Mint látom, az előttem hozzászólók nem rendelkeznek túl sok tapasztalattal a Mortal Kombat szériával kapcsolatban, én viszont örülök az új témának, ugyanis az egyik kedvenc verekedős játékomról van szó. Eddig két MK játékkal játszottam, először a 2008-as Activision-féle Mortal Kombat vs. DC Universe-zel, majd a 2011-es Mortal Kombat 9-cel. Az MK vs. DC egy elég reklámozott bunyós játék volt a maga idejében, így furdalt a kíváncsiság, hogy vajon milyen lehet. Be is szereztem, játszottam is vele, és összességében azt kell mondjam, hogy bár nem volt rossz, ha ez az ember első MK játéka, akkor nem garantált, hogy a sorozat rajongója lesz és az MK ott lesz a Top 5 bunyós játékai között. El lehet vele szórakozni, nem erről van szó, de a játéknak vannak nagyon gyenge szegmensei. Ilyenek például a Fatality-k és a DC karakterek Heroic Brutality-i. Ugyanis ezek elég unalmasak voltak és egyáltalán nem voltak olyan brutálisak, mint amilyennek lenniük kellett volna. Oké, értem én, hogy ez csak egy PEGI 16+-os játék, ilyen besorolással pedig nem engedhették volna meg a fejlesztők azt a brutalitást, amelyet a NetherRealm Studios hozott ki a Mortal Kombat 9-ből, de némely Fatality/Heroic Brutality már annyira átment a saját maga paródiájába, hogy az már nevetséges volt és felvetette a kérdést, kell-e bármilyen kivégzés egy 16+-os játéknál. Ettől függetlenül az alapkoncepció meglehetősen ütős volt, és a sztorit is egészen jól eltalálták. Persze nem kell GTA méretű sztoriban gondolkodni, hisz az MK csak egy verekedős játék, ennek ellenére azonban leköti az embert a sztorija. A szemléltetés kedvéért, az MK vs. DC sztorija a következő volt: Van két külön világ, az egyik a DC-s szuperhősök és gonosztevők világa, a másik pedig a Mortal Kombat karaktereinek világa. A két világ nem tud egymás létezéséről, mígnem egy megmagyarázhatatlan erő jelenik meg, amely itt-ott kapukat nyit a két világ között, és a szereplők megismerik a másik világot és egymást. Az erő (aminek egyébként Rage a neve) a találkozások pillanatában azonban eluralkodik valamelyik szereplőn, akinek sárgán kezd izzani a szeme, és rátámad a többiekre. A két univerzum vezetői (Raiden az MK univerzumban és Superman a DC univerzumban) megpróbálják megfejteni a Rage mivoltát, miközben megpróbálják lecsillapítani a többi harcost, hogy azok ne harcoljanak a másik univerzumból érkezők ellen, mert az egymás iránt érzett gyűlöletük okozza és erősíti a Rage-t. Azonban mindkét univerzumban vannak gonosztevők és köpönyegforgatók (elég csak megemlíteni DC oldalról Lex Luthort vagy Jokert, vagy az MK oldalról Shang Tsungot és Quan Chi-t), akik a saját céljaik elérése érdekében fel akarják használni a Rage-t, de vannak olyanok is, akiket egyszerűen jobban leköt saját személyes harcuk (ilyenek pl.: Scorpion és Sub Zero), minthogy összefogjanak a Rage terjedése ellen. Ennek következményeként a Rage egyre hatalmasabb lesz, és az univerzumok két legrettegettebb gonosztevőiből (DC: Darkseid, MK: Shao Kahn) egy "szupergonoszt", Dark Kahn-t hozza létre, akinek a célja, hogy elpusztítsa mindkét univerzumot. A két vezér összeszedi harcosait és elindul, hogy megállítsák Dark Kahn-t, mielőtt az kitör a saját univerzumából és elpusztítja a két univerzumot, azonban a Rage segítségével Dark Kahn egymás ellen uszítja az MK és DC harcosait, akik kiütik egymást, és csak Raiden és Superman tudja kontrollálni elméjét a Rage-dzsel szemben. Végül legyőzik a Rage-t és közösen elpusztítják Dark Kahn-t, majd egyik pillanatról a másikra társaikkal együtt visszatérnek saját univerzumaikba.
Összességében azért nem egy rossz sztori, főleg úgy, hogy külön-külön lehet végigtolni mind MK, mind DC szemszögből az eseményeket. Ezen kívül (mint minden MK játékban) van egy Arcade bunyós mód a játékban, ahol tíz harcost kell legyőznünk, a tizedik pedig Dark Kahn, akinek a legyőzése után egy videóban információt kapunk arról, hogy Dark Kahn legyőzése után mi lesz a sorsa az adott karakternek. A harcok közben keresztülszaladhatunk ellenfeleinkkel falakon, vagy ledobhatjuk őket a pálya egyik részéről és utánuk ugorva üthetjük-rúghatjuk őket a földbe csapódásig, ezzel nagy sebzéseket okozva nekik. Ezenkívül van egy hely, ahol megtekinthetjük az összes karakter modelljét, a sérülési animációikkal együtt. Bár ezek után elsőre nem tűnhet rossz játéknak a Mortal Kombat vs. DC Universe, az Activision Mortal játéka mégis eltörpül amellett, amit a NetherRealm Studios alkotott 2011-ben. Ugyanis a 2011-es Mortal Kombat szebb, keményebb, durvább, brutálisabb, változatosabb és tartalmasabb, mint elődje. A sztorija ugyan egyszerűnek tűnhet, mégis nagyszerű: Raiden és a többi Mortal karakter boldogan élnek, éppen egy Mortak Kombat tornát rendeznek, aminek a győztese lesz a föld következő védelmezője, amikor Raiden bűvös amulettje megreped, őt magát pedig furcsa látomások gyötrik. Ezt az okozza, hogy Raiden üzeneteket küld jövőbeli önmagától a múltba, ami bajt jósol, mert a jövőben Shao Kahn kiszabadul és megöli Raiden-t és társait, valamint elfoglalja a földet. Raiden ebből a múltban először csak egy kis részletet lát, ám a sztori előrehaladtával egyre több szörnyűségre derül fény. Végül Raiden összezavarodik, a társai (a többi harcos) vagy meghalnak, vagy ellene fordulnak, Shao Kahn azonban annak ellenére is kiszabadul, hogy Raiden segítséget kér az Ősistenektől. Shao Kahn majdnem megöli Raiden-t, azonban az Ősistenek az utolsó pillanatban a segítségére sietnek és átadják erőiket Raidennek, aki legyőzi Shao Kahn-t. Összességében szerintem ez egy jó sztori egy bunyós játékhoz képest. A játék grafikája egyébként egész jó, maga a játékmenet meg változatos. A harc végi Fatality-k nagyon véresek és brutálisak, valamint a szintén elég durva X-Ray mozdulatok is sokat adnak hozzá az élményhez. Van a játékban egy kihívástorony, ami 300 különböző kihívást tartalmaz, aminek a teljesítése nagyon nehéz. Ezenkívül vannak külön ügyességi játékok is, amelyekben próbára tehetjük magunkat. Ehhez még hozzájön a multi, ahol jól elgyepálnak a profik.
Összességében a Mortal Kombat egy jó sorozat, bár igazán a NetherRealm tudott egy fölöttébb élvezhető, klasszis játékot csinálni belőle, ami nálam a legjobb bunyós játék a mai napig. Örülök, hogy a következő részt is ők készítik és már nagyon várom. Remélem, hogy kellő figyelemmel és odaadással készítik majd a prevgen verzióját is a játéknak attól függetlenül, hogy ezt a részt inkább már a mostani konzolokra szánják.