Hozzászólás
Szerző: dani.szentgali » 2018. 07. 09. 19:38
1. Nem érzem, hogy kiforgattam volna, amit írtál. Lényegében most másodjára is ugyanazt írtad le. De oké, tegyük fel, hogy megértem és elfogadom, hogy a törésmodellt azért áldozták fel a fejlesztés oltárán, hogy más dolgokban élethűbb és jobb legyen a játék. Azt viszont nem igazán értem, hogy az amúgy gyönyörű látványvilágba belerondító visszapillantótükrökben látott kép PS2-es időket felidéző textúraminőségére vajon miért nem maradt erőforrás? Jó, nyilván nem lehet annyira szép és éles ott a kép, mint általában, ez teljesen nyilvánvaló, de azért 2018-ban a valódi vezetési szimulátor névre hallgató játéknál egy picivel kevésbé ocsmány minőséget el tudtam volna képzelni. Tényleg katasztrófa, szinte élvezhetetlen a visszapillantótükör. Ja, és nézz nyugodtan Forza-s videókat, azokban sem sokkal jobb a helyzet, de legalább egy picivel jobban kompenzálták, mint a GT Sport-ban. De oké, mivel tényleg csak a többi látványelemhez képest szúr szemet, ezért efölött az egy dolog fölött talán szemet lehet hunyni.
2. Mi a baj azzal, hogy a Bugatti lehagyja a Ferrarit? A GT Sportban is majdnem minden versenyen tapasztalom, hogy lassabb/gyengébb autókkal is simán fel tudom hozni magam az utolsó helyről (ahonnan a játék rendszerint elindít) az első helyre. Ezek szerint az általad emlegetett "gyermeki mentalitás" a GT Sport-ra is jellemző, hiszen ott is simán körbe lehet autózni egy Ferrari-t egy Bugattinál jóval gyengébb autóval is. Például ott vannak a klasszikus autók, amelyek a legdrágábbak is a GT Sport-ban. Azokkal is le lehet hagyni simán a legújabb vision concept autókat, amelyeknek statisztika szerint háromszor kéne körbeautózniuk az 1960-as évekből megmaradt kocsikat. A füves dologról nem tudok nyilatkozni, mert nem tudom, mit láthattál. Nekem igenis csúszott az autó rendesen a nedves füvön. Ezért mondom, hogy mielőtt ítélkezel, próbáld ki a játékot. A videók nem adnak vissza mindent.
3. Én már lassan egy hónapja játszom a GT Sporttal és tuti bennem van a hiba, de nem igazán érzem azt, hogy "több, mint egy játék". Azt aláírom, hogy egy baromi jó autós játék, ami a legtöbb aspektusában lenyomja a többi autós játékot, és vannak dolgok, amiben a Forza-t is beéri, vagy inkább simán legyőzi, például sokkal részletesebb, mert mint mondtam, itt lehet indexszelni, vészvillogózni, ablaktörlőket használni stb., amik valóban mind-mind dicséretesek. Csak én kiemelem azokat a dolgokat is, amik nem lettek a legtökéletesebben megoldva és amik miatt én nem tudom 100%-osan osztani a vélemény, miszerint a GT Sport "több, mint egy játék". Egyébként ha a fejlesztők annyira értenek az autókhoz, akkor valószínűleg még soha életükben nem láttak autókat törni, felborulni, ütközni nagy sebességnél, mert ezek valahogy kimaradtak a játékból. Persze csak azért, mert másra kellett az erőforrás, ez sajnálatos, remélem a PS5 már lesz olyan fejlett és erős gép, hogy az élethű vezetési élmény kidolgozása miatt ne kelljen elfelejteni a törésmodellt. Mindenesetre tényleg nagyon jó a játék, és nem csodálkozom azon, hogy a való élet néhány nagy autóversenyzője is ezen a játékon tolja amikor épp nem a valódi autók volánja mögött ül. Én nem szidtam a játékot meg nem mondtam soha, hogy szar. Csak a tengernyi nyilvánvaló pozitívum mellett kiemelem a maroknyi negatívumot, illetve összehasonlítom a Forzánál átélt személyes tapasztalataimat, amit nem YouTube videókon keresztül magyarázok, hanem valóban átéltem korábban a másik játéknál. Ennyi.