Hozzászólás
Szerző: dani.szentgali » 2019. 08. 23. 16:34
Ééééééés itt vagyunk 2019-ben, jön az új COD epizód, amivel valószínűleg senkinek nem szolgáltam új információval... DE úgy tűnik, a fejlesztőknek végre megjött az esze és rájöttek, hogy a futurisztikus ugrálás max. csak a 10 éveseket szolgálja ki, de igazából már őket sem, hiszen arra ott van a sokkal eredetibb és jobb Titanfall 1-2. És eme hatalmas felismerés apropóján - amit megtehettek volna sokkal korábban is már - végre rebootolják a Modern Warfare-t, hogy az ugrabugrálás, falon futkosás és egyéb óvodás baromságok után végre ismét egy normálisnak mondható, nagy elődeihez méltó COD-ot kapjunk a kezünkbe... ééééééssss a trailerek, gameplay videók, valamint a mai naptól vasárnapig elérhető PS4 exkluzív 2v2 multiplayer alfa kipróbálása után azt kell mondjam, hogy bár néhány apróságot látszólag most is lespóroltak, összességében mégis egy értékelhető epizódot sikerülhet kiadni idén novemberben, az elmúlt 4-5 év COD-jaihoz képest legalább is. A grafika szépnek mondható, bár a játéktér peremén lévő objektumok még mindig elég alacsony textúrával bírnak, rondák. A fizikai motor szerintem az eddigiek alapján nagyon jó lett, bár eléggé érződik róla a Battlefield és más, eddigi COD-oknál jóval realisztikusabb játékok hatása, szóval túl eredetinek így már nem mondható, de legalább már valami az eddigi, ugyanolyan silány minőségű motorokhoz képest. A fegyvereknek végre van visszarúgása, rengeteg valósághű kiegészítő a sok futurisztikus kütyü helyett, élethűen dobjuk a különféle gránátokat, eldobható eszközöket, háromfajta futást építettek a játékba különböző animációkkal, ami megint csak jó... mondjuk pont emiatt eléggé szembetűnő, hogy a hasalás-guggolás-felállás triumvirátusnak valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag nem voltak képesek rendes animációkat csinálni, a hason fekvő katonánk még mindig a kezei nélkül, pusztán a lábai segítségével nyomja fel magát álló helyzetbe, ráadásul még mindig túl gyorsan. Mondjuk legalább már ki vannak dolgozva a lábaink, arra az esetre ha lenéznénk és megijednénk, hogy nincs lábunk, mint az eddigi részekben, és van végre egy kidolgozottabb leanelés is egyes tárgyak szélén az R3-mal. A fegyverek csövéből feltörő füst baromi hangulatos, és végre megéltük azt is, hogy az eddigi, többnyire béna, nem túl valósághű fegyverhangokat lecserélték egy igazi fül-orgiára, mert a fegyverek hangjai tényleg nagyon jók lettek. Ezen kívül kaptunk egy új játékmódot, jelenleg az egyetlen mód ami az exkluzív alfában elérhető, ami nem más, mint a Gunfight, amiről a rövid véleményem az, hogy bár nem rossz, ez sem túl eredeti - hiába ez az első COD, amiben van ilyen, ez max. csak a sorozaton belül számít újnak - és nem is túl izgalmas, két kétfős csapat játssza, az ígért 5 map helyett végül csak 3 pályán, és best of five-ban le kell nyomni a másik csapatot, respawn nincs. Igazából ha van egy haverod, úgy néhány menet erejéig szórakoztató mód lehet, így eleinte, idegenekkel viszont csak és kizárólag arra jó, hogy megismertesse az új játékmechanikákat, vagyis inkább arra, hogy néhány finomításon és részletességen kívül vissza szoktasson a jó öreg, COD4-es irányításhoz az ugrálás után.
Összegzésként szerintem az új COD még annak ellenére is ígéretes lehet, hogy vannak benne hibák és hiányosságok, amiket jó lenne, ha kijavítanának/beleraknak a megjelenésig, bár ebből sajnos lehet hogy nem lesz semmi, majd meglátjuk. Bár túl sok eredetiség nem igazán van benne, a játék legalább arra minden bizonnyal jó lesz, hogy kiheverjük az elmúlt évek pofátlan, gagyi részeit. A Gunfight ötletes, de számomra nem váltja meg a világot, viszont a gameplay videók alapján a többi mód, amiben már jóval több játékos van egy meccsben, még akár jó is lehet. Kíváncsian várom a további fejleményeket, mert ez a játék néhány hiba javításával, valamint egy kellően ütős kampánnyal és egy tartalmas coop móddal visszaállíthatja valamelyest a sorozat elvesztett becsületét, még úgy is, hogy ehhez sajnos továbbra sem használ túl eredeti ötleteket.