dani.szentgali írta:
Jó, persze, nyilván a sikeres érettségihez kell a sok magolás.
De ez a magyar iskolákban (meg nyilván sok külföldiben is) kb. mindennel így van, nemcsak az érettségivel.
Nem kapok külön bizonyítványt?
Miért? Ezt nem igazán értem. Én eddig abban a hitben éltem, hogy ha elérem az emelt angol érettségin a 60%-ot vagy a feletti eredményt, akkor az megfelel a középfokú nyelvvizsgának és kapok hozzá egy keményfedeles, kék színű kis dokumentumot, mint amilyen az érettségi is, meg mint amilyet egy rendes nyelvvizsga lerakása után adnak. Egészen pontosan egy ilyet:
http://www.onyc.hu/uploads/news_item/in ... gy_WEB.jpg
Azt persze gondoltam, hogy az érettségi záradékában is fel lesz tüntetve valamilyen formában, hiszen érettségi keretein belül csináltam és nem külön tanfolyamon, szóval abba is bele kell dokumentálni ezt a dolgot. Viszont azt álmomban nem gondoltam volna, hogy csak akkor kapok külön papírt hozzá, ha érettségin kívül csinálom. Amúgy gondolom ez egy elég hülye kérdés lesz, amit most felteszek, de van bármilyen minőségbeli különbség a kettő között? Tehát többet ér az, ha egy tanfolyamot követően külön kapok egy keményfedeles dokumentumot, mint ha csak az érettségi záradékában lesz beírva? Ezt jó lenne megtudnom, mert nem nagyon tervezek túlzottan sokat foglalkozni az angollal a középfokú nyelvvizsga megszerzése után és jó volna, ha a mostani érettségimmel szerzett nyelvvizsga érvényes lenne és nem kellene még egyszer külön megcsinálnom csak azért, hogy egy keményfedeles bizonyítványban is benne legyen.
Aki csak magol, annak szar érettségije lesz, hidd el. Egyébként a magyar oktatás messziről híres arról, hogy magolás-központú.. Ezért teljesítünk rendre szarul a PISA és egyéb felméréseken. Ezért nem is meglepő, hogy a magyar oktatás nem túl hatékony és hogy vannak az érettséginél sokkal effektívebb felmérési módok is. (Skandináv országokat érdemes megnézni..)
A töri/magyar tényleg seggelős. Főleg a töri... azt viszont el tudom mondani a védelmében (angol-törin vagyok, igen.
) hogy ha komolyan akarsz foglalkozni vele, akkor a seggelés nem elég...továbbá a "seggelők" között is óriási különbségek vannak.
Kicsit csalódás, de az egyetem is sokkal magolás-központúbb annál, mint amire gondoltam, hogy majd lesz. Persze, itt sok a gyakorlat is, meg amikor "használnod kell az eszed", de van amikor oltári hülyeségeket is meg kell tanulnod. Ezeket általában: 1, nem érted 2, nem érted és nem is akarod érteni 3, érted de nem tudod minek tanulod.
Angolból ritka ez a jelenség. Töriből viszont gyakori. Tegnap leraktam belőle egy szigorlat nehézségű vizsgát. A követelmények között volt közel 200 (!!!) évszám megtanulása. Nos, hogy ennek mi értelme van, azt ne kérdezd...
Főleg mert olyan anyagrész, amelyet bár megemlítünk középiskolában, de nincs idő belemenni részletesen. Tehát tökre hangsúlytalan.
Ilyen irreacionális elvárások persze minden képzésen vannak..mivel tudod, hogy neked ezekre soha nem lesz szükséged, ezért a legegyszerűbb bemagolni őket, és reménykedni, hogy a vizsga görbülni fog.
Anno én is azt hittem, hogy külön kapom, de elmondták, hogy nem. Hát... logikus, hogy miért nem: így sokkal olcsóbb. A diplomámhoz sem adnak majd külön felsőfokút. Annak is csak a záradékában lesz benne. Olcsóbb, praktikusabb.
Nem akarsz többet foglalkozni az angollal? Akkor miért akarsz anglisztikára menni?
A kettő egyébként ugyanannyit ér. A munkaerőpiacon úgysem azt nézik, hogy érettségivel vagy anélkül szerezted-e meg, hanem azt, hogy milyen régen szerezted, (ti. a nyelvtanulás egy nagy hátránya: hogyha nem űzöd, a nyelvet seperc alatt el lehet felejteni) és hogy az a tudás mennyiben feleltethető meg a középfokú nyelvvizsga követelményeinek. (magyarul: tényleg vagy-e annyira jó, mint ahogy a középfokú nyelvvizsga azt megkövetelné.)