Általános társalgó

Társalgások az első külsőnézetes GTA játékról.
Avatar
Bence (Visali)
Vinewoodi producer
Hozzászólások: 1806
Csatlakozott: 2010. 02. 17. 16:47

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Bence (Visali) » 2013. 03. 02. 22:27

Claude-ot szerintem azért hívja Maria Fido-nak, mert ugye nem tud beszélni, de valahogy csak hívnia kell. Cipriani pedig a játékban is "szipriani". Ez olasz név, "Kirpiani" esetleg akkor lehetne, ha spanyol lenne, ott van még olyan szabály azt hiszej, hogy a szó eleje "C" betűt "K-nak" kell ejteni.

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2013. 03. 03. 08:21

Egyébként azt valamilyen programmal, vagy beállítással meg lehetne oldani, hogy a GTA-k ablak nézetben fussanak? Úgy tudom ilyet nem nagyon szokott beépíteni a játékba a R*, legalábbis eddig még nem nagyon találtam meg. Valaki esetleg tudja, hogy ezt hogy lehetne megcsinálni?

Avatar
Kiscserko
Epsilonista
Hozzászólások: 1489
Csatlakozott: 2012. 04. 28. 21:03
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Kiscserko » 2013. 05. 06. 21:10

Ma sikerült kijátszanom a játékot! Nem mondom, hogy könnyű volt, de általában jól szórakoztam. Remek játék lenne, DE szörnyű az irányítás, és a mesterséges intelligencia. Ha ez a két dolog jobb lenne, akkor felhőtlen lett volna a szórakozásom. A játék nehéz volt, ami általában tetszik, DE itt az a vaj, hogy nem azért volt nehéz a küldetés, mert valóban nehéz volt, hanem mert a két probléma közül az egyikkel volt bajom. Például a tűzharc teljesen irányíthatatlan 10 méteren belül, és egy csomószor haltam meg azért, mert nem láttam, hogy hova lövök; nem láttam az ellenfelet; az emberem össze-vissza ugrándozott a kamerával együtt, mikor én csak a célzás gombot nyomtam le; nem láttam, hogy kire lövök, mert az a keretezés beleolvadt a környezetébe; becélzott egy futó járókelőt, és elfordult a teljesen ellenkező irányba Claude, mikor én az előttem lévő embert akartam leszedni; még sorolhatnám a célzással, karakterirányítással, fedezékhasználattal(milyen fedezékhasználat?) való gondjaimat, ami miatt hirtelen meghaltam. Aztán, a másik, hogyha a küldetésbe bevonjuk a rendőröket, abból semmi jó nem sülhet ki. A fizika a játékban olyan autók ütközésénél, hogy a te autód elrepül húsz méterre, mialatt az autó, ami beléd jött, marad egy helyben. A rendőrök, és általában az emberek, akik üldöznek, annyi az egész technikájuk, hogy beléd jönnek minden irányból, és ha éppen megmozdulnál, megérkezik öt-hat haverja, akik minden irányból beléd jönnek, és már azt se fogod tudni, merre a fel, merre a le. Ezt hozzáadva az autók rendkívül gyors robbanásával nem szép eredményt kapunk. Sokszor szúrtam el a miatt a feladatot, mert nem lett volna nehéz, de nekiütköztem egy rendőrnek, a rendőr ezért üldözőbe vett, nekem jött hátulról, elrepültem, átrepültem egy sétáló rendőrön, ez már kettes körözés, és akkor jönnek a rendőrök, akik szétrombolják a kocsim. Meg csak kanyarodnék be, és a rendőrök hatan belém jönnek, s hirtelen azt veszem észre, hogy egy kerülettel arrébb lökdöstek, és ég az autóm, amiből csak állva szállhatok ki, de nem hagynak békén a lökdösődéseikkel, amíg fel nem robbanok. Mellesleg nekem nagyon lassan működik a rendőrautó, de amikor ők jönnek vele, akkor nagyon gyors. Az mi, amikor legyorsultak rendőrautóval, amikor én Cheetah-val nyomtam a gázt az egyenes úton?!
Azt hiszem, ennyit a negatívumokról. Még tudnám sorolni azokat, amiket az irányítás és a mesterséges intelligencia okozott nekem, de nem akarok untatni senkit.(és még nem is beszéltem az úszás és a falak hiányáról...)
Jöjjenek a pozitív dolgok! Azok a küldetések, amik nem tartalmaztak se rendőröket, se 10 méteren belüli lövöldözést, azok igen szórakoztatóak voltak. És az a küldetés, amikor a pénzszállító autót kell elvinni, az a rendőrök ellenére is jó volt, mert nem tudtak arrébb lökni :cool: Örültem, amikor nem a hibák miatt találtam egy küldetést nehéznek, hanem mert valóban nehéz volt. Valamint a nehézség, akármi miatt is volt, kötelezett arra, hogy megtervezzem a küldetést, kiismerjem a területet, és taktikázzak. Erre pedig a GTAIV eddig még nem ösztönzött. Ez egy hatalmas pozitívum a játéknak, remélem az V-ben is tervezni kell majd, különben a küldetés sikertelen lesz! Példának felhoznám azt, amikor a törött szárnyú dodóból kell elhozni a cuccot. Már a dodóhoz érve taktikázni kellett, mert a rajtaütés miatt rögtön szétlőhetnek, ha nem cselekszel gyorsan. Miután sokszor megpróbáltam a küldetést(későbbi gondok miatt) már könnyen ment egy kialakított stratégia miatt.(sniperrel leszedtem őket messziről, mielőtt észrevehettek volna :D ) Később el kellett menni az építkezésre, és ott lövöldözni. Itt léptek fel a gondok, hogy a kis labirintusban közelre kellett lövöldözni, ami ugyebár elég nehézkes. Összesen lehetett benn 5-6 ember, de számtalanszor leszedtek. Végül kihasználtam, hogy a labirintus nyitott tetejű, s körbejártam, s teledobáltam gránátokkal. Itt kellett egy kicsit logikázni, és máris könnyűszerrel végig lehetett vinni. A legjobb küldetés az egészben az utolsó! Nagyon élveztem! Remekül ki volt találva, szerintem az eddigi legjobb a GTA-k történelmében(legalább is, amiket végigjátszottam, a lista nem hosszú :D )Az, hogy elvették a fegyvereidet egyszerűen zseniális! Ki kellett ismerni a pályát, hol találsz fegyvereket, kinél mi van, mit érdemes elvenni. Sok próbálkozásba telt, mire megtaláltam az eldugott pajzsot Catalina házában, és a snipert a végleszámolás helyszínén. Ezek igazán kisegítettek. Az időlimit ismét egy remek ötlet, egyszerű, mégis nagyszerű módja a küldetés megnehezítésének, így nem érsz rá sz*rakodni, és a taktikádat is időkímélőn kell megtervezni. Kitapasztaltam a legrövidebb útvonalat a két helyszín között, kikészítettem magamnak egy járművet is, hogy tudjak majd gyorsan átérni. Aztán, hogy milyen távolságból érdemes kilőni melyik őröket, ez főleg a sniper megszerzése után érdekes, főleg, hogy azt az öt töltényt be kellett osztani. És, ha végigharcoltad magad az embereken, mindig igyekezve felszedni a megfelelő fegyvereket, jön a legrosszabb. Sok próbálkozásomba fájt, mire rájöttem a megfelelő technikára a feléd jövő kamiont illetően. Megpróbáltam lelőni, de vagy nem bírtam elégszer eltalálni, mielőtt az talált el engem, vagy elkezdett égni, rám parkolt(amitől már halott szegény Claude) és ott felrobbant. Végül felfutottam az egyik lépcsőre, és onnan leszedtem. Aztán fent vigyáztam, hogy nehogy Mariát lőjem le, mert a célkereszt rögtön mindig a szövetséges felé céloz. És mire ezzel végeztem, már csak egy percem volt és három töltény az aknavetőben, hogy lelőjem a szerencsétlen Catalinát. Végül ezzel a technikával a páncélom ment le 50-ig, az életem meg sem sérült. Több, mint hússzor próbáltam meg, de végig szórakoztam, egyszer se éreztem azt, hogy ideges leszek, mert nem a problémák miatt voltak a meghalásaim. Itt végre rájöttek, hogy messziről jó a tűzharc, és rendőrök meg autósüldözés nélkül. Ezt a küldetést nagyon megkedveltem, szívesen újrajátszanám, de nincs az az Isten, hogy én az egész játékot pár éven belül újra kijátsszam! :D
Jöjjön a Dodó... Érdekes. Elvileg nem repülésre szánták, de, ha végigmész a kifutópályán, magától is felszáll egy méter magasságig.(aztán lezuhan :D ) Ám amiatt, hogy nehéz az irányítása, ez nem az idegesítő fajta, ez inkább a kihívás. Az első alkalom, amikor felszállsz a dodóval, és nem azt érzed, hogy már zuhansz is vissza, hanem megfogod a levegőben, és csak szállsz tovább, pont emiatt a nehézség miatt remek! Itt meg kell tanulnod, hogyan repülj, s könnyen zuhansz, nem mint a SA-ban. Amúgy látszik, hogy nem terveztek bele repülést, mert az épületek 10 méter felett nincsenek megépítve, első repülésemmel a városban rögtön belezuhantam egy ház belső modelljébe, s csak a gép felrobbantásával juthattam ki(nem élve).

És végül, csináltam egy kis értékelést a mai viszonylat szerint=

Grafika= 3/10
Szórakozás= 7/10
Bugok száma= 9/10
Zene= 3/3
Hangok= 1/3
Szinkronszínészek= 2/3
Fizika= 1/3
Történet= 3/10
Történet, és az egész játék hosszúsága= 8/8
Változatosság= 4/7
Újrajátszhatóság= 1/3
Nehézség= 9/10
Mesterséges Intelligencia= 0/2
A Világ= 6/10
Hangulat= 6/8

Összesített= 63/100

Köszönöm, ha az egészet elolvastátok! Az alacsony pontszám ellenére általánosságban egészen jól szórakoztam, egyszer az életben érdemes végigvinni, aztán mehet a polcra!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Kiscserko 2013. 05. 28. 21:20-kor.

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2013. 05. 06. 22:38

Nem mintha védeni akarnék egy őskövületet, ami a mai játékokhoz már tényleg nevetséges megoldásokat tartalmaz, de azért a pontozásnál azt nem vetted figyelembe, hogy ez a játék már rohadtul régi és ez volt a legelső 3d-s epizód, és a többi, teljesen más játék előtt is egy új korszakot nyitott meg anno? Jó, ha fénykorában játssza ki az ember, akkor nyilván más a feeling, jobban élvezné, mint most, de úgy gondolom, hogy a pontozásnál nem a mai játékokkal illett volna összehasonlítani, hanem önmagával és a saját korszakával. Azesetben, ha félreértelmeztem, és nem úgy játszottad ki a játékot, hogy a mai elvárások szerint, akkor elnézést kérek, visszaszívom a fentebbit. :)

Nos, mivel a laptopom nem viszi el (ahogy semmi mást sem) és mivel PS3-mal ellentétben X360-ra sajnos nem jött ki digitális formában, ezért én valószínűleg soha nem játszom majd ki ezt a darabka történelmet. :) Bár már egyszer játszottam vele, és egészen jó volt, a mai játékokhoz mérve valóban gagyi, de véleményem szerint nem azokhoz kell hasonlítani. :)

Avatar
Rockstar69
Főzelékes Feri
Hozzászólások: 3673
Csatlakozott: 2011. 10. 25. 13:57
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Rockstar69 » 2013. 05. 07. 07:19

Nekem annyira nem jön be a GTA III, szerintem nem jó a hangulata. Küldetéseket csak telefonon csináltam, úgyhogy nem ismerem az általad leírt hibákat.

dani.szentgali: Telefonod sincsen?

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2013. 05. 07. 07:54

Hát egy mai játékhoz képest tényleg ilyen a játék. Nem baj az, ha néha egy mai játékkal is összehasonlítjuk, bár tudja mindenki hogy ez a játék még ma is sok élvezet (és bosszankodást) tartalmaz.
Nos, amit tudnék én mondani a játékról:
Tetszett, de valahogy nekem pl rövid volt a játék. Oké, az igaz hogy emellett borzasztó nehéz, szerintem legnehezebb GTA epizód. de akkor is. (2d-s részektől eltekintve, azokhoz nincs már türelmem) A történet nekem sem különösebben tetszik, és olyan rossz, alvilági szférája van az egész játéknak. Tök mindegy hogy süt-e nap vag szakad az eső.. lehet érezni hogy itt minden "rossz". Legalábbis nekem nagyon ez jött át a sötét grafika miatt és hogy kissé homályos is.
A grafikával be kell valljam őszintén: Mai szemmel sincs bajom hiszen a játék magában jó. Az autók, és sok minden fizikája viszont borzasztó frusztráló tud lenni tényleg egy mai ember számára. Mikor még régen, olyan 4-5 éve kiakasztottam a játékot, meglepő volt hogy ezekre az -akkor még nem hibákra- fel sem figyeltem, ma pedig a GTA IV meg az SA után ez már borzasztó kényelmetlen. Én mondjuk a páncélkocsi elrablását sem szerettem, mert oda sem lehetett akármilyen kocsival menni. Ha jött a rendőrség, akkor már nem biztos hogy meg bírtam csinálni a feladatot, mert azok a legdurvább buldozer-ek a játékban. Amiben voltak rendőrök azok kétségen kívül nagyon nehéz feladatok volak egytől egyig. Látom Kiscserko, neked is kellett taktikáznod. Hát én megsúgom, eddig még csak 1x akasztottam ki a játékot -azt is kóddal. Nekikezdtem a második "felvonás"-nak, de a gépem nem viszi most rendesen szóval hanyagoltam, de kód nélkül a páncélkocsisat már megcsináltam - és nekem kód nélkül is borzasztó nehéz volt. Nem egy küldiben taktikáznom kellett. Emlékszem mikor még GTA III-t, VC-t meg SA-t játszottam ki, akkor nem volt netem így semmi netes segítség után nem tudtam keresni. Csupán egy Gamestar (azt hiszem) végigjátszás füzetem volt a GTA III-ról, Amiben leírják hogy mit csinálj ,de igazából annyi nem elég. Az első sziget utolsó küldijénél pl majdnem úgy volt hogy abbahagyom a játékot mert nem tudtam mit kell csinálni. Asszem valami hajós volt és valakit be kellett előzni, de én nem értettem a feladatot.. Aztán ezzel a kis füzettel sikerült megoldani. A Dodó-s küldit már nem is emlékszem, hogy hogyan csináltam meg, azt hiszem én is snipper-rel. Idegesített hogy nem tudtam hogy kell abszolválni a feladatot. Komoly fejtörők vannak a játékban, ez tény és való. Nekem is az uccsó küldi tetszett egyébként a legjobban. Komplex, és minden dolog van benne ami egy jó küldihez kell. Időlimit, a nehezítés miatt, elveszik a pénzed 99%-át (tudod az 500k váltságdíj), ami előtt mentened kell különben az egész játékot kezdheted előlről, és hogy elveszik mindened. Egyébként azért annyit "könnyít" a játék, hogy azért ahonnan kezded a küldit, onnan 5 m-es körzetben mindent találsz magadnak, (fegyver,páncél,kocsi..igen asszem fegyvert is bár erre már nem emlékszem) ami kell majd a feladat elvégzése során. Mivel a külditől előre tartottam, így én előtte néztem meg róla végigjátszás videót, így tudtam hogy merre menjek és mit hogyan csináljak, (pl asszem a kamiont úgy lehetett könnyen kilőni hogy volt mögötte benzines hordó, és attól könnyen felrobbant.) Ilyenekkel am telerakták a pályát könnyítésként, csak észre kellett őket venni. Én éltem is velük, mert a feladat egyáltalán nem volt könnyű. Így ebből adódóan nem is tudom hogy fog-e sikerülni kód nélkül végigjátszani a játékot -remélem- mondjuk az is igaz hogy azért 4-5 évvel ezelőtt bénábban játszottam, SA-beli "kódós nehéz küldiket" kód nélkül ma már simán megcsinálom. Ami meg ott könnyű volt, az okozott nehézségeket. Meg igazából nem is tudom hogy én hogy fogom rászánni magam hogy a sok nyűglődés ellenére kiakasszam. Igen..nekem inkább nyűglődés volt már a közepétől mint élvezet, de ha megcsináltam egy küldit, annak nagyon örültem, akkor már pezsgőbontás volt. :lol: Az "akkor Luszi-nak" a GTA III túlságosan is nehéz volt. Remélem azért egyszer ki birom játszani.. aztán meg majd talán belekezdenék a 100%-ba is, ami még nehezebb... :( Össz egészében a játék jó, de azért örülök hogy a mai GTA-k már nem pont ilyenek. Vannak dolgok, amik tetszenek benne, pl egy GTA IV-ben ilyen nehéz küldiket el tudnék képzelni, de a III-ban inkább idegesített a rosszul látható körülmények miatt. Homályos minden, sötét van.. nem tudod merről lőnek, és még sorolhatnám + kövezzetek meg, de nekem a kocsik kinézetei is tetszenek. Olyan jó sarkos az összes.. :D játék autó feelingjük van számomra, de tetszettek. Igaz, hogy nem realisztikusak, de azért jól néznek ki. Főleg a taxi... :)
Nekem kb ez a véleményem a játékról. Ha valamit kihagytam, majd hozzáírom. :D
Kiscserko, egyébként gratulálok! Ez nagyon szép teljesítmény. Teljesen más érzés egy GTA III-t kiakasztani mint egy IV-t, én úgy gondolom.

Rockstar: Egyetértek, a hangulat nálam is eléggé zavaró tényező volt, de ezt már fentebb is említettem.

Avatar
Kiscserko
Epsilonista
Hozzászólások: 1489
Csatlakozott: 2012. 04. 28. 21:03
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Kiscserko » 2013. 05. 07. 10:18

dani.szentgali írta:Nem mintha védeni akarnék egy őskövületet, ami a mai játékokhoz már tényleg nevetséges megoldásokat tartalmaz, de azért a pontozásnál azt nem vetted figyelembe, hogy ez a játék már rohadtul régi és ez volt a legelső 3d-s epizód, és a többi, teljesen más játék előtt is egy új korszakot nyitott meg anno? Jó, ha fénykorában játssza ki az ember, akkor nyilván más a feeling, jobban élvezné, mint most, de úgy gondolom, hogy a pontozásnál nem a mai játékokkal illett volna összehasonlítani, hanem önmagával és a saját korszakával. Azesetben, ha félreértelmeztem, és nem úgy játszottad ki a játékot, hogy a mai elvárások szerint, akkor elnézést kérek, visszaszívom a fentebbit. :)

Nos, mivel a laptopom nem viszi el (ahogy semmi mást sem) és mivel PS3-mal ellentétben X360-ra sajnos nem jött ki digitális formában, ezért én valószínűleg soha nem játszom majd ki ezt a darabka történelmet. :) Bár már egyszer játszottam vele, és egészen jó volt, a mai játékokhoz mérve valóban gagyi, de véleményem szerint nem azokhoz kell hasonlítani. :)
A mai játékokhoz hasonlítottam, egyrészt, mert főleg azokkal játszom, másrészt, hogy látni lehessen, hogyan áll ki magáért a mai világban egy ilyen játék. És szerintem az eredmény egész jó, főleg, hogy egy 12 éves játékról beszélünk. Persze azt mind ismerjük, hogy milyen tiszteletreméltóan szabta át a játéktörténelmet.

Luszie= Majd válaszolok délután, most nincs időm elolvasni ;)

Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2013. 05. 07. 16:32

Kiscserko írta:
dani.szentgali írta:Nem mintha védeni akarnék egy őskövületet, ami a mai játékokhoz már tényleg nevetséges megoldásokat tartalmaz, de azért a pontozásnál azt nem vetted figyelembe, hogy ez a játék már rohadtul régi és ez volt a legelső 3d-s epizód, és a többi, teljesen más játék előtt is egy új korszakot nyitott meg anno? Jó, ha fénykorában játssza ki az ember, akkor nyilván más a feeling, jobban élvezné, mint most, de úgy gondolom, hogy a pontozásnál nem a mai játékokkal illett volna összehasonlítani, hanem önmagával és a saját korszakával. Azesetben, ha félreértelmeztem, és nem úgy játszottad ki a játékot, hogy a mai elvárások szerint, akkor elnézést kérek, visszaszívom a fentebbit. :)

Nos, mivel a laptopom nem viszi el (ahogy semmi mást sem) és mivel PS3-mal ellentétben X360-ra sajnos nem jött ki digitális formában, ezért én valószínűleg soha nem játszom majd ki ezt a darabka történelmet. :) Bár már egyszer játszottam vele, és egészen jó volt, a mai játékokhoz mérve valóban gagyi, de véleményem szerint nem azokhoz kell hasonlítani. :)
A mai játékokhoz hasonlítottam, egyrészt, mert főleg azokkal játszom, másrészt, hogy látni lehessen, hogyan áll ki magáért a mai világban egy ilyen játék. És szerintem az eredmény egész jó, főleg, hogy egy 12 éves játékról beszélünk. Persze azt mind ismerjük, hogy milyen tiszteletreméltóan szabta át a játéktörténelmet.
Rendben, nem azért írtam, hogy beszóljak és azzal egyetértek, hogy nyilván ahhoz hasonlít az ember, amit megszokott, így ez esetben a mai játékokhoz, ezzel kapcsolatban talán én sem cselekedtem volna máshogy a helyedben. :) Mondjuk annyira tényleg nem rossz pontszám, főleg, hogy manapság a mai játékok közül kijön egy csomó értékelhetetlen szemét, pedig azok nem is 12 évesek, a mai technológiákkal vannak megalkotva, mégis gyengébbek, mint mondjuk a GTAIII. :)

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2013. 05. 07. 16:48

Igen. Hát látszik hogy mi minőségi, és mi nem. :)

Avatar
Kiscserko
Epsilonista
Hozzászólások: 1489
Csatlakozott: 2012. 04. 28. 21:03
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Kiscserko » 2013. 05. 07. 18:53

Nem is vettem sértésnek :) A GTAIII még mindig egy minőségi játék, látszik benne a munka, csak van pár alap hiba benne. Én nekem az a tapasztalatom, hogy kódokkal néhány részen valóban könnyű a játék, viszont nem fejlődsz, nem kell használnod a fejed, gyakorlatilag semmi "nehezet" nem csinálsz. Ez jó lenne így, de aztán jön egy olyan küldetés, ahol esetleg életkód esetén felrobbansz (SA, Big Smoke-os bevásárlóközpontos), és azzal rettentően meg fogsz szenvedni. És én nem is találtam motivációt rá, hogy végigvigyem, amikor régen a SA-ban még kódoztam, mert nem találtam értelmét, nem figyeltem a történetet, a küldetések nem voltak kihívások, és nem éreztem azt a jó érzést a küldetések végigvivésénél. Ezért aztán soha nem játszottam ki az SA-t, hiába volt meg vagy 4 évet. Azóta minden megváltozott. Rájöttem, hogy mennyivel szórakoztatóbb kódok nélkül GTA-zni, s hogy mennyit lehet fejlődni. Azután újra nekikezdtem az SA-nak, immár kódok nélkül, de valahol SF-ban lehettem, amikor besokallt a PS2. Úgyhogy azóta nem kódozok, és úgy viszem végig a részeket. Ennyit a kódokról összefoglalóan, van egy két szórakoztató(repülőkocsilehetne az V-ben is :roll:), de amúgy jobb anélkül játszani ;)
Nekem a hangulata bejött, pont ez az alvilági, sötét hangulat fogott meg, ami a grafikán is meglátszik. Itt érezni, hogy egy igazi bérgyilkos vagy a nagykutyák között, akinek semmi nagy döntése nincs, csak teljesít.Amúgy a két napom alatt VC-ben már megértettem, miért szereti mindenki annyira ennek a játéknak a hangulatát, azt valóban nem éri utol a III. Az autók nekem is nagyon tetszenek, tetszik a matt csillogásuk is :roll: :D Lehet, hogy rövid volt, de nem igazán tűnt fel, mert annyiszor meg kellett próbálnom egy-egy küldetést, hogy simán volt 40 óra. Ha újrajátszanám biztos, hogy a 30-at se érné el, a technikákkal :ninja: Eddig tényleg az az érzésem, hogy a legnehezebb epizód, de szerintem ez csak a hibák miatt van. Nem bugos, csak az AI meg az irányítás... A Grand Theft Auto originálé első résszel amennyit játszottam, az tűnt fel, hogy az is csak amiatt nehéz, mert csak egy nyilat kell követni, ami mindig a vízhez vezet. A történet nem volt egy nagy szám, volt egy kis történet, de tényleg alig. Amit még észrevettem, hogy az összes szereplő vagy iszonyatosan hadar, vagy van valami érthetetlen akcentusa. Esetleg mindkettő. És még ott van Kenji, aki meg pösze :D Mellé nem a legjobb a hangfelvétel (ami megbocsátható a játék kora miatt) így aztán feliratok nélkül nem garantálom a dialógusok megértését. A játék végén volt egy menő vihar, villámlással meg heves esővel, és elgondolkoztam rajta, hogy olyat azelőtt miért nem láttam?! Voltak kis "nyári záporok", de egy villámot nem láttam, egy mennydörgést nem hallottam. És amikor lementek a kreditek, olyan vihar közepén állt Claude, ami azért ott volt. Ha lettek volna korábban is, csak spontán a játék közben az megdobta volna kicsit az élményt, a GTAIV-ben és a Red Dead Redemptionben is imádtam a viharokat. Szerintem én másik páncélkocsi elrablására gondoltam, nem ami a játék elején van, hanem ami a vége felé, amikor a Grouppe Sechs kocsit el kellett vinni a garázsból, és azzal elterelni a zsarukat a környékről, míg az igazi lóvé nem is nálad van, hanem ameddig te elviszed a zsarukat messze, a megbízó elviszi a garázsból. Ez már a játék vége felé van. Az utolsó küldinél valóban van egy pisztoly, pont a bejátszás után előtted, mert benne van a bejátszásban, ahogy Claude-ra ráfogják a pisztolyt, ő meg lecsapja a csávót. A GTAIII utolsó küldetésénél (The Exchange) csak egy tetszett jobban (igazából nem tudnék a kettő között dönteni), mégpedig a GTAIV-ből a bankrablás (Three Leaf Clover). Mind a kettő komplex, és van benne kihívás [sajnos a GTAIV-ben csak ebben és az utolsó küldetésben találtam kihívást(Deal verzióban vittem végig, nem Revenge-ben)]. Az amúgy durva, hogy amiket én régen SA-ban kóddal nehezen vittem végig, most megy elsőre, amiket kóddal könnyen, azok pedig nehezek. És a kettő metszetében Big Smoke hoteles küldetése, most is ott akadtam meg, aztán elkezdtem a III-at. Pár hónap, és újra próbálkozok azzal a legendás ellenfelemmel :ninja: Szerintem ha megpróbálod, neked is fog sikerülni a III, de biztos, hogy rengetegszer fogod elrontani a küldetéseket, amiken, most, hogy már átestem rajta, már csak nevetek, hogy nekem már nem kell. Bi-bi-bí!... Na jó, elkalandoztam a témától :D A 100%-al már meg se próbálkozom, inkább még a 97%-os GTAIV-et viszem, aztán jön a GTAV. Láttam videókat a mentős és taxis küldetésekről, abból, annyit, ennyi idő alatt nem fogom megcsinálni, nincs időm ennyit idegeskedni :) Nekem a grafikában nem idegesített semmi, kivéve egy dolgot, hogy a hirtelen mozdulatoknál elmosódott az ember, egy ideig ott maradt a "körvonala", vagy mije az embernek. Ez már a bevezető videóban is látszik, mintha futás közben csíkot húznának, meg a bomba is, ahogy pörög. Az biztos, hogy más érzés kiakasztani a III-at, mint a IV-et. A III-ban megkönnyebbültem, elégedetten raktam le a kontrollert, mert tudtam, sikerült a kihívás, aztán röhögtem, amikor Claude lelövi Mariát :D, s élveztem a végén a zenét meg a vihart. A IV az egészen más. Ott nem idegeskedtem, igazából sokkal jobban szórakoztam összességében, bár a III utolsó küldetése valóban emlékezetes. Ám a IV végén kicsit elszomorodtam, de megvolt a katarzisérzés (na, mégis tanulunk valami fontosat irodalomórán :D ) a főhős iránt, kicsit sajnáltam, és visszatekintve nagyon élveztem a kis sötét utazást a modern Liberty City-ben. Huh, újra kell játszanom a IV-et :D De csak szép sorjában, VC, SA, LCS, VCS és aztán jöhet a jó öreg IV. És sec-perc alatt itt is az a fránya Szeptember 17.

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2013. 05. 07. 19:11

Hát igen, ha az embernek van mivel játszania, akkor seperc alatt eltelik ez az idő :)
Ja hogy arra a páncélos küldire gondoltál.. Azt kicsit nehéznek tartottam.. Azért rongáltak rendesen a szemetek.
Én is így voltam egyébként, hogy a III-t, a VC-t és az SA-t, sőt először a IV-t is kóddal akasztottam ki.. Jó érzés volt végigvinni őket. Aztán mivel a IV jobban tetszett, ezért elhatároztam, hogy megcsinálom kód nélkül is, azért nem lehet az annyira nehéz.. És lám, tényleg nem volt. Rájöttem hogy kód nélkül 1000x jobb játszani, mert itt tényleg taktikázni kell -oké, mondjuk kevesebbet mint a III-ban- de pl ha kóddal viszel egy részt akkor pl lövöldözős küldiknél nem kell figyelned arra hogy fedezékben vagy-e vagy sem meg hogy hányan lőnek egyszerre, csak menni és menni.. Ez pedig nagyon lerontja a játékélményt. Az hogy tudod hogy neked most el kell bújnod, meg várnod hogy az ellenség előbujjon és akkor lelőni, meg lopakodni, meg csöndbe lenni.. Ezek mind olyan dolgok, amiknek élvezetét csak az érzi át, aki tényleg vitt már végig GTA-t kód nélkül. Teljesen más feelingje van. Akkor már tényleg úgy érzi az ember hogy "igen, ehhez tényleg volt valami közöm" :D De hát abban nincs sok élvezet hogy beírom hogy hesoyam aztán fedezék nélkül állok 30 S.W.A.T. járőrrel szemben. De hát érted mire gondolok.. :) Aztán még egyszer végig vittem így a IV-t, aztán elhatároztam hogy minden eddigi részt amit eddig kijátszottam, kód nélkül is kijátszom, és ha ügyes vagyok akkor próbálom a 100%-ot is elérni. EFLC-ben sikerült, de hát a GTA IV széria nem is mondható túl nehéznek. Szóval ez még nem jelent semmit. A VC -be és a III-ba is belekezdtem, csak ugye videokártyám miatt nem nagyon viszi a gép, így ezt késleltetnem kell (32 MB-ossal érthető hogy nem lehet megváltani a világot :D SA felrakásáról már ne is beszéljünk, azt meg se próbáltam.) Sikerülne megoldanom, akkor belevetném magam. A III-ra szerintem nehezen fogom rávenni magam, mert azért.. az eddigi részek közül amiket kijátszottam, az tetszett a legkevésbé. A legfurcsább az, hogy igazából ez annak tudható be, hogy a játék számomra túl komor. A többi nem érdekelne, de ez nagyon lerontja nálam az élvezetet. Belépek egy játékba, de egyszerűen semmi boldogságot nem áraszt. (Persze jól érzem maga ma játéktól, de magában a játékban azért túl sok mindent nem látsz ami boldog. Első szigeten is ahova mész, ott utálnak, küldi adók fele is meg akar ölni, vagy átver.. ) Majd azért egyszer hátha... :) Azért a III nem egy elhanyagolandó darab. Filóztam azon is hogy majd az első két részt is kiakasztom.. de miután rájöttem hogy mennyire kényelmetlen a kezelőfelület és a nézet, rájöttem hogy én ezt nem bírnám idegekkel, úgyhogy hagytam. Ha unatkozik az ember, akkor végülis unaloműzőnek jó (ha jó az idegzete :D ) de küldizni szerintem annyira már nem élvezetes bennük.. Ezekhez képest a III Azért borzasztó nagy ugrás volt.

Egyébként ne tudd meg milyen jó érzés ilyen igazán hosszú kommenteket olvasni! :) *-* Titkos vágyam volt, hogy ilyenekre reagáljak. Bár hosszútávon beleunnék szerintem és nem olvasnám XD Most ha mindenki ilyen hosszúakat írna, akkor nem is fórumoznék szerintem, mert az már dúrva lenne, de örülök hogy olykor ilyen beszédes kommentek is összejönnek, nem pedig amik 2-3-5-10 sorból állnak.

Avatar
Kiscserko
Epsilonista
Hozzászólások: 1489
Csatlakozott: 2012. 04. 28. 21:03
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Kiscserko » 2013. 05. 07. 21:35

Na, akkor ennek nem fogsz örülni, mert erre nem tudok hosszat reagálni :D

Azért a taktikázás elvesztésénél meg a IV-nél néha átestem a ló túloldalára, egy csomószor volt, hogy a sok egyszerű küldetés után figyelmetlenül berontottam egy szobába, vagy nem figyeltem lépcsőn felfelé, aztán páran szétlőttek. Amúgy mióta megvilágosodtam a kódokat illetően, már nem használok egyet sem. A IV-ben még utánanéztem, hátha van szórakoztató, de semmi nem volt, a TBOGT-ban jó volt a "tüzes ököl", de semmi különös. A III-ban meg a VC-ben még utána sem néztem. Tőlem kivehetik a GTAV-ben az összes rendőrkódot, fegyverkódot, életkódot, járműkódot, helyette rakjanak be repülő és úszó autót, meg többi hülyeséget, ami alapjátékként jobb, hogy nincs benne, de kódként elfér. (Lehetett volna a "szuper erő" is egy kód...) Ehhez kapcsolódóan régóta érdekel már= Hogyan fedezik fel a kódokat az új GTA-kban? NAGYON hálás lennék, ha valaki tudna erre valós választ adni.
Valóban volt még taktikázás a GTAIV-ben is, nem ronthattál csak úgy neki mindenkinek, egy öngyilkos akció lehet akár öngyilkos akció is! Attól félek, hogy ez a maradék is elveszik az V-ben a regenerálódó élet miatt. A RDR-ben is, kirohantál a fedezékből, Dead Eye-al leszeded a fél tömeget, a maradék meg nem számít, ha eltalál, mert feltöltődik az életed.
Néztem, hogy a IV-et viszi a géped, a III-al meg csak szaggat? :o :shock: Csak aztán jöttem rá, hogy JA, PS3-ad is van :D
Szerintem ne sajnáld, hogy semmi sem túl boldog a GTA3-ban, és a munkaadóid vagy meg akarnak öletni, vagy átvernek. Hiszen minden főnöködet vagy te ölted meg, vagy miattad ölték meg, vagy csak nyomtalanul eltűnt (
hogy hova tűnt, az örök rejtély, de a küldetés könnyű volt: Bemész, cutscene, és sikerült a küldetés, mert nincs ki adja :D ) Én talán a GTAV után valamikor nekiállok a GTAI-nek és a GTAII-nek, ha a hírek igazak a PS3-ra jöveteléről. Egyszer kijátszani talán érdemes, bár biztos, azzal is sokat idegeskednék.
Na, mégse ez lett a legrövidebb kommentem, jó olvasást ;) :D

Avatar
realostew
Díler
Hozzászólások: 883
Csatlakozott: 2013. 02. 07. 18:42
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: realostew » 2013. 05. 08. 11:19

A GTA I és II Rockstar Classicként elérhető ingyen is PC-re. Én is tegnap pakoltam fel a laptopra a II-t :D

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2013. 05. 08. 14:29

Hát, nem "valós" válasz, de szerintem ezt a R*-tól tudjuk meg, vagy valami ott dolgozó emberkétől aki kifecsegi.. Nincs az az ember aki ezeket random össze vissza nyomogatná és úgy találná ki őket... :D

Avatar
Rockstar69
Főzelékes Feri
Hozzászólások: 3673
Csatlakozott: 2011. 10. 25. 13:57
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Rockstar69 » 2013. 05. 13. 16:49

Ma befejeztem a GTA III-at! Most játszottam végig először életemben és azt kell hogy mondjam nagyon tetszett. Rosszabbra számítottam, de minden percét élveztem. A telefonos meg a PC-s verzió után az irányítás megváltás volt. Mondjuk az elég rossz, hogy a kamerát nem lehet forgatni az ember körül. Főleg lövöldözéses küldetéseknél volt rossz. A küldetések nem voltak túl nehezek, csak a "Waka Gashira Wipeout"-nál meg a "Grand Theft Aero"-nál akadtam el huzamosabb időre. Kicsit meglepődtem, hogy csak ennyi küldetés van, mert a statisztikában 71-et ír, nem tudom miért, lehet a mellékküldetéseket is beleszámolja. Elgondolkoztam rajta, hogy ki kéne akasztani 100%-ra, de a hangulta még mindig nem jön be. Meg aztán elég húzós dolgok kellenek hozzá. 20 mentős küldetés minden szigeten... Talán majd később, de most neki ugrok a Vice City-nek! :)

Kiscserko: A Grand Theft Aero-ba, a hangárban ahol a Dodo van én halálra gázoltam mindenkit. Az utolsó küldetésben meg beugrottam egy konténer elé a Barracks OL elől.

Válasz küldése