A Red Dead Redemption 2 visszakalauzol minket az időben, és Arthur Morgan bőrébe bújva megismerhetjük a legendás Van der Linde bandát, még ha a történet a kompánia széthullását is dolgozza fel. A fejlesztők gondoskodnak róla, hogy teljesen eggyé váljunk a csapattal, így a tábor kulcsfontosságú szerepet fog betölteni a teljes játékban.
A tábor a banda központi rejtekhelye, melyet burjánzó növényzet rejt el a kíváncsi szemek elől, és a menekülés miatt időről időre új helyre költözik majd. A csapat olykor bővülni fog, mi is toborozhatunk majd új tagokat, de valószínűleg lesznek olyan tagok is, akiktől így vagy úgy elhagyja a bandát. A társadalomból kitaszítottakból álló tábor valódi közösségként funkcionál majd, ahol a tagok tesznek-vesznek, tüzet raknak, beszélgetnek, iszogatnak, gitároznak, és nyugovóra térnek a sátraikban.
A közösségben mindenki kiveszi a maga részét a feladatokból – ki tűzifát, ki vacsorának valót gyűjt, ki ruhát mos, ki vizet hoz és ebben mi sem vagyunk kivételek. Bár nem kötelező eleme a játéknak, rengeteg melléktevékenység kapcsolódik majd a táborhoz, kivehetjük a részünket a mindennapi teendőkben, ami befolyásolja a bandatagok hangulatát. Például a vadászat során elejtett vadakat hazavihetjük, hogy egész tábor lakmározzon belőle.
Ha elsétálunk egy-egy karakter mellett, ugyan nem indul majd el külön bejátszás vagy küldetés, de páran megjegyzhetik, hogy kevés az ellátmány, akár csípősen is, ha nagyon elfogytak a készletek. Ha megvan a napi betevő, a nap további része érezhetően kellemesen telik majd. Egyesek sakkoznak, mások operát hallgatnak gramofonon, és kedves üdvözölnek minket.
A banda tagjai között lesz Dutch Van der Linde, Sean McGuire, aki egy mókás, határtalan lelkesedéssel sztorizgató ír, Pearson, a tábor szakácsa, visszatér a folyton bizonyítani vágyó Bill Williamson, Uncle, és lesznek mások is, többek között egy Lenny nevű zsivány, és egy Karen nevű örömlány.