küldetések, de sebaj, majd érdekesebb lesz. (Van egy hírem, nem lesz érdekesebb) Igazából minél tovább játszottam a játékkal, annál jobban megutáltam. Az első benyomás jó volt, a végén meg úgy hagytam ott a játékot, hogy hál' Istennek, végre vége van ennek a szarnak. Ha szeretnétek, hogy jó élményeitek legyenek a játékkal kapcsolatban, az első tíz perc után kapcsoljátok ki, és akkor talán örömmel gondoltok majd rá. Én már nem tudok.
Tényleg nem tudom, melyik pontján kezdjem el mocskolni a játékot, mert ez bizony több pontból is vérzik. Először azzal kezdeném, hogy igaz, hogy ez eredetileg kézi konzolra készült, de olyan megoldhatatlan lett volna, hogy leguggoljon az a szerencsétlen Toni Cipriani?! Nem értem! Méretben belefért volna, fejlesztésben nem nagy cucc átültetni a SA-ból. Ami igazán élvezhetővé tette végre valahára a tűzharcot a SA-ban, azt miért kell kivenni?! Guggolás, guggolva járás! Aztán ott van a célzás közbeni séta, meg lövés közbeni, ami élvezhetetlen a LCS-ben. Aztán ott van, hogy a szabad célzást miért kellett így elk*rni?! A SA-ban jól megoldották, itt meg nem lehetett! Az meg már semmi ezekhez képest, hogy nem tud átugrani egy falat, meg nem tud úszni, ezek nem is nagyon hiányoztak de a tűzharcot visszafejlesztették a GTAIII-as szintre! Elérte a célját a játék, hogy úgy érezzem, mintha visszatérnék a GTAIII-as LC-be, de igazán csinálhattak volna valamit, hogy élvezhetőbb legyen, mint a 2001-es változata. Ez mégis csak 2005 az Istenért! A generációváltás határán van pofájuk egy ilyen darab kakit kiadni a kezük közül?! Egyszóval a tűzharc maradt a 2001-es, szóval harminc méterre az ellenféltől talán élvezhető, ha a gép úgy dönt, hogy becélozza az ellenfeledet, vagy, hogy egyáltalán eltalálhatod. Bizony, mert ha az ellenfél beáll egy tíz centis valami mögé, akkor lőheted fél óráig, nem hal bele, te pedig elbújhatsz akár egy épület sarkán is, ellenfeleid varázslatos módon átlőnek a falakon. És én még nem láttam olyan GTA-t, amelyik ennyire bugos lett volna! Itt a példa egy egész közelmúltból= Ma igyekeztem az utolsó küldetéshez, de egy sziklafalnál megcsúszott a kanyarban, és elindult lefele a víz felé megállíthatatlanul. Ekkor kiugrottam a járműből, hátha így megmenekülök. Ekkor varázslatos módon, a kocsim megállta a zuhanásban! A kinyitott ajtónak kb 1 centimétere hozzáért a függőleges sziklafalhoz, és megtartotta az egész autót vízszintesen! Mintha lebegett volna, 5 méterre a talajtól, mert az az egy centis ajtódarab megtartotta! Hihetetlen volt! Aztán rengetegszer előfordult, hogy ugrás után, amikor leérkeztem, nem változott át rögtön járóemberkévé Toni, hanem az eső animációt játszotta el tíz másodpercig, kicsivel a föld szintje felett lebegve. És ez nem egyszer történt meg, hanem a végigjátszásom alatt - nem túlzok - legalább százszor. És ez csak két hiba volt a rengeteg közül.
Aztán jönne a vezetés. A vezetés irányításában, mind motoron, mind autón szerintem a legjobb a 3D Univerzumban. Itt a baj inkább az autók fizikájával van. De azzal nagy baj van! Már nem is tudom eldönteni, melyik a rosszabb, a III-nak az autóinak a fizikája, vagy ezeké. Amikor kb 200-al belemegyek egy sportkocsival egy patriotba, az meg meg se mozdul, én meg lepattanok, akkor tudom, hogy a játékkal komoly baj van. Az autók változatosságára annyit mondanék, egy 2005-ös játéktól többet vártam volna.
És jöjjön az egész játék legrosszabb pontja, amit még tetéznek a fentebb említett játékmeneti hibák, hiszen főként ezekre épül, és ez a történet és a küldetések! Ismét azt az egy szót mondanám, amit már a beszámolóm elején is hangoztattam. Segítek, sz-el kezdődik, és ar a vége. El se hittem, amikor a Credits-ben olvastam, hogy a történetet hárman írták! Szerintem ezt a történetet innen az oldalról akármelyik Fiktív történet überelni tudná, sőt, ezt a történetet egy 10 évesnek a koholmánya is überelni tudná! Igazából nem is tudom miről szól a játék, valami értelmetlen maffia háborúzgatás a város elfoglalása céljából, tele teljesen nem odaillő, hasonlóan értelmetlen mellékszálakkal. Szerintem csak minden küldetéshez adtak kis bevezetőt, hogy be lehessen tenni a játékukba, aztán azt mondták rá, hogy történet. Tessék, itt az az ember, aki nem tudni, hogy honnan tud rólad, de rühell valakit, akit csak úgy tönkre akar tenni, aztán te nem tudni milyen okból, de elfogadod, és csinálsz neki vagy 7 értelmetlen, és teljesen összefüggéstelen küldetést, hogy boldog legyen, és
boldogan öngyilkos lehessen, ami mellesleg elég kiszámíthatóan lett felvezetve. Egyet mondok a Rockstarnak, a küldetés és történet dizájnra= BRAVÓ! Jól ELCSESZTED!
Aztán ott van, hogy hasonlóan a GTAIII-hoz ez is iszonyatosan nehéz, de nem amiatt, mert valóban nehéz lenne, hanem a szar irányítás miatt. Kb így néztek ki nálam a küldetések= Menj a mentőházadból "A" pontba, ahol fogadd el a küldetést, utána, menj a "B" pontba, ahol ölj meg pár embert, onnan menj "C" pontba, ha lehet út közben rád jöjjenek az ellenséges bandatagok üldözni (persze egyáltalán nem kiszámíthatóan, és mindig meglepődik mindenki, vagy mondja, hogy ez nem néz ki túl jól), utána "C" pontban rontsd el a küldetést, és kezd az egészet elölről. Közben igazán megdícsérhetne a játék, hogy "ügyes vagy, megint elvesztegettél 10 percet, kezd elölről! Muhahahaha! (ördögi kacaj)". Így aztán nem egyszer előfordult, hogy egy órát eltöltöttem egy 10 perces küldetéssel, és nem egyszer volt, hogy elegem lett, miután káromkodtam egyet a gépnek, kikapcsoltam, és másnapig rá se tudtam nézni a PS-re. Ez egy ördögi játék, ami csak arra jó, hogy kiszívja a lelkedet, és elvegye az örömöt az életedből, pont, mint egy Dementor. Óhohó, és még nem mondtam el a legjobbat, ami tegnap történt meg velem. A démont, úgy hívják, hogy
"Cash in Kazuki's Chips". Bizony, ez egy küldetés, talán a legrosszabb, amivel valaha találkoztam. Ez így néz ki=
Ugye kezdem a safehouse-tól. Onnan elmegyek Tashukihoz, vagy hogy hívják, aki a sziget másik végén van, ott el kell fogadni a küldetést. Onnan visszaküld a safehouse-omtól egy sarokra lévő helyre, ott ki kell nyírni 6 embert. Közben meg kell várni, míg betölt egy halom átvezető videót. Onnan el kell menni a kaszinóba, miközben a Yakuzák üldöznek, persze a kaszinó pedig attól egy sarokra van, ahol a küldetést elfogadtam, szóval totál értelmetlenül a sziget másik felére kell mennem. Ott ki kell szedni egy halom embert, akiknél gyakran feláll az a probléma, hogy a derékig érő ÜVEG korlát mögött állnak, ezért én nem találom őket el, ameddig ők simán kiszednek. Eközben nálam általában a rendőrök is megérkeztek 2-es hármas körözéssel, utána fel kell menni a célpont helikopteréhez, persze azt nem fogadja el, hogy én belelőttem RPG-vel a helikopterbe, akkor kiírja, hogy "megijesztettem"(nemhogy felrobbanna), ezért elszáll, és kezdhetem elölről. Szóval, ha már feljutottam a célponthoz, ott kardpárbajban le kell győznöm, míg két embere M4-el lő engem. És mikor ezekkel is kész vagyok, akkor tudok csak menni a munkaadómhoz, miközben természetesen a zsaruk üldöznek, de szerencsére a munkaadóm az már csak egy sarokra van. És a munkaadómnál jön a lezáró cutscene, ahol örömmel leveti magát, és akkor BEFAGY! Másfél óráig tartott, mire EGYSZER, EGYETLEN EGYSZER sikerült végigcsinálnom a küldetést, és ahogy az a hülye tyúk levetette magát, elsötétedett a kép, és hiába vártam tíz percet, próbáltam a gombokat, csesztettem a csatlakozókat, nem jött vissza a kép egészen addig, míg újra nem indítottam a PS-t, magyarán elég szépen BEFAGYOTT, MÁSFÉL KIBEB*SZOTT óra cs*szekedés után egyetlen rohadt küldetésen!!! Nem kell mondanom, hogy utána NEM ELSŐRE sikerült újra végigvinnem azt a küldetést, de szerencsére idővel sikerült, és magam mögött tudhatom ezt a szörnyűséget.
És még amin kiakadtam, az a lagg volt. 30 percből legalább 5-t laggolt. Pedig PS3-n játszottam! És most jöjjön pár jó dolog is. Először is poénos volt az elején, amikor Toni az anyjánál akart bevágódni.
Mindent megtett, hogy a kedvében járjon, mégis végül az anyja ráküldött egy bérgyilkost Amikor bezzeg már "Made Man" lett, akkor már nem volt baja az anya kicsi fiacskájával A másik jó dolog az az volt, hogy volt pár igazán izgalmas küldetés. Amikor az utolsó 5 másodpercben sikerül valamit megcsinálnom, vagy éppen a kocsim már egy ideje lángol, mikor épp elérkezek a célponthoz, azok a pillanatok, amikor igazán izgulok, vagy már felpattanok a fotelről, és izomból nyomom a gombot, miközben drukkolok, hogy= "Gyerünk! Gyerünk!" S mikor szerencsésen megvan megkönnyebbülten esek vissza a fotelre. Ezek igazán bónuszpontok voltak a játéknak. Mint például az utolsó küldetésnél, hogy már nem láttam, olyan kevés életem volt, amikor végre sikerült. Miután végignéztem a Creditset képzelhetitek milyen óvatosan mentem a safehousehoz
És talán az egyetlen küldetés, amit valóban szívből szerettem és élveztem, az a "Karmageddon". Az tényleg jó szórakozás volt, akármennyire is értelmetlen, jobb, mint a többi küldetés.
Na és még egy dolog, ami negatívum. Maga a Credits. Eddig szerettem, hogy mindig a várost mutatták, különböző gyönyörű kameranézetekből, miközben mennek a feliratok. Öröm volt nézni, és tényleg mutatta az energiát, amit a Rockstar a játékba fektetett, hogy ilyen részletes legyen. Itt mi volt? Különböző kocsikat mutattak az oldalukra erősített kamerával menni. Ennyi! Ezt csináltam egész játék alatt, furikáztam körbe-körbe! Igazán mutathatnának legalább egy légi felvételt, hamár nem én magam nem repülhetek, egy két másodperces légi felvételt mutassanak, ne azt, amit már ezerszer láttam! Vagy ennél az is jobb lett volna, ha végigcsúszik a kamera az utakon, de miért pont autó szemszögéből?! És ott van a zene. Eddig mindig nagyon jó volt a zene a Credits alatt. Itt a játék főcímdala volt, amit imádok, ezért nem lett volna baj. De az 1 perc mittudoménhány másodperces számot berakták loopba és ennyi! Megvan a végén az "elnémítás" effektus, az elején meg újrakezdődik. Hihetetlen, hogy arra nem vették a fáradtságot, hogy úgy összevágják a számot, hogy az folyamatosan menjen! Ez egy TÉNYLEG egyszerű dolog. Szerintem egy embernek egy napot ha igénybe vett volna, az már majdnem túlzás!
Összességében? Minél többet játszottam a játékkal, annál rosszabb volt. Ha a GTA sorozatból csak ezt, meg a III-at ismertem volna, már hányni tudnék a sorozattól, és kizárt lenne, hogy megnézzek egy másik részt is. A nagyon elkötelezett fanoknak egyszer érdemes végigvinni, de mindenkit figyelmeztetnék, kötél idegek kellenek a játékhoz! Mindenki más meg egyszerűen maradjon távol tőle!
És miután így leírtam, nézzük a pontszámokat=
Grafika= 4/10
Szórakozás= 2/10
Bugok száma= 6/10
Zene= 3/3
Hangok= 2/3
Szinkronszínészek= 2/3
Fizika= 1/3
Történet= 4/10
Történet, és az egész játék hosszúsága= 8/8
Változatosság= 3/7
Újrajátszhatóság= 0/3
Nehézség= 7/10
Mesterséges Intelligencia= 0/2
A Világ= 6/10
Hangulat= 6/8
Összesített= 54/100
Komolyan mondom, talán rosszabb, mint a III, és ez nem kis szó. BRAVÓ ROCKSTARGAMES!