Luszie írta:dani.szentgali írta: Szerintem egész jól oldották meg az V-ben, annak ellenére, hogy egyáltalán nem adott olyan pluszt a játékhoz, amitől igazán komoly és létfontosságú innovációnak lehetett volna nevezni. Nekem inkább az a kívánságom, hogy a nagy területet jobban használják ki, mint az V-ben. Szerintem amúgy a sztori nem a 3 karakter miatt lett egy összefolyt keverék. Én még mindig amondó vagyok, hogy az Online vitte el a GTAV sztoriját. Simán lehetett volna egy GTAIV szintű sztorit is összehozni jóval több főküldetéssel ezzel a három karakteres megvalósítással, ha nem a b*zi multiplayeres faszságon járt volna az eszük már a legelejétől fogva.
Amott off lenne, úgyhogy itt válaszolok:
Hogy érted, hogy jól oldották meg a 3 karakteres dolgot?
Szerintem nem túl okosan. Több szempontból sem. Én szerettem a GTA-kban azt, hogy a karakterekkel kapcsolatban szabad kezet adtak nekünk. Ha én Niko-ra vagy CJ-re, vagy Tommy-ra melegítőt akarok adni, akkor azt adok...nincs belőle probléma. Itt nincs így.. (ami nyilván annak köszönhető, hogy itt tényleg látod, hogy a karakterek élik a saját életüket, de engem ez kifejezetten zavart...) De messze nem ez tetszett a legkevésbé, hanem a 3 karakter feleslegessége, ill azok erőltetett váltogatása. Milyen dolog az, hogy mindhárman másban jók, ezért küldetések között is a játék váltogatja a karaktereket? ("Jajjj hát Franklin a nagy vezető zseni, akkor ezt a részt csináld már vele..."
) Egyrészt: Evidendencia, hogy egy GTA protagonistának egy igazi bűnözőnek kell lennie, mindenhez kell maximálisan értenie (nem pedig ilyen gagyin rámutatni más karakterek "erősségére")... Másrészt (és ez következik az első pontomból): A legtöbb küldetést vígan meg lehet csinálni egyedül, mindenféle különleges képesség NÉLKÜL, de nem...nekem át kell váltanom más karakterekre. Számomra eléggé lerombolta a játékélményt. Az egy dolog, hogy egyes komplexebb küldetéseknél az összedolgozás természetesen létfontosságú, de azokat a küldetéseket meg nem dolgozták ki normálisan. Minden karakter feladatából megcsinálsz egy picit..
A játék megjelenése előtt már mondták, hogy lesznek olyan helyzetek, ahol a játék rákényszerít, hogy válts.. Mikor ezeket átéltem, kiégtem. Trevor-ral tök jól éreztem magam, hogy speciel vandálkodhatok, de nekem át kell váltani másra...
Hát, hagyjuk is.
Egyébként én azért írtam, hogy maszlag lett a story, mert a 3 karakter különbözősége miatt nem lehet összeegyeztetni a story-t/story-kat. Nem is a különbözőség a baj, hanem az, hogy mennyire felszínesen ismerik egymást, és igazából egyik karakternek sincs normálisan kidolgozott (+ÉRTELMES) story-ja, amiért megérné küzdeni.
Még oké, hogy Michael meg Trevor ismeri egymást, de Franklin hogy jön a képbe? Persze, összehozza őket a "sors", de nem érzed úgy, hogy ebből valami oltári nagy történet sül majd ki... Ezt a dolgot sokkal jobban meg lehet volna oldani... (mint már annyiszor írtuk) Amikor filmekben csinálnak ilyeneket, akkor arra szoktam azt mondani, hogy "egyszer nézhető sz*r".
...a terület kihasználhatóságát illetően teljesen egyetértek. A térkép kb. fele vidék, de ott kb. semmit nem lehet csinálni.
Elég szomorú...
Egyébként igen, én is hajlamos vagyok azt hinni, hogy most a single-t maguk módján "elhanyagolták". (már, ha lehet így fogalmazni.) A maga módján igényes lett meg innovatív, csak nem túl sokrétű és elegendő élvezetet nyújtó.
Olvasva és "tanulmányozva" a hozzászólásodat, téged is teljesen meg tudlak érteni. Továbbá beismerem, hogy a múltkor kissé túloztam amikor azt írtam, hogy olyan nagyon jól oldották meg ezt a háromkarakteres dolgot. Személy szerint nekem tetszett, de ez lehet inkább azért van, mert ezt kevésbé rontották el a többi dologgal ellentétben. De az mondjuk engem is idegesített, hogy amikor átváltottam egyik szereplőről a másikra küldetésen kívül, az adott szereplő más ruhában volt. Persze ez élethű, de engem ez a része ténylegesen kiakasztott. Viszont a képességek engem nem zavartak, sőt, szerintem egy kicsivel változatosabbá tették a játékot. Bár Michael meg Trevor lövöldözős képességei között nem éreztem soha túl nagy különbséget, de a versenyeknél én kifejezetten sokat használtam Franklin időbelassítós képességét. Nekem ez tetszett, mert ezzel is kicsit egyedibb lett a játék, és a Michael-Trevor hasonlóságot leszámítva szerintem színesebbé tette a játékot. A sztori valóban kicsit furán lett megoldva a három karakterrel. Trevor és Michael ismeretségét még viszonylag jól és ötletesen valósították meg, Franklin azonban tényleg nem illett a képbe. Szerintem úgy lett volna jobb ez az egész, ha több egyedi küldetést adnak a három karakternek, mielőtt megismernék egymást/újra összeállnának. Számomra a bevezető küldetések voltak kevesek ahhoz, hogy jó legyen a három karakteres összkép a sztoriban.
A mocsok oltalmazója írta:Szerintem picit túloztok a GTA 5 minőségével kapcsolatban. Nem olyan rossz az.
Én már párszor leírtam, de akkor most leírom még egyszer. Itt nem arról van szó (a magam részéről legalábbis), hogy a GTAV rossz játék lett, mert századjára is leírom, hogy erről szó sincs. És igen, igazad van, sok más játékot toronymagasan ver még a hibái ellenére is. Itt arról van szó, hogy úgy harangozták be anno, mint minden idők legjobb GTA-ját, ami a legötletesebb, leghosszabb, leglátványosabb, legkirályabb, legtökéletesebb rész lesz a sorozatban minden szempontból. És azért ezt enyhén szólva nem sikerült teljesítenie. Itt most nem a többi játékhoz viszonyítom a GTAV-öt, még csak nem is feltétlenül a többi GTA-hoz/R* játékhoz, hanem önmagához hasonlítom és viszonyítom a GTAV-öt. Ahhoz a játékhoz, amilyen lett és ahhoz, amilyen az ígérgetések beigazolódásával lehetett volna. És lehet, hogy csak én vártam túl sokat és ezért érzem úgy, hogy kevesebbet kaptam, ezt beismerem. De számomra a GTAV az általam várt és ígérgetett GTAV-höz képest csak fele olyan jó lett.
Továbbá a GTA-ban én is szerettem az őrült küldetéseket, de csak módjával. Ahogy mondtátok, aki őrültködni akar, annak ott a Saints Row. Nekem a San Andreas képezte mindig is az aurea mediocritas-t az őrültség szempontjából. A GTAIV nekem túlságosan is szimulátor, a Saints Row játékok meg túl értelmetlenek. Én azt szeretem, ha a kettő között van a dolog félúton, és ezt igazából a GTAV többé-kevésbé el is érte. Legalább ezt.
Luszie: Szerintem nem úgy érti, hogy semmivel nem fog játszani hónapokig, hanem csak a GTAV-tel nem fog játszani.
Azt akarja elhanyagolni, hogy idővel újra visszaszálljon a rózsaszínű köd és megint késztetést érezzen arra, hogy játsszon a játékkal.