Hozzászólás
Szerző: dani.szentgali » 2015. 06. 09. 08:50
Ahogy korábban már leírtam, nincs értelme azon vitázni, hogy a humán vagy a reáltantárgyak a hasznosabbak. Ez abszolút személyfüggő. Olvasgattam itt a fenti kommenteket és azt kell mondjam, hogy mind a humánusoktól, mind pedig a realistáktól épkézláb észérvek érkeztek, van igazság mindenki mondanivalójában. Bevallom, én sohasem értettem a matematikát, és talán a sok gyakorlás ellenére bekövetkező folyamatos kudarcok vették el a kedvemet az egésztől, és most ezért látom az egészet teljesen értelmetlennek. Az meg, hogy eddig mi lendítette előre az emberiséget, megint más dolog. Ha jobban belegondolunk, akkor rájövünk, hogy az első ősemberek sem matematikai képletekkel kommunikáltak egymással, hanem hangokkal, amelyek később beszéddé formálódtak, ergo nem egy szinusztétel, de még csak nem is egy összeadás/kivonás volt az, ami megteremtette az emberiség összetartását és a túléléshez szükséges intelligenciáját. Az már más kérdés, hogy a későbbiek során természetesen volt értelme a matematikának, hisz vadászat során meg kellett számolni, hogy hány lándzsa szükséges egy mamut vagy egy kardfogú tigris megöléséhez, illetve a megszerzett hús egyenlő elosztásában is nagy szerepe volt. De előbb volt a kommunikáció (humán vonal) és csak azután jött a matek. Amúgy meg ha a humán tantárgyaknak nem lett volna/nem lenne hasznuk, akkor gyakorlatilag most is bonyolult képletekkel kommunikálnánk betűk és egyéb írásjelek helyett, aminek nem lenne értelme. Nem mondom, hogy nincs semmi igazság abban, hogy az emberiség a fejlődést nagyban köszönheti a reál tantárgyak által kialakított gondolkodásmódoknak, de azt ne mondjuk már, hogy mindig is a reál tantárgyak voltak azok, amelyek előrelendítették az emberiséget, mert ez ebben a formában erős túlzás. Nagy szerepe volt/van, de nem nagyobb, mint a humán tárgyaknak.