Ez azért 161 nap egyébként, mert a 4 sárkány kaszinónál sok napot mentettem, hogy legyen elég fegyverem bizonyos küldetések előtt. (ti. ott valamiért mentés után egyből ott vannak újra a fegyverek, míg a többi helyen nem... így ott tudtam magam megszedni igazán "ingyen fegyverrel".)
Én amikor játszottam, csak "hasznos" dolgot csináltam, ami %-ot ad. Semmi "lazulás".
Csak a 100% volt a cél. (Mivel suli miatt igazából másra nem volt időm.)
Egyébként köszönöm mindenkinek.
A IV-nél nehezebb volt ez a 100%, de ez sem teljesíthetetlen. A kihívások közül az NRG kissé problémás, meg a Chilliad-ból az utolsó... a többi teljesíthető akár első próbálkozásra is.
(Bár megjegyezném -és ez sajnos a teljesítményemet alacsonyítja- hogy az SA van annyira bugos, hogy a legnehezebb mellékfeladatokat meg lehet csinálni minden erőfeszítés nélkül.
Mivel tudtam ezekről a kiskapukról, így sokat ki is használtam a játék során...de egyébként küldetéseknél is vannak ilyen "kibúvók", amiket ha használsz, és leleményes vagy, sokkal könnyebb lesz a játék.... és megjegyezném: elég sok ilyen kiskapu van.)
Ha már elkezdtem írni a kommentet, lehet "beszámolót" is írnom kellene... Hát, nem tudom hol kezdjem. (Összevisszaság lesz, elsősorban azt írom le, ami eszembe jut.)
Először is: a GTA SA filmet még mindig nem néztem meg,(így a story-t csak nagy vonalakban tudom).. így a story persze nem nagy szám, és sok helyen nincs is értelme.. De ettől függetlenül szeretjük az SA-t, mert hihetetlen nagy game.
A 100% kijátszásánál észrevettem, hogy hihetetlen jól ki van használva a játék legtöbb adottsága. Így pl mire eléred a 100%-ot, elég valószínű hogy a legtöbb képességed maxon lesz. (Itt persze olyanokra gondolok, amelyeket használni is kell a 100% eléréséhez: tüdő kapacitás, biciklis, repülős, autós, stb képesség...) Továbbá a játéktér minden területét megismered...mert fokozatosan kerülsz egyik helyről a másikra. Ezért is pirospont ennek a résznek.
Nyilván egy bő 10 éves játékról beszélünk, de az azért eléggé észrevehető, hogy az AI nem túl okos.
Vezetni pl egyáltalán nem tudnak (hááát, vannak dolgok amik még az V-ben is megvannak, nem?
) , és sokszor abszolút az ellenkezőjét csinálják, mint ami elvárható lenne tőlük.
Sweet-tel is elmegyünk banda háborúzni...mit csinál? Néz rám, és magyaráz...Kössz, bro.
A vállalkozások és a hozzá kapcsolódó küldetések jópofák, változatosak. (pl A bánya küldetései hihetetlen betegek...
...Bár a belőlük befolyó néhány ezer zsetonnak sok értelme nincs.. nem tudom ki járja be az egész térképet azért az xy összegért.)
A játék másik nagy előnye, hogy borzasztóan következetes: mindenféle gyűjtögetés direkt úgy lett kitalálva, hogy te akkor csináld meg, amikor az adott városban tartózkodsz.. Mivel az SA-ban eléggé drága dolog Ammu-Nation-ből fegyvert venni, ez egy szándékolt "könnyítés" a játékban. LS-ban ott a greffitizés (egyből tök jó fegyverek, akár már a legelején); SF-ban ott vannak a fényképek (hát én ezt nem csináltam meg egyből, mert felhúztam magam rajta, így csak utólag csináltam meg, de azt meg is érzi az ember.. Kód nélkül ezekre a "könnyítésekre" picit rá vagy utalva, ha nem akarsz plusz mellékküldetéseket csinálni. LV-ban meg a patkók. Ha nincs pénzed, ezer féle dologgal lehet gyűjteni.. osztrigázás, stricizés, minden... szóval nagyon ki van találva a játék.) Ha már az Ammu-Nation-re kitértem: Kicsit logikátlan, hogy megveszel egy fegyvert mondjuk 2000$-ért, és a következő ugyanolyan fegyver szintén ennyibe kerül. Nem éri meg SA-ban fegyvert venni, mert a készítők még nem gondoltak a "lőszer" fogalmára.
Mindig a fegyver teljes árát fizetnéd, ami borzasztó sok pénz. Ha cheatelsz, nem tűnik fel, de ha nem...rámehet a gatyád, ha nem mérlegelsz kellőképpen.)
A gyűjtögetős feladatok közül utólag a patkós rész volt a legborzasztóbb. Ahhoz, hogy ne kelljen folyton visszajárnod SF-ba vagy LS-ba, elengedhetetlen, hogy már LV-ba kerülésed után elkezd csinálgatni a gyűjtögetést. Igen ám, de ilyenkor még se jetpack, se semmi. (Ha valaki nem akar annyit szenvedni mint én, tolja le Toreno összes repülős küldetését, hogy legyen egy elérhető példány a reptéren.. én még enélkül toltam. Sőt, még a repülősiskola sem volt kész.
Azé' volt szenvedés..) Az 50 patkóból kb 10-15 eléggé sunyi helyen van (kedvencem ez itt:
http://www.gta.cz/data/eng-sanandreas/m ... vy/P13.jpg ) Persze jetpack-kel meg nagyon könnyű..de ha "túl korán" állsz neki, akkor eléggé időigényes tud lenni. Itt pl azért szenvedtem.. Repülővel nehéz volt landolni ezen a táblán, de megoldottam.
A stadionversenyek izgalmasak és változatosak (a derbis kissé a szerencsén múlik, de az is jópofa volt.)
A küldetések egyébként nem nehezek... (így 21 évesen) A legtöbbet megcsináltam elsőre. A jutalmazási rendszer viszont érdekes. Megcsinálod az összes versenyt és kapsz 1 milliót, de ha kirabolod LV legnagyobb kaszinóját, azért csak 100 ezer jár. Érdekes ez.
A küldetések nehézségi szintje is érdekes... elviekben a kaszinórablásnak pl nehéznek kellene lennie, de elég könnyen abszolválható, ugyanígy a "riot" nevű küldetés is. Cselesnek tűnik, de ha végighajtasz mindenhol, elsőre simán megvan.. és ezek az utolsó küldetések egyikei. (Viszont pozitívum, hogy az utolsó küldi kellően nehéz. -Persze az is meglett elsőre, de ha nem csinálom meg a mellékküldetéseket már a játék elején, meghalok ott jó néhányszor, a checkpointok ellenére is.) Küldetések terén sokkal könnyebb mint a IV. (Azért a IV-hez viszonyítok, mert az SA-n kívül még azt toltam ki 100%-ra...eddig..
) Ott az AI eléggé kifinomult, így meg kell tanulni fedezékbe vonulni, és onnan is okosan lőni... SA-ban ez nem fontos. Sok küldiben felesleges fedezéket keresni: A gép úgysem céloz túl jól, plusz nem is kezdenek el lőni egyből...lehet észre sem vesznek...stb.)
A küldetés, amikor el kell lopni Madd Dog "daloskönyvét" és az érnyákoknál kell rejtőzködni... hát nem rasszista húzás ez a játéktól, áááh...egy kicsit sem. Viszont nagyon szellemes. Ha már küldetésekről beszélünk, az összes kijátszott rész közül majdnem ez a legkönnyebb. (Talán csak az V überelte ezt.) A IV sokkal nehezebb (de már említettem ezt), VC és a III szintúgy. (bár illendő volna utóbbikat újrajátszani, hogy a kép reálisabb legyen... Arra viszont emlékszek, hogy a III kifejezetten nehéz. Több küldetést a R*-nak kellett megkönnyítenie, mert annyira nehézre sikerült összehozniuk.)
A játéknak persze megvannak a maga idétlenségei, (pl zsákutcából kifelé folyamatosan jönnek az autók, de nem tudjuk honnan...
) de tekintettel a játék korára és minőségére....ezen csak mosolyogsz egyet, és lopsz onnan egy autót.
Jutalmak terén az SA igen bőkezű, ezért szerintem már magában megéri megcsinálni a 100%-ot. Leginkább a Rhino és a végtelen lőszer miatt. A többi dolog engem nem annyira hatott meg.
Nem úgy, mint a IV-ben, ahol egy jutalom van, és még az is bugol. Nem igazán motiváló..
Mint mindig, most is nagyon tetszik, hogy CJ-t itt totál szájízünk szerint alakíthatjuk. Persze ezzel most nem foglalkoztam annyira, nem ez volt a lényeg. (Anno régen már amúgy is végignéztem minden ruhát, tetkót, stb-t...Ez most nem volt létkérdés.) Viszont borzasztó pozitívum, hogy ebben ilyesmiket is lehet. Szinte érzed, hogy a karakter a "tiéd", ami egy GTA-ban igazából nem annyira fontos talán, de jó ha jelen van.
Összességében: nagyon változatos, élvezhető játék, hihetetlen légkörrel. Akkora örökzöld, hogy valószínűleg még a gyerekeim is ismerni fogják ezt a játékot, ÉS szeretni is fogják.
(ami nagy szó egy játéknál.)