A Grand Theft Auto sorozat producere, Leslie Benzies nagyon elfoglalt személy, ám a GTA Vice City évfordulós kiadása kapcsán a Digital Trends-nek sikerült egy interjút készítenie vele.
A beszélgetés során fény derült néhány kulisszatitokra, a különböző változtatások okaira, érdekességekre a fejlesztéssel kapcsolatosan, és szó esett néhány elképzelésről a jövőt illetően – konkrétan Vice City esetleges visszatéréséről. Bár a nemzetközi és a hazai sajtó is főleg az utóbbi információt kapta fel, számos nyalánkságot olvashatunk még az interjúban. Ezekből szemezgettünk kicsit.
Idézd fel nekem a szituációt: 2001-et írunk, és éppen megreformáltad a nyílt világú akció stílust a Grand Theft Auto 3-mal. Ott ülsz a GTA Vice City első tervezési megbeszélésén. Mi volt ezen a találkozón? Hogy nézett ki a a GTA: VC, mikor még csak egy kezdetleges ötlet volt egy darab papíron?
Nem igazán azzal a szándékkal ültünk össze, hogy egy folytatást készítsünk. Miután kiadtuk a GTA3-at, néhány hónapig a PC verzión dolgoztunk, majd azon kezdtünk el gondolkodni, hogy miket tehetnénk egy kiegészítő pakkba, mint például a fegyverek, járművek és izgalmas küldetések, alapjában véve bármi, amit bele szerettünk volna tenni a GTA3-ba, de nem tudtuk. Rájöttünk, hogy mindez túl sok egy Mission Pack-hez, ez inkább egy külön játék. Teljesen a csúcson voltunk a GTA3 után, és azt hiszem, mindannyin kíváncsiak voltunk, hogy hová vihetnénk tovább a koncepciót, úgyhogy a játék magja nagyon hamar meglett.
A 80-as évek Miamija egy meghatározó pont, ami utal a GTA Vice City helyszínére. Honnan jött az ötlet? Mely helyekkel játszadoztatok még, mint lehetséges ötletforrás a GTA3 folytatásához?
Az első tervezői gyűléseken felmerült egy-néhány város és terület a Földön, ami még kiaknázatlan volt, mint potenciális helyszín. Gondoltunk arra is, hogy visszatérünk Londonba, és volt még néhány hely, de Sam nagyon buzgó volt Miamit illetően a Miami Vice iránti rajongása miatt.
Nem csak egy új várost szerettünk volna, és megváltoztatni a színvilágot, de olyan helyre akartunk menni, ahol egyaránt vannak hasonlóságok és különbségek New York-kal (Liberty City), és ez vitt minket Miami-ba. New York túlzsúfolt, nagy a nyüzsögés, egy igazi kereskedelmi nagyváros, míg Miami egy partizós hely, napsütéssel, tengerrel és szexszel, de mégis ugyanazzal a sötét oldallal. Csakúgy, mint New York, színhelye volt néhány klasszikus filmnek és tévésorozatnak, úgyhogy mindenképp a tökéletes választás volt.
Ha most visszatekintesz a Vice City-re, így utólag mit emlnél ki, amit szükségszerűen nem dolgoztatok ki alaposan 2002-ben?
Azt hiszem, sokan meglepődtünk azon, hogy helyenként milyen nehéz a játék. Végigszaladtunk a mobil verzión azért, hogy mérlegeljünk néhány aspektust, és a nehéz akadályok a Vice City-ben megleptek minket, ezért megterveztük őket. Mindig próbáltunk egy egyensúlyt találni aközött, hogy a játék kihívás legyen a játékos számára, ugyanakkor ne okozzon frusztrációt, de a visszatérés Vice City-be azt mutatta, hogy ebben nem voltunk mindig olyan jók.
Van rá esély hogy Vice City visszatér egy jövőbeli GTA-ban?
Mindigis egy lehetőség volt. Van néhány utalás a városra a jelen-generációs GTA-kban, úgyhogy része a HD világnak, és egy olyan hely, ahová mindenképp szeretnénk visszatérni. Igaz, a GTA Vice City épp annyira szólt az éráról, mint magáról a helyszínről, sokkal jobban, mint a többi GTA játék. Miami az 1980-as években annyira ikonikus volt, idegen lenne visszalátogatni a városba egy másik időben.
Természetesen, szeretnénk majd egy hatalmas világot, ami tartalmazza az összes eddigi városunkat, megengedni a játékosnak, hogy repülhessen közöttük, és hogy újra meglátogathassa a kedvenc területeit, és ebben az értelemben Vice City újragondolása nagyon érdekes lenne.
Várhatnak még a rajongók újabb fejlesztéseket mobilra a Rockstar-tól? Esetleg valamit a teljesen új, eredeti tartalmakból?
Van néhány korábbi címünk, amiket biztosan szeretnénk látni tableteken és mobilokon is, legfőképp azért, mert ez egy teljesen új közönség ezeknek (a játékoknak - by szerk.). Ugyanakkor rohamosan fejlődik a mobiltechnológia, most nehéz elképzelni, hogy miféle játékokat tudunk majd kiadni rájuk a következő években. Hogy ezek korábbi játékaink újratervezései lesznek, vagy teljesen új címek, nem tudom megmondani, de ha megnézed a Chinatown Wars-t, akkor láthatod, hogy mindig benne vagyunk a kihívásban, ha egy új technológiára kell fejleszteni, és lehetőleg minden ficsőrt megvalósítunk, nem csak egy feldolgozást készítünk.
Miben különbözik a mobilos GTA: Vice City a konzolos elődöktől?
Van néhány alapvető játékelem, amit újradolgoztunk, mint például a kamera, vagy a célzórendszer, hogy jobban illeszkedjen a platformhoz. Újrahangoltunk bizonyos küldetéseket és játékmechanizmusokat, hogy kicsit hálásabbá, kezelhetőbbé tegyük a játékot. A lényeg ott van, hogy ezt egy másik célközönségnek adjuk el. Konzolon ez egy olyan játék volt, amihez leülnek az emberek, és órákig játszanak, most viszont egy olyan, amit bármikor előkaphatnak 10 percre ingázás közben. Nem akarjuk, hogy a buszon ülve azon féáradozzanak, hogy pénzt gyűjtsenek, húszszor újrakezdjék a küldetéseket, hogy továbbjuthassanak. Azt akarjuk, hogy ha hazaérnek, azt mondhassák, "Hé, vettem egy éjszakai klubot, és kiraboltam egy bankot hazafalé menet, neked milyen napod volt?".
A teljes interjút angol nyelven itt olvashatjátok.
ATi0021
Offline
Viszont ha Vice City lesz a köv. hely akkor csakis Florida Keys, Fort Lauderdale, Everglades mocsarak és Karibi térséggel adják ki együtt.