claude írta:Jó nehéz ez a rész, nem tudom 10-15 éve hogy csináltam, de akkor valahogy csak úgy suhantam a küldetések felett. Most meg annyiszor látom a Mission Failed feliratot, hogy már számolni se tudom.
A Waka Gashira Wipeout c. misszióval különösen megszenvedtem, a Grand Theft Aero se volt sétagalopp, a S.A.M. küldetést meg legalább hatodjára cseszem el.
Persze ügyetlenkedek én is, de a játék fizikája is felbosszant sokszor, anno nem izgatott. A kedvencem az autók ütközése, nekihajtok egy autónak és mintha egy gumifalról pattannék vissza hatalmas erővel. Rövidíteném az utam egy füves lejtőn való kocogással=katapultszerűen kilő a lejtő, naná hogy víz is van a környéken. Olykor a gépkarabélyok és a sniper célkeresztjei is dísznek vannak, mert hiába célzok a test közepére, csak a lőszerem fogy de senkit se ölök meg.
Na sebaj, akkor is ő a GTA3, így kell szeretni.
Anno mikor januárban nekiálltam, hogy a 3D-s PC-s GTA játékokat kitoljam 100%-ra (GTA III, SA, VC), a III-ba szintúgy belekezdtem. Én emlékszem, hogy nekem anno elsőre is nehéznek tűnt a játék... Ma viszont már szinte élvezhetetlen olykor, annyira "gagyi" vagy nehéz. Az általad felsorolt dolgok engem szintúgy zavartak... Az autók fizikája teljesen kiszámítathatlan és/vagy kezelhetetlen. Például én úgy akartam kivinni 100%-ra ezt a részt, hogy a bevezető küldi közben felveszem a 100 rejtett csomagot egyszerre, hogy azzal se kelljen később bajlódni, és ezzel könnyítsek a játékon. Igen ám, de a borzasztó fizika miatt állandóan meghaltam, már az elején. Ha túl gyorsan mentem a kocsival, akkor könnyen belecsúsztam a vízbe például... több csomag eléggé veszélyes helyen van elrejtve (akkor meg lelőttek -mert a harcrendszer is eléggé körülményes), arról nem is beszélve, hogy több csomag kis szigeteken van elrejtve, amelyekre nem biztos, hogy elsőre át tudsz ugrani a hajóról (a körülményes mozgás miatt).
Egyébként ez a "célzás probléma" a VC-ben is jelen van. Én anno visszafele haladtam a részekkel, és a 100% SA után a VC következett... Hát, meg kellett szokni. Rossz volt a sorrend.
A III után a VC meg az SA már sétagalopp lett volna, de persze -pont a nehézsége miatt- a III-t hagytam utoljára. Először egyébként azt hittem, hogy én vagyok a szar. Aztán rájöttem, hogy csak a játék ilyen, és hozzá kell szokni.
Meg azért én is lehettem volna ügyesebb, természetesen. Ami viszont alapszabály a régebbi részeknél: a legolcsóbb fegyverek nem érnek semmit, szinte megvenni/használni is kár őket. VC-ben a pisztollyal én igen kevés embert öltem meg, szinte sose használtam, de sok más fegyvert sem. A III-ban ugyanezt tapasztaltam. A VC viszont sokkal könnyebb, szóval ott sikerült a 100%, a III-nál viszont felcsesztem magam, és hagytam. Emlékszem, több küldetés annyira nehéz volt már régen is, hogy azon gondolkodtam, abbahagyom a játékot... Ma már sikerülne a 100%, azt tudom, de olyan sok idő és bosszankodás menne rá, hogy nem igazán érné meg. (Ettől függetlenül azért a bakancslistámon van a kiakasztása.
) Meg aztán mikor haladok is a story-val, az van bennem, hogy "na mindjárt jön az a küldi, amit rohadtul utáltam"... Néhányra nagyon emlékszem: amikor (asszem?) 8 triádos standot kellett megsemmisíteni adott idő alatt, meg a dodós/repülőteres küldetések is borzasztóak voltak. (az RPG-set látom te is írtad... Szörnyű...)
A fegyverekkel kapcsolatban egy másik dolgot még ki szeretnék emelni: mind a VC-ben, mind a III-ban természetesen az AI még a pisztollyal is elég ügyesen bánik.... ez is mutatja azt, hogy ezek a részek még mennyivel nehezebbek voltak. Az SA-ban már az AI elég tréül céloz, az V-ről meg már ne is beszéljünk.