Először is, míg el nem felejtem írni: írd le nyugodtan a rádiókat is.
VoorstedelijkeViking írta:
Azt hiszem, hogy soha nem csináltam titkot belőle: a GTA V –öt már előtte is jóindulatú kétkedéssel fogadtam, és utólag is inkább közöltem negatív tapasztalatokat, mint pozitívakat.
Same here.
VoorstedelijkeViking írta:Aki olvassa rendszeresen, vagy akár véletlenszerűen is a kommentárjaimat, az nagy valószínűséggel már unalomig ismeri a mantrázásomat: mennyire jó a GTA IV története, mennyire rossz az V története:
a karakterek gyengék, nincs igazi személyiségük, rengeteg átvezetést úgy oldanak meg, hogy valakinek az őrültségére alapoznak, a döntések már GTA logika alapján is irreálisak, stb. Persze tűrhető, vannak jó elemei, de több hibája is van.
Egyetértek.
VoorstedelijkeViking írta:
A történet… Páratlan. Valóban jó történet, valamilyen szinten egy jól megírt mai könyvnek is elmenne. Persze néhány helyen itt is vannak hibák, de tényleg Niko jellemfejlődése vitte előre a sztorit, és nem valami hatalmas katyvasz.
A IV –nél nem látod magadtól, hogy hova fog jutni a dolog, de külön megrázó élmény, hogy akire hallgatsz, az meghal. Tényleg megrázott, annak ellenére, hogy tudtam róla. Roman haláláig egyszer játszottam, különben mindig arra hajtottam volna, hogy Dimitri legyen a fő-fő ellenségem. Így Pegorino lett. A IV esetében negatívum, hogy Roman halála mellett Kate halálának szinte nincs is súlya, ezért számomra egyértelmű volt a választás, bár csak utólag.
Niko viszont valószínűleg minden idők legjobb GTA szereplője volt – nekem.
Egyetértek. Továbbá nekem is csalódás volt, hogy a választás Roman és Kate között nem bír egyenlő jelentőséggel. Persze, megrendítő volt, mikor Kate halt meg, de ez akkor lett volna igazán drámai, ha abban a verzióban, ahol meg Roman hal meg, Kate-tel össze is jönnek.. Így viszont, hogy így sem, úgy sem lesz belőle semmi, igazából (csúnyán fogalmazva) : "szinte mindegy" hogy meghal-e vagy sem. Bár az is igaz, hogy nála jobb "másik karaktert" nem találtak volna erre a "szerepre", csak picit el lett itt rontva ez a dolog. Nekem is Nico a favorit, szóval megint írom, hogy "egyetértek".
VoorstedelijkeViking írta:
Dimitri Rascalov egyértelműen a top 1 ellenfél az összes GTA –ból...Catalina szerepeltek a VC és a III első cutscene –jében, de az nem ugyanaz.
Az V sok szereplőt vonultatott fel, de jobban meggondolva meglehetősen kevés hagyott bennem mélyebb benyomást.
A IV itt is nagyot alkotott. Volt időm megismerni a karaktereket, mert rájuk koncentrált a történet. Érdekes dolog ez: az V a karakterekre akart koncentrálni és a történetet tolták előtérbe, míg a IV a történetet akarta erősíteni, de a karakterek miatt lett markáns. Itt is tudok külsőségeket, például azt, hogy Jacob imádja a Cluckin’ Bellt, de tudok háttérinformációkat a magánéletéről, és meg is tudom őket kedvelni.
Nekem speciel (legalábbis a GTA történetében-ha jól átgondoltam a kérdést) pont Catalina volt a kedvenc ellengésem. A III-ban is bolond, az SA-ban is. Tetszik, hogy ilyen őrült, és hogy igazából mindig meglép.
A mellékszereplős dolgokkal ismételten egyetértek, nem is tudnám szebben leírni.
VoorstedelijkeViking írta:
A IV miatt sokan panaszkodtak, mert nem tartották elég telítettnek a játékot. Tény és való, hogy lehetett volna jóval több tartalmat belerakni, de én csak nagyon kevés olyan dolgot találtam, amit tényleg hiányolok. Le tudtam kötni magamat, és ez volt a legfontosabb. Ha unatkoztam, akkor elmentem a haverokkal tekézni, vagy sörözni. komoly stratégiát építettem ki csak arra, hogy mindig a lehető legjobb viszonyban legyek velük. Nikóval ráadásul rengeteget mászkáltam, és különböző történeteket találtam ki. Mindig volt mivel lekössem magam.
Az V sok szabadidős tevékenységet hozott be, de őszintén szólva leszartam ezeket. Valahogy nagyon a történet köré épült a játék, mindig csináltam valamit, és magát a várost nem is használtam ki, ahogy a tevékenységeket sem.
Tudom, hogy már unod, de : egyetértek.
VoorstedelijkeViking írta:
A harcról meg csak annyit, hogy a IV fedezékrendszere nagyon OP volt Niko részére, de a speciális képességek mellett nem nagyon érdemes harcról beszélni az V esetében. Érdemes megjegyezni, hogy Nikóval jó volt sztorin kívül is harcba menni a rendőrök ellen, vagy akár valamilyen banda ellen. Az V –ben ez szinte lehetetlen, mert a rendőrök őrültek. A rendőrök NEM JÓK a játékban. Agresszívak és csak nem fun velük lövöldözni. Ugyanúgy, ahogy a körözési rendszer sem jó. Órákig állhatok egy csatornában, hogy végre lemaradjanak.
Már le se írom...
VoorstedelijkeViking írta:
Tudjátok, hogy egész szar így játszani? Sokan akik játszottak az V –el elmondták, hogy hasonlóan éreztek. Mindenféle tevékenység – részben a játék (pl.: a rendőrök) hibájából – a háttérbe, a perifériákra szorult. Éppen ezért a játék sokkal üresebbnek tűnt, mint a IV. Hiányzott az, hogy a város éljen körülöttem, amit a IV valahogy olyan jól elért.
Igen, tudom. Ezért is kötött le sokkal kevésbé, és ragadott magával, mint a IV.
VoorstedelijkeViking írta:
Csalódtam majdnem mnidenben, és rengeteg dolog fel is idegesít. Például az, hogy minden versenyben szuperautókkal kell menni, minden játékos egy paraszt, mindenhol kurumás-géppisztolyos játékosok gyilkolásznak,
Egyetértek.. Totál hülyegyerekek. Pl mindig akartam menni küldizni, de kidobáltak, totál random okokból. Gondolom csak a szint alapján itéltek, de hát az egyáltalán nem determináló szerintem..
VoorstedelijkeViking írta:
Összefoglaló, és nyertes: GTA IV:
Helyes.
VoorstedelijkeViking írta:
Az V összes innovációja rossz irányba ment szerintem, hiszen a speciális képességek csak elrontják a játékélményt, a három karakter fölösleges, a szögletes radar pedig nem nyújt semmilyen előnyt. Azzal, hogy például berakták a regenerációt, a harcból kivették a stratégiát. Az előző játékokban, ahol mindenből csak egy fegyverem lehetett, még gondolkodtam, hogy mit vigyek magammal egy-egy küldetésre. Itt ez már nem volt. Egyjátékosként pisztolyt, többjátékosban special carbine –t és sticky bombot.
Az V egy nagyon jó játék, de annyit sikerült csalódnom benne, hogy egyszerűen nem tudom igazán szeretni. Mert nem sikerült pozitív lenyomatot hagynia bennem, mert súlytalanná tette a GTA összes lényegi részét, és mert átvertek a reklámkampányukkal.
Egyetértek itt is. Szépen összeszedtél mindent.
Ui: Nem idéztem az egész szöveget, nem minden résszel egyet. Amiket kimondottan idéztem, azokkal értek egyet (leginkább). Így is van rendjén, hogy nem egyezik meg mindenben a véleményünk -csúnya is lenne.
Tigrito írta:Nekem eddig a két játék teljesen hasonló: első végigjátszásra
Ezt gyorsan verd ki a fejedből
Ég és föld -ahogy írta Nox is.
VoorstedelijkeViking írta:Arra gondoltam, hogy ha a GTA IV és GTA V összehasonlítását megírtam, akkor megcsinálhatom ugyanezt az V és a SA között is. Ez egy kicsit más lesz, és valószínűleg nem is annyira hosszú, hiszen az V hibáit már kiveséztem, a SA pedig nem esik bele annyira az én tudásomba, de azért próbálkozni fogok.
Hmm, szerintem hiába egy környezet, valahogy a IV-et és az V-t könnyebb lehet összehasonlítani, mivel közelebb állnak egymáshoz időben, így azért kivitelezést illetően több hasonlóság/párhuzam is van bennük.
Persze mondjuk az SA és az V tekintetében a tuningolás pl egy közös pont amiről lehet sokat írni, de alapjába véve a kettő nem igazán hasonlít számomra. Bár lehet, hogy pont ez ad egy jó táptalajt a megfelelő összehasonlításnak