Általános társalgó

A sorozatot általánosságban érintő témák helye.
Avatar
dani.szentgali
Régi motoros
Hozzászólások: 3681
Csatlakozott: 2012. 05. 17. 11:47
Tartózkodási hely: Hungary
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: dani.szentgali » 2015. 09. 29. 12:30

Valóban hosszú kritika, vagy inkább személyes vélemény lett! Majd ha lesz egy kis időm, lehet válaszolok rá valamit, de igen nehéz dolgom lesz, mivel nagyon jó érveket hoztál fel a GTAIV mellett. Amúgy lehet hamarosan én is előkapom a polcon két éve porosodó GTAIV-et, mert egyrészt rég játszottam vele, másrészt meg mindig is szerettem volna összehasonlítani a GTAV-tel (értsétek: milyen az V után a IV-re visszaállni, felidézni a régi emlékeket, stb.).

Avatar
The Cleansing Fire
Törzstag
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2012. 07. 11. 19:25

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: The Cleansing Fire » 2015. 09. 29. 16:08

Köszönöm szépen, hogy válaszolsz majd :)

Avatar
Tigrito
Sprunk-függő
Hozzászólások: 391
Csatlakozott: 2012. 08. 08. 17:36
Tartózkodási hely: KKHalas

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Tigrito » 2015. 09. 29. 20:31

Nekem eddig a két játék teljesen hasonló: első végigjátszásra, ha mondanál nekem egy területet, nem valószínű, hogy tudnám melyikre gondolsz, csak küldetéseket csinálok de igyekszem megcsinálni a 100%-t, internetezni csak e-mailek, tehát éppen a lényeget hagyom ki mindig első végigjátszásoknál. :D De talán ez nem is baj, mert így is megfogott mindkét játék, viszont a IV PC-n nagyon furcsa lesz a PS4-es V után :D

Avatar
The Cleansing Fire
Törzstag
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2012. 07. 11. 19:25

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: The Cleansing Fire » 2015. 10. 08. 14:40

Arra gondoltam, hogy ha a GTA IV és GTA V összehasonlítását megírtam, akkor megcsinálhatom ugyanezt az V és a SA között is. Ez egy kicsit más lesz, és valószínűleg nem is annyira hosszú, hiszen az V hibáit már kiveséztem, a SA pedig nem esik bele annyira az én tudásomba, de azért próbálkozni fogok. Szóval bocsánat, ha idegesít egy-egy hosszabb írás, ez is fog, nyugodtan állíthatom.
Na még mielőtt elkezdeném, annyit leszögezek, hogy a multiplayert nem veszem figyelembe mint külön témát. A SA multijával én nem játszottam, ezért eléggé unfair lenne. Az V azonban a multira épült, már leírtam, hogy szerintem mennyire sikeresen, ezért néhány multis lehetőséget azért átveszek, hogy ne legyen annyira unfair az V -el szemben.
Szóval ide fogom beszerkeszteni egy-két napon belül, vagy ez alá írom egy következő hozzászólásba. Készülhettek.

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2015. 10. 08. 15:22

Először is, míg el nem felejtem írni: írd le nyugodtan a rádiókat is. :)
VoorstedelijkeViking írta: Azt hiszem, hogy soha nem csináltam titkot belőle: a GTA V –öt már előtte is jóindulatú kétkedéssel fogadtam, és utólag is inkább közöltem negatív tapasztalatokat, mint pozitívakat.
Same here.
VoorstedelijkeViking írta:Aki olvassa rendszeresen, vagy akár véletlenszerűen is a kommentárjaimat, az nagy valószínűséggel már unalomig ismeri a mantrázásomat: mennyire jó a GTA IV története, mennyire rossz az V története:
a karakterek gyengék, nincs igazi személyiségük, rengeteg átvezetést úgy oldanak meg, hogy valakinek az őrültségére alapoznak, a döntések már GTA logika alapján is irreálisak, stb. Persze tűrhető, vannak jó elemei, de több hibája is van.
Egyetértek.
VoorstedelijkeViking írta: A történet… Páratlan. Valóban jó történet, valamilyen szinten egy jól megírt mai könyvnek is elmenne. Persze néhány helyen itt is vannak hibák, de tényleg Niko jellemfejlődése vitte előre a sztorit, és nem valami hatalmas katyvasz.
A IV –nél nem látod magadtól, hogy hova fog jutni a dolog, de külön megrázó élmény, hogy akire hallgatsz, az meghal. Tényleg megrázott, annak ellenére, hogy tudtam róla. Roman haláláig egyszer játszottam, különben mindig arra hajtottam volna, hogy Dimitri legyen a fő-fő ellenségem. Így Pegorino lett. A IV esetében negatívum, hogy Roman halála mellett Kate halálának szinte nincs is súlya, ezért számomra egyértelmű volt a választás, bár csak utólag.
Niko viszont valószínűleg minden idők legjobb GTA szereplője volt – nekem.
Egyetértek. Továbbá nekem is csalódás volt, hogy a választás Roman és Kate között nem bír egyenlő jelentőséggel. Persze, megrendítő volt, mikor Kate halt meg, de ez akkor lett volna igazán drámai, ha abban a verzióban, ahol meg Roman hal meg, Kate-tel össze is jönnek.. Így viszont, hogy így sem, úgy sem lesz belőle semmi, igazából (csúnyán fogalmazva) : "szinte mindegy" hogy meghal-e vagy sem. Bár az is igaz, hogy nála jobb "másik karaktert" nem találtak volna erre a "szerepre", csak picit el lett itt rontva ez a dolog. Nekem is Nico a favorit, szóval megint írom, hogy "egyetértek".
VoorstedelijkeViking írta: Dimitri Rascalov egyértelműen a top 1 ellenfél az összes GTA –ból...Catalina szerepeltek a VC és a III első cutscene –jében, de az nem ugyanaz.
Az V sok szereplőt vonultatott fel, de jobban meggondolva meglehetősen kevés hagyott bennem mélyebb benyomást.
A IV itt is nagyot alkotott. Volt időm megismerni a karaktereket, mert rájuk koncentrált a történet. Érdekes dolog ez: az V a karakterekre akart koncentrálni és a történetet tolták előtérbe, míg a IV a történetet akarta erősíteni, de a karakterek miatt lett markáns. Itt is tudok külsőségeket, például azt, hogy Jacob imádja a Cluckin’ Bellt, de tudok háttérinformációkat a magánéletéről, és meg is tudom őket kedvelni.
Nekem speciel (legalábbis a GTA történetében-ha jól átgondoltam a kérdést) pont Catalina volt a kedvenc ellengésem. A III-ban is bolond, az SA-ban is. Tetszik, hogy ilyen őrült, és hogy igazából mindig meglép.
A mellékszereplős dolgokkal ismételten egyetértek, nem is tudnám szebben leírni.
VoorstedelijkeViking írta: A IV miatt sokan panaszkodtak, mert nem tartották elég telítettnek a játékot. Tény és való, hogy lehetett volna jóval több tartalmat belerakni, de én csak nagyon kevés olyan dolgot találtam, amit tényleg hiányolok. Le tudtam kötni magamat, és ez volt a legfontosabb. Ha unatkoztam, akkor elmentem a haverokkal tekézni, vagy sörözni. komoly stratégiát építettem ki csak arra, hogy mindig a lehető legjobb viszonyban legyek velük. Nikóval ráadásul rengeteget mászkáltam, és különböző történeteket találtam ki. Mindig volt mivel lekössem magam.
Az V sok szabadidős tevékenységet hozott be, de őszintén szólva leszartam ezeket. Valahogy nagyon a történet köré épült a játék, mindig csináltam valamit, és magát a várost nem is használtam ki, ahogy a tevékenységeket sem.
Tudom, hogy már unod, de : egyetértek.
VoorstedelijkeViking írta: A harcról meg csak annyit, hogy a IV fedezékrendszere nagyon OP volt Niko részére, de a speciális képességek mellett nem nagyon érdemes harcról beszélni az V esetében. Érdemes megjegyezni, hogy Nikóval jó volt sztorin kívül is harcba menni a rendőrök ellen, vagy akár valamilyen banda ellen. Az V –ben ez szinte lehetetlen, mert a rendőrök őrültek. A rendőrök NEM JÓK a játékban. Agresszívak és csak nem fun velük lövöldözni. Ugyanúgy, ahogy a körözési rendszer sem jó. Órákig állhatok egy csatornában, hogy végre lemaradjanak.
Már le se írom...
VoorstedelijkeViking írta: Tudjátok, hogy egész szar így játszani? Sokan akik játszottak az V –el elmondták, hogy hasonlóan éreztek. Mindenféle tevékenység – részben a játék (pl.: a rendőrök) hibájából – a háttérbe, a perifériákra szorult. Éppen ezért a játék sokkal üresebbnek tűnt, mint a IV. Hiányzott az, hogy a város éljen körülöttem, amit a IV valahogy olyan jól elért.
Igen, tudom. Ezért is kötött le sokkal kevésbé, és ragadott magával, mint a IV.
VoorstedelijkeViking írta: Csalódtam majdnem mnidenben, és rengeteg dolog fel is idegesít. Például az, hogy minden versenyben szuperautókkal kell menni, minden játékos egy paraszt, mindenhol kurumás-géppisztolyos játékosok gyilkolásznak,
Egyetértek.. Totál hülyegyerekek. Pl mindig akartam menni küldizni, de kidobáltak, totál random okokból. Gondolom csak a szint alapján itéltek, de hát az egyáltalán nem determináló szerintem..
VoorstedelijkeViking írta: Összefoglaló, és nyertes: GTA IV:
Helyes.:)
VoorstedelijkeViking írta: Az V összes innovációja rossz irányba ment szerintem, hiszen a speciális képességek csak elrontják a játékélményt, a három karakter fölösleges, a szögletes radar pedig nem nyújt semmilyen előnyt. Azzal, hogy például berakták a regenerációt, a harcból kivették a stratégiát. Az előző játékokban, ahol mindenből csak egy fegyverem lehetett, még gondolkodtam, hogy mit vigyek magammal egy-egy küldetésre. Itt ez már nem volt. Egyjátékosként pisztolyt, többjátékosban special carbine –t és sticky bombot.
Az V egy nagyon jó játék, de annyit sikerült csalódnom benne, hogy egyszerűen nem tudom igazán szeretni. Mert nem sikerült pozitív lenyomatot hagynia bennem, mert súlytalanná tette a GTA összes lényegi részét, és mert átvertek a reklámkampányukkal.
Egyetértek itt is. Szépen összeszedtél mindent.

Ui: Nem idéztem az egész szöveget, nem minden résszel egyet. Amiket kimondottan idéztem, azokkal értek egyet (leginkább). Így is van rendjén, hogy nem egyezik meg mindenben a véleményünk -csúnya is lenne. :)
Tigrito írta:Nekem eddig a két játék teljesen hasonló: első végigjátszásra
Ezt gyorsan verd ki a fejedből :D Ég és föld -ahogy írta Nox is.
VoorstedelijkeViking írta:Arra gondoltam, hogy ha a GTA IV és GTA V összehasonlítását megírtam, akkor megcsinálhatom ugyanezt az V és a SA között is. Ez egy kicsit más lesz, és valószínűleg nem is annyira hosszú, hiszen az V hibáit már kiveséztem, a SA pedig nem esik bele annyira az én tudásomba, de azért próbálkozni fogok.
Hmm, szerintem hiába egy környezet, valahogy a IV-et és az V-t könnyebb lehet összehasonlítani, mivel közelebb állnak egymáshoz időben, így azért kivitelezést illetően több hasonlóság/párhuzam is van bennük.
Persze mondjuk az SA és az V tekintetében a tuningolás pl egy közös pont amiről lehet sokat írni, de alapjába véve a kettő nem igazán hasonlít számomra. Bár lehet, hogy pont ez ad egy jó táptalajt a megfelelő összehasonlításnak :)

Avatar
The Cleansing Fire
Törzstag
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2012. 07. 11. 19:25

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: The Cleansing Fire » 2015. 10. 08. 16:09

A fegyverek, városok, történet és hasonlók jó téma hozzájuk :)

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2015. 10. 08. 16:33

:)
Azt még elfelejtettem leírni, hogy az V multijában nekem tetszett az az újítás, hogy a felmenőid neked kellett külön testre szabnod, és a "vérvonaladat" is meghatározni. Mondjuk meglehetősen körülményes olyan pofit produkálni belőle, amilyet valóban akarsz, mert túl komplex a rendszer, de a kezdeményezés szerintem mindenképpen pozitív jelentőséggel bír.

Avatar
NikitaDragovich
Őrszem
Hozzászólások: 2311
Csatlakozott: 2011. 12. 07. 20:10
Tartózkodási hely: Bogyiszló, Tolna megye, Magyarország
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: NikitaDragovich » 2015. 10. 08. 16:38

Új konzolokon jobban testre lehet szabni a karaktereket, sőt (!) PS4-en, Xbox One-on és PC-n kivették a nagyszülőket a játékból, így könnyebben testre szabhatod a karakteredet.

Avatar
The Cleansing Fire
Törzstag
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2012. 07. 11. 19:25

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: The Cleansing Fire » 2015. 10. 08. 17:15

Én nem szeretem ezt a testreszabási formát. A csúszkás módszer sokkal jobb, az igazi koordinátás módszer pedig még jobb. Nekem speciel van egy elképzelésem, hogy hogyan kellene kinéznie a karakter elkészítésének:
Az alap ötletem az, hogy külön a test és a fej. A testnek mindenféle paramétert lehetne megadni, és általában lenne néhány testreszabhatósági lehetőség is, gondolok itt a San Andreasénál komplikáltabb kövér-izmos felépítésre, kar, láb, törzs hossza, vállak szélessége, stb.
A legmeghatározóbb azonban főleg az arc és a fej, ezért arra jóval nagyobb hangsúlyt kellene fordítani. Ezt kicsit nehezebb leírni, mint elmondani, de azért megpróbálom. Láttatok már fájdalomcsillapítóról szóló reklámokat, ahol a testet valami áttetsző anyagból formálják meg? Az én elképzelésem az, hogy a kreáció első lépéseként (tegyük fel, hogy a test többi részét itt nem számolom) megalkotod a fej formáját, az orr formáját, a szájét, és hasonlókat. Nem tudom, példaként talán a Skyrimot tudnám felhozni egy kicsit komplexebb koordináta-rendszeres megoldással, vagy több alap lehetőséggel. Ezután valami painthez hasonló módon fel lehetne "fújni" az arcra a szőrzet helyét (több rétegnyit is a különböző hosszúsághoz). Mindig lehetne lehetőség az előnézethez. Ebből tényleg furcsa és nagyon egyedi arcok jöhetnének létre, főleg ha hozzáadod, hogy gyakorlatilag bármelyik részét bármilyen színűre tudod festeni, ahogyan csak akarod.
Ez a rendszer nem hiszem, hogy túl bonyolult lenne - gyakorlatilag egy továbbfejlesztett Skyrim és egy 3D -s paint keveréke, de sokkal komplexebb és sokkal kielégítőbb eredményt tudna hozni.
Még mindig nem értem, hogy miért nem alkalmaznak engem mint valami ötletembert mindenhol. Van valaki, aki nem ért egyet, kiegészíteni amit leírtam, vagy leordítani a fejem, mert ez totál OFF volt?

Avatar
NikitaDragovich
Őrszem
Hozzászólások: 2311
Csatlakozott: 2011. 12. 07. 20:10
Tartózkodási hely: Bogyiszló, Tolna megye, Magyarország
Kapcsolat:

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: NikitaDragovich » 2015. 10. 08. 17:47

Igen, igazad van. Szerintem is szar lett a karakterkreálás a GTA Online-ban. Mindegyik karakter hasonlít egymásra! Undorító! :@ A Metal Gear Online-ban (The Phantom Pain) például jól megoldották a karakterkészítést, de a GTA Online-ban nem. -.-
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára NikitaDragovich 2015. 10. 08. 17:59-kor.

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2015. 10. 08. 17:56

Igen. Azért hasonlít mindegyik a másikra, mert senkinek nem volt kedve szórakozni vele, hogy valami eredetit hozzon létre.. :D

Avatar
Gonzales
Törzstag
Hozzászólások: 2129
Csatlakozott: 2013. 08. 23. 18:22
Tartózkodási hely: Aici dragul meu. România.

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Gonzales » 2015. 10. 08. 18:35

Az enyémet teljesen egyedinek érzem., :D eltekintve attól, hogy az összes karakternek tényleg ugyanaz a testfelépitése. Jó lett volna legalább online-ba belerakni a kondit, az evést és ebből következtetve a zsír vagy izom épitést a karakterekre.

Avatar
The Cleansing Fire
Törzstag
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2012. 07. 11. 19:25

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: The Cleansing Fire » 2015. 10. 08. 19:55

Azért nem igaz ebben a formában, hogy minden karakter egyforma.
A régi generációs konzolokon tényleg mindegyik egyforma (ráadásul a szótlanságuk, a színük, és a kifejezéstelen arcuk miatt meglepően hasonlítanak arra, ahogy Lenin ma kinéz), ráadásul mindenki ugyanazt a hajat rakja rájuk :D
De az új generációs konzolokon és PC -n elég egyedieket lehet csinálni.
Mondjuk annak ellenére, hogy milyen bonyolult rendszert találtak ki, elég kicsi beleszólásom van a kinézetbe. Mindenképp szép táskás szemeket kapott szegény karakterem :(

Avatar
Tigrito
Sprunk-függő
Hozzászólások: 391
Csatlakozott: 2012. 08. 08. 17:36
Tartózkodási hely: KKHalas

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Tigrito » 2015. 10. 08. 20:21

Hé Luszie álljon csak meg a menet! :D Nem illik kiragadni mondatrészeket a teljes mondatból. :D Egyébként én a játékfunkciókra gondoltam, mint pl: internet, telefon..., mert 3D univerzum játékaival kezdtem és már nagyon beleszoktam azoknak a világába, ezért nagyon nehéz volt átállni arra, hogy egy küldetés után mondjuk elmenjek egy kávézóba vagy elővegyem a telefonom és megnézzem a híreket vagy a közösségi oldalakat, hogy az ismerősök mit írtak és csak nagyon lassan jöttem bele, de második, harmadik végigjátszásra már teljesen belerázódtam.

Avatar
Luszie
Valedictorian
Hozzászólások: 3036
Csatlakozott: 2012. 06. 24. 16:55

Re: Általános társalgó

Hozzászólás Szerző: Luszie » 2015. 10. 08. 20:46

Úgy más. Elnézést :)

Válasz küldése