Hozzászólás
Szerző: dani.szentgali » 2014. 06. 26. 12:51
Altair igen eltökélt assassin volt, ami eleinte tetszett, de aztán egy idő után már nagyon idegesített, hogy egy árva dolog nem érdekelte, csak a testvériség vezetői seggének kinyalása. Gyakorlatilag olyan volt, mint egy robot egészen a legutolsó küldetésig, amit Al Mualim mondott, azt zokszó nélkül megcsinálta. Elhiszem, hogy van testvériség és azt is, hogy kib*szott fontos dolog, de egy assassinmestert nehogy már csicskáztassanak az egész játék alatt. Persze ahogy realostew is mondta, az AC2-ben azért kiderül néhány jó dolog is Altairról, többek közt az, hogy volt szerelme és nem csak Al Mualim parancsain járt az esze, de ezzel elkéstek így a második részre, főleg úgy, hogy már nem Altair volt a főszereplő (az már megint már kérdés, hogy a Revben is visszahozták, és ott még elfogadhatóbb karakter lett, de ha az egyetlen olyan részt nézzük, amelyben övé a fő-főszerep, azt kell mondjam, hogy sosem lesz a kedvenc assassinom sem a kedvenc főszereplőm annak ellenére sem, hogy szeretem az eltökélt, határozott embereket). Ezio egy olyan szereplő, akit szinte lehetetlen elkerülni lévén, hogy ő szerepel legtöbbször különálló AC-kben. A második rész végén volt számomra igazán szimpatikus, a jellemfejlődése is tetszett, hogy egy forrófejű hülye kamaszból egy bölcsebb, okosabb, nyugodtabb és óvatosabb ember lett, ugyanakkor a nőknek továbbra sem tud ellenállni, és ez így jó. A második Eziós részre (Brotherhood) gyakorlatilag a 2 végén megismert Ezióval játszhatunk végig, aki még egy picivel idősebb, bölcsebb, okosabb, nyugodtabb lett, mint az előző rész végén. A Revelationsra számomra már kicsit túl öreg lett a karaktere, bár ezzel (nemmeglepő módon) a bölcsessége is tovább nőtt, és az előző két részben már túlságosan is megkedveltem ahhoz, hogy egy ősz szakáll miatt kibukjak és ne élvezettel irányítsam a játékban. Connor Kenwayt, vagy ha jobban tetszik, Ratonhaké:ton-t a Ubisoft nagyon felhypeolta. Az előzetesekből nekem végig az jött le, hogy Connor egy vadállat, aki az erdőben vadászik a brit katonákra és a patriótákra is egyaránt, és semmi más nem érdekli, csak a mészárlás. Aztán, ahogy megjött a játék, a karaktere teljesen más lett végül, mint ahogy azt a trailerekben mutatták. A Ubisoft láthatóan szerette volna, ha Connor előéletét megismerjük, ezért nagyon sok dolgot sűrített bele a harmadik részbe, többek közt 3 szekvencián keresztül kell irányítanunk Haythamet, ami kissé unalmas volt számomra, bár még mindig jobb volt, mint a kis Connorral bújócskázni az erdőben a többi kis indiánnal. Aztán ott van, hogy Connorból egyszerűen túl sok mindent szerettek volna egyszerre csinálni (és véleményem szerint itt rontották el a karakterét): indiánt, assassint, haditengerészeti hajóskapitányt és gyarmatosítás-korabeli katonát. Ez egyszerűen túl sok feladat ahhoz, hogy egyetlen szereplő nyakába varrják az egészet. És igen, sajnos el is rontották. Connor személyiségét annyira meg akarták osztani ezzel a sok karakterrel, hogy a végén szinte nem is lett személyisége. Egy személyiség nélküli, céltudat nélküli indián-hajóskapitány-katona-assassin lett belőle, aki mindenkit megölt, akit rossznak gondolt, majd a játék végén (mire már senki sem maradt körülötte) egy céltudatlan senki lett, szerelem, család, komolyabb barátok nélkül és elég boldogtalannak, nyomorultnak is tűnt. Edward Kenway eleinte nem volt szimpi, ő is túl lett hypeolva és féltem, hogy ugyanarra a sorsra jut majd a játékban, mint unokája. A Ubisoft azonban képes volt arra, amire az előző részben nem: rájött, hogy egyszerre 4 karakter egy főhősnek túl nagy falat, és végre pontosan tudta, mit/kit akar csinálni Edwardból. Mondjuk ezzel fel is rúgták az összes eddigi Assassin's Creed szabályt lévén, hogy Edward már csak egy assassinruhát viselő kalóz volt az egész játék alatt, de mivel nem egyszerre 4 embert akartak belőle csinálni, ezért az az egy karaktere, a kőkemény kalóz karakter nagyon hiteles lett, így szerencsére elkerülte Connor sorsát és így a Ubisoft újra megközelítette Ezio szintjét, ezzel pedig egy teljesen jó főszereplőt csinált Edwardból. A Unity főszereplőjéről, Anro Dorianről nem szándékozok véleményt alkotni, hisz még meg sem jelent a játék, valamint nem is érdekel annyira, hisz ez már csak a PS4/XboxOne/PC trióra érkezik majd, nekem meg még egy két-három évig biztosan marad az X360.
Összességében ha nem is hibátlanok az Assassin's Creed játékok főszereplői, többnyire jól sikerült megalkotni a karakterüket, személyiségüket. Végül pedig itt van a saját, személyes ranglistám:
1. Ezio Auditore da Firenze
2. Edward Kenway
3. Connor Kenway
4. Altair Ibn la' Ahad