Hát nem tudom, hogy én mit várnék el. Azért kb. érzem is, látom is, hogy mi az, aminek örülnék. ha már te leírtad, akkor én is leírom.
A GTA Vice City és a IV számomra azért voltak mindig annyira sikeresek, mert nagyon jó hangulatuk volt, Az V és a San Andreas is rendelkezik egy bizonyos hangulattal, ezekkel viszont én nem vagyok annyira kompatibilis. A másik dolog ami meghatározza számomra a játék tetszési-indexét az, hogy milyen a főszereplő és a hozzá kapcsolódó küldetések. Ez persze megint hozzájárul a hangulathoz. A Vice City és a IV itt megint jó példa, mert a sztori egy igen jelentős része kifejezetten a fő, játszható karakterre koncentrált. Ez hiányzott nagyon a San Andreas világából, és részben ez hiányzott az V történetéből is. Megpróbáltak valami közös történetet, és kidolgozott motivációkat adni Michaelnek és Trevornak, de Franklinre már csak valami alibi-történet jutott. A fantasztikusan katartikus szerelmi szál másik véglete (a nő) azt hiszem kétszer szerepel (lehet csak egyszer, és kétszer telefonon keresztül). meg aztán az ő motivációi úgy el voltak b*szva, ahogy lehetett.
Én egy GTA -ban tényleg rendes, a karakter személyiségét formáló személyi szálat várok: nem tudom, működjön együtt az apjával, aztán az haljon meg az ő hibájából. Klisé meg minden, de egy ilyen jól működik. Legalábbis jobban mint az, hogy valaki őrült
aszt csá. És egy ilyen szál ne két-három küldetésből álljon, hanem legalább tíz-tizenkettő kisebb nagyobb részből, hozzáadva a szükséges telefonokkal (mindig élveztem más szereplők véleményét hallgatni az eseményekről; például a TLAD -ben Angus -t) és minden egyébbel. Legyen tartalom benne.
Ha már itt tartunk, akkor kell a szokásos történet is. És nem hatvankilenc részben hihetetlenül jó, részben szar küldetésre várok, hanem valamivel többre. A San Andreas és a IV már kezdte elérni a "megfelelő" számú küldetést, szerintem egy élő város mellett (amilyen a IV -ben és az V -ben volt) ki lehet találni izgalmas, változatos küldetéseket is. És persze örülnék annak is, ha valamivel arányosabbak lennének a pénzek. A IV -ben egy esettől függetlenül (ugye a bankrablásból Niko kevesebbet kapott mint az V utolsó rablásánál az az őr akinek Michael odadob egy aranytömböt) én nagyon is helyesnek éreztem a kapott pénzösszegeket, bár nem volt mire költeni, ez tény. Viszont amikor nem jött össze egy üzlet, akkor Niko nem kapott pénzt (például amikor Dimitri elárulja). Az V úgy néz ki, hogy tíz küldetésen át nem kapsz pénzt, aztán meg egy csomót. Amúgy az V lehetőségei sem túl tágak. A ruhákon kívül nem nagyon érdemes másra költeni (a fegyverek irrelevánsak, mert a speciális képességeknek és egyéb könnyítéseknek köszönhetően mindennel lehet nyerni, nem úgy mint a korábbi epizódokban, ahol igaz volt a tény: a nagyobb fegyver jobb), a kocsikat ugyanis csak úgy tudod folyton használni, ha mindig visszaviszed a garázsodba, az meg alkalomadtán nehéz. Ha otthagyod az úton meg eltűnik két másodperc alatt ha nem nézed folyton. A küldetések meg úgyis mindig rábaszarintják a karaktert a saját járgányára.
A várossal kapcsolatban is vannak igényeim. Én nekem ugyan nincs elegem egy városból sem, de van, amit egy kicsit többet használtak már a kelleténél. Vice City ideális lenne egy új résznek, de én nem bánnék egy teljesen új várost sem, akár fikció, akár paródia-város. És egy olyan vidéket, amit tényleg lehet használni, nem egy olyat, mint az V -ben. Néha kicsapnak téged vidékre egy-egy küldetés erejéig, hogy úgy tűnjön, hogy milyen nyitott a világ meg minden, de valójában az események hatvanötezer százaléka a városban van. Pfuj! Adjanak egy olyan várost, ami mellett a vidék is lélegzik. Kisebb városokkal (és nem olyan SA méretű kis falvacskákkal mint Los Bruja), amik még mindig
reálisak. Tehát ha ott lelövünk valaki ne jöjjön annyi rendőr, mint a nagyvárosban, kommandósok se érjenek oda fél perc alatt.
Persze sorolhatnám. Legyen ilyen és ennyi ruha, olyan fegyverek, ilyen autók, stb. De azért néhány dolog, amit szeretnék, ha nem lenne. Először is hagyjanak engem békén a hülye speciális képességekkel. Nagyon jó, ha valaki Bullet time -ot akar, menjen és játsszon Max Payne -nel. Viszont ki hallott már olyanról, hogy a GTA világában nincsen küldetésszerű verseny? Mert hát erről van szó, egy verseny van az egész játékban egy küldetésen belül. És miért? Mert kib*szottul értelmetlen Franklin képességével együtt. Akkor a négyzetes radar is mehet a büdös pitlibe, mert nem jobb, mint a kerek, csak így könnyebb átlátni a speciális képességeket. A fegyverkör maradhat, én ugyan jobban szeretem a tekergetést, de a kerék nem volt rossz. Az egyetlen bajom multiban van, amikor célzok, és pörgetek, hogy nagyítsak, és átvált másik fegyverre. De a halmozós módszer nem kellene szerintem. Legyen mindenből csak egy, lehet úgy is szórakozni elég jól.
Mi van még? Ja igen. Adjanak bele több arcszőrzetet