Na, most, hogy van egy erős gépem, újra elkezdtem játszani a GTA V -öt. És persze megint vannak problémáim a játékkal. Régiek, és újak egyaránt. Ez persze személyes vélemény.
1.) Trevor. Ismét rádöbbentem, hogy a játék hatalmas problémája Trevor. persze sokan szeretik, és van, amikor én is kedvelem. Főleg amikor elfelejtem, hogy mi történt Johnnyval, aki mellesleg egyike kedvenc hőseimnek, nemcsak a GTAk, de a videojátékok világából is. Ennek ellenére azért előjönnek a problémák. Egyrészt annyira rossz a személyisége. Pont arra volt jó, hogy ne kérdezzünk rá a miértekre és hogyanokra. Először is könnyű mindent azzal megmagyarázni, hogy ő valójában őrült. De a viselkedése (ez más karakterekre is igaz) még a GTA V világának saját realitásába sem illik bele.
2.) A küldetések. Másik probléma, ami roppantul zavar, és persze kifejtettem már a fórumon kétszer-háromszor. Egyrészt egy halom küldetés fölöslegesen hosszú, és bonyolult, másrészt van olyan, hogy build-up és pay-of (ezeket valakinél olvastam egyszer és megtetszettek). A GTA V küldetéseinek a fele ilyen: Sok build-up (tehát melózol mindenért) és kevés pay-of (lószart sem kapsz). Heistok is. Főleg a Trevor-féle rablás zavar. Komolyan azért viszik vissza, mert különben rájuk szállnának a nemzetbiztonságiak is? Ki a faszt érdekel? Az FIB a nyakukon ül, az IAA a fejüket akarja, a világ legnagyobb magánhadserege és a kínai maffia (az egyik legerősebb szervezett bűnözői szervezet) szintén. Emellett a rendőrség valószínűleg kinyírná őket egy kicsi bizonyítékra is, mert mindannyian notórius és mániákus őrjöngők és ámokfutók. Még Franklin is, akinek soha nem volt fegyver a kezében előtte meg tudott ölni tíz-tizenkét Vagos tagot gond nélkül a játék elején. Nehogy azt mondjuk már, hogy még egy ellenfél megakadályozta őket. Csodálom, hogy az oroszokkal nem akaszkodtak össze.
3.) A város. Hát ja, ez egy nagy probléma. A GTA IV már egy élő várost adott nekünk, bandákkal és mindenféle eseményekkel. Az V látszatra ezt csak javította, de szerintem meg szimplán elcseszte. Egyrészt van egy-egy random esemény (százból kilencvenöt az, hogy valaki rohan egy tárcával) ami azért az elején tényleg jó volt, de így, utólag már nem annyira. Hiányoznak az igazi bandák. Itt van két kerület, meg a LOST bázis, ahol össze lehet találkozni igazi bandatagokkal.
4.) NPC. Egy csomó NPC ugyanolyan. A bandatagok, a rendőrök, a járókelők. A IV -ben is hasonlóak voltak, de ott meg lehetett őket különböztetni. Itt úgy néz ki (a sűrűséggel és a változatossággal a maximumon), hogy van három karaktermodell alkat alapján, és akkor azokra mindenféle ruhák. De különben is, sokkal kisebb hangsúly van a gyalogosokon és a városon, mint bármelyik korábbi részben. Nem tudom mitől, ilyen a játék hangulata.
Egyenlőre ennyi. Tervezek összegyűjteni tizenegy pontot, de elveszítettem a listámat, és csak ezekre emlékszem