Megérkeztek az első exkluzív részletek a Red Dead Redemption 2-ről az IGN jóvoltálból! Az online játékmagazin dolgozói az elsők között láthatták a vadnyugati banditalétet megidéző játék 45 perces demóját, melyről sorra közlik a részletes, jelzők és pillanatképek tömkelegével tarkított cikkeket.
Alant pontokban emeltük ki az új hivatalos információkat a friss képekkel együtt, a teljes írásokat pedig angol nyelven a linkelt forrásokra kattintva tudjátok elolvasni. Szereplők és helyszínek neveire egyaránt fény derül a bemutatókból.
"World's First Look at Red Dead Redemption 2" (LINK)
- A szerkesztők mindenek előtt a játék részletes környezetét emelték ki, ahol minden NPC-nek megvan a saját élete, amit folytat, akár ott vagyunk, akár nem. Bár ezt már rengetegegszer hallottuk, ezúttal nem csak "a tornácot seprik körbe-körbe", de dolguk befejeztével más tevékenységbe fognak.
- Bárkivel interakcióba léphetünk, például ha pisztolyt szegezünk valakire, akkor térdre rogyva könyöröghet az életéért, vagy ő is előkaphat egy hatlövetűt, hogy hasonló gesztussal reagáljon, és megtorolja a fenyegető fellépést.
- Mélyreható kapcsolat lesz a főhős és a játéktér között, ami azt a célt szolgálja, hogy ne csak belekóstoljunk Arthur Morgan zsivány életének egy szakaszába, de mi magunk legyünk a kitaszított banditák a Red Dead Redemption 2-ben.
- A magazin megerősítette, hogy 1899-ben járunk, és a Dutch van de Linde banda tagjaként élünk majd kirekesztettként, a főhős – Arthut Morgan – az egyik rangidős lesz csapatban.
- A játék abban az időszakban játszódik, amikor a hatósági szervek mind erőben, mind emberszámban jelentősen növekedni kezdtek.
- Ahogy a trailerben is láthattuk, John Marston is szerepet kap a játékban.
- A történet során egy Blackwater nevű városkában balul sül el a banda egyik rablása, ami miatt a csapat menekülni kényszerül a vérdíjra szomjazó, törvények mellé álló csoportok elől. Blackwater-t láthattuk a trailerben 1 perc 30 és 1 perc 35 másodpercnél.
- Központi hely lesz a banda kocsikból és sátrakból álló tábora, melyet a környező vidék növényvilága rejt el a kíváncsi szemek elől. Ez egy élő közösség rejtekhelye, nem csak egy elhagyatott helynek látszó üres lomhalmaz.
- A tábor egy valóban működő és önfentartó helynek mutatkozik, ahol minden egyes tagnak megvan a maga szerepe a ruhamosástól, a tűzifagyűjtésen át a vízhordásig, elég csak egy percre megállni, hogy lássuk a folyamatot.
- A főhőst, Arthur Morgant úgy jellemzik a szerkesztők, mint egy bölcs, kedves ember, akivek megjelenése, kicsit szögletes álla folytán nem szívesen húznának ujjat, de szívesen meginnának vele egy felest.
- Arthur Dutch jobbkeze, így fontos szerepet játszik a banda összetartásában és fenntartásában, ami nem csak az ellátás terén nyilvánul meg, de ugyanúgy a hangulat megtartásában is. Ha elegendő az élelem és a források, a banda hangulata is sokkal jobb lesz, dalolnak, táncra perdülnek, és örülnek a jelenlétünknek. Ellenben ha kevés az elemózsia, a többiek csípős megjegyzéssel illetnek majd minket.
- Ugyanakkor a Rockstar biztosított az újságírókat arról, hogy a tábor fenntartása nem csak a mi sarunk lesz, de azáltal, hogy mindenkinek megvan a maga dolga, a banda éli az életét nélkülünk is, mi elsősorban a szórakoztatásért felelünk majd.
- Az újságírók megismerkedhettek a banda több tagjával is:
- Sean McGuire-rel, aki egy mókás ír a csapatban, és határtalan lelkesedéssel szeret sztorizgatni.
- Pearson a tábor szakácsa
- Bill Williamson visszatér az első Red Dead Redemption-ből, aki folyton bizonyítani akar
- Lenny
- Karen
- Ha jó a hangulat, mindenki végzi a maga dolgát a táborban. Egyesek sakkoznak, mások operát hallgatnak a gramofonon.
- A tábornak idővel tovább kell majd állnia egy másik helyre, ahogy előrehalad a történet.
- Amikor a főhős egy-egy figura mellett sétál el a táborban, az megjegyzi, ha például kevés a hús, de ez nem szakítja meg a kívánt mozgást, nincs vágás, nincs bejátszás, eldönthetjük, hogy tovább sétálunk, vagy beszélgetésbe elegyedünk az illetővel, és segítünk-e neki. A magazin szerkesztői szerint ez valamennyi interakcióra jellemző volt, amit láttak a demó alatt. A távolság csökkentésével, vagy a párbeszéd folytatásával indíthatjuk el az interakciókat.
- Egyértelműen lesz a történetnek kezdete és vége, de jellemző lesz a játékra, hogy a játékos szabadon választhat a feladatok között, a Rockstar Games igyekszik elfedni a határt fő küldetések és melléktevékenységek között [RPG feeling? – by szerk.].
- Egyes tevékenységek elérhetősége függ a napszaktól, hogy épp hol vagyunk, vagy hogy épp kivel vagyunk.
- Egy nagyon részletes interakciós rendszert implementálnak a játékba a fejlesztők, mely jelentős szerepet fog játszani. Eldönthetjük, mikor hogyan reagálunk, ha szembe jön egy lovas, az lehet illedelmes vagy épp bunkó, mindenesetre eldönthetjük, hogyan reflektálunk a köszöntésekre, megjegyzésekre. A képernyő jobb alsó sarkában több opció is megjelenik, ilyenek például a Greet (köszöntés) vagy az Antagonise (Akadályozás, szembeszegülés).
- Az újságírók megjegyezték, hogy a demó során a HUD legtöbb eleme ki volt kapcsolva. Ez akár utalhat arra is, hogy lesznek még jelentősebb nóvumok a játékban, amik indikálásra kerülnek a képernyőn.
- Nem mindegy, hogy a pisztolytáskában hordjuk a fegyvereinket, vagy a kezünkben. Előbbi esetben számíthatunk szívélyes fogadtatásra, utóbbi félelmet kelt és provokációt szül, amire reakcióként más banditák, a törvények elkötelezett képviselői is előhúzzák fegyvereiket, az egyszeri nép pedig kérlel, hogy tedd el a pisztolyod.
- Ha közel vágtatunk valaki birtokához, vagy sötétedéskor elhaladunk egy pihenő vándor mellett, felszólíthatnak, hogy húzzuk el a csíkot, amíg szépen mondják.
- Az alábbi reakciót tapasztalták az újságírók: Arthur belopózott egy halászó vándor sátrába, ahol a késével kinyitott egy lezárt vaskazettát, amiből elcsent egy zsebórát. A vándor nem szúrta ki Arthurt, de a kutyája felneszelt és ugatni kezdett, amire már a vándor is felkapta a fejét. Felszólította a főhőst, hogy álljon meg, de miután ő nem tette, nekirontott, mire Arthur leterítette. Sokféle módon alakulhatott volna ez a helyzet, ha Arthur nem foglalkozik a vándorral, csak elrohan, az később megtorolhatta volna a tettét. De akár le is lőhette volna, hogy ne járjon el a szája a legközelebbi város seriffjének.
- A demóban látott terület neve New Hanover. A vidéket Arthur lépteire szétröppenő madarak, szarvasok és szentjánosbogarak töltötték meg élettel. Medvével is találkoztak a bemutató során, de Arthur lóháton ülve sikeresen elmenekült előle.
- New Hanover csak egy nagyon kis szeglete a térképnek, mely északon havas vidékkel, délen mocsaras lápokkal ér véget. A köztes területen települések és egy nagyváros is helyet kap.
Vadászat
- Sokkal fejlettebb formában tér vissza a vadászat, melyet az íjak használata sokkal precízebbé és kifinomultabbá tesz, és az elejtett zsákmány értékesebb lesz, mintha lőfegyvert használtunk volna.
- Ha elejtünk egy vadat, azt lóháton kell a táborba vinnünk, de jobb sietni, mert ha túl sokáig gyönyörködünk a tájban, a hús romlásnak indul.
- A demóban Arthur lesből lelőtt két nyulat, majd eldönthette, hogy hozzáköti-e őket a lovához, vagy ott helyben megnyúzza őket.
- Később meglátott egy szarvast, csendben leereszkedett a lováról, a magas fűben osonva lopózott közelebb, majd íjjal vadászta le a vadat. Az állat nem azonnal esett össze, előbb futni próbált, és majd csak néhány véres lépés után csuklott össze. Az még ekkor sem halt meg, hanem nyüszített a földön fekve, rúgdosva a lábaival. Arthur a szarvas szívébe döfte a kését, hogy véget vessen az állat kínjainak.
- A vadak elejtését nagyon katartikusnak festették meg az IGN szerkesztői, ahogy kínjaiban nyüszített a vérző állat. Könyörtelen, de mégis ez egy elengedhetetlen feladat a tábor fennmaradásához.
- Arthur mozgását jelentősen megváltoztatta, amikor a zsákmányt a lovához cipelje, hogy aztán elvigye Pearson-nek.
- Az elejtett zsákmányt akár a legközelebbi hentesnek is eladhatjuk. A jutalmat nagyban befolyásolja a hús minősége, beleértve azt is, hogy puskával vagy íjjal ejtettük el a vadat.
Lovaglás
- A lovaglás tekintetésben fontosnak tartották az előrelépést a fejlesztők. Az előző Red Dead játékkal ellentétben már nem csupán mint közlekedési eszköz lesznek jelen, de valódi társként számíthatunk rájuk. Ahogy etetjük, itatjuk, ápoljuk őket, és csitítjuk őket, ha valamitől izgatottak lesznek, minden pillanat erősíti a köteléket ember és állata között.
- Érdemes szoros kapcsolatot kiépíteni a paripánkkal, mert így kevésbé lesz ijedős, és nem fog megijedni a tűzharcok során. Sokkal inkább követi az utasításainkat, és nem lesz kiszámíthatatlan, mint egy neveletlen ló.
- Ellentétben számos játékkal az elmúlt évekből, ha leszállunk a lovunkról, az ott marad, és csak akkor tudjuk hívni őt, ha a közelben maradunk.
- Amellett, hogy a lovunk nem csak közlekedési eszköz, de a társunk is, a nehezebb fegyvereinket és más eszközeinket, készleteinket is a paci cipeli majd, így nem is érdekünk, hogy távol kerüljünk tőle.
- Mi több, a különböző lófajták más-más személyiségjegyeket viselnek, más-más tulajdonságúak. Mind másképp reagál az eltérő terepeken, vízben, és húzós szituációkban.
- Dinamikus a mozgás változása a vágtázásból az ügetésbe.
- A fejlesztők úgy tűnik, felkészültek arra, ami a legtöbb videojátékban előforduló hiba, ahol lovagolhatunk, és a ló reagálni fog arra, így például nem próbál meg felugratni egy hatalmas sziklára, még ha megpróbáljuk kierőszakolni a programból, akkor sem.
Rablás
- Miután a demóban Arthur visszatért a vadászatról a táborba, Bill, Lenny és Karen szólítja magához, hogy megbeszéljenek egy másnapra, Valentine nevű városkában tervezett rablást.
- A játék nappalra vált, majd négyen elügetnek Valentine-ba. Útközben Bill ismerteti a tervet: Karen megy előre, hogy elterelje a figyelmet, amíg a másik három felhajt egy kis zsákmányt. Szerinte tiszta ügy, de Arthur-t nem győzte meg vele, aki nála sokkal tapasztaltabb, és elmondja a véleményét.
- Valentine egy egyszerű kisváros, a peremén vasúttal, a közepén egy templommal és üzletekkel. Reggel eléggé kihaltnak tűnik. Ezt a települést láthatjuk a harmadik trailerben is körülbelül 58 másodpercnél.
- Az akció Bill tervei alapján indul. Karen előre megy, de megkérdezi Arthur-t, hogy szerinte hogyan terelje el a figyelmet: Elveszett kislányt játsszon, vagy egy bepiált szajhát.
- A többiek felveszik kendőiket, előveszik fegyvereiket, majd berontanak a helyi bankba, ahol csak néhányan vannak. Arthur elkapja a legközelebbi bankárt, és követeli, hogy nyissa ki a hátsó ajtót.
- A bankár előbb ellenkezik, hogy csak a menedzser tudja kinyitni az ajtót, majd amikor Arthur már kevésbé finoman kéri, mégis sikerül neki.
- Odabent öt darab korabeli széf kapott helyet. Miközben odakint Bill és Lennyi emlékeztet, hogy kifutunk az időből, a képernyő jobb oldalán két opció jelenik meg: megpróbáljuk feltörni a széfeket, vagy egyszerűen kirobbantjuk őket.
- Mire Arthur kiürítette a széfeket, megérkezett a seriff, majd következett a jól ismert Dead Eye, szépia filterrel, lassított tempóban átvezetett animációkkal.
- A seriff és három társa a földre vette magát, és elkezdődött a tűzpárbaj. A banda visszaszorítja a törvény büszke őreit, és elmenekülnek.
- A menekülés során lelőtték Arthur kalapját – a Rockstar elárulta, hogy ez nem egy előre leszkriptelt jelenet volt, bármikor megesik, hogy lelövik a kalapját, és nem fogy egyszerűen visszateleportálni a helyére. Ami elveszett, az elveszett. Visszamehetünk érte, ha akarunk, vagy vehetünk másikat.
- Egy darabig még a sarkukban vannak a törvény emberei, de a banda átszalad egy vonat előtt, ami aztán klasszikusan elvágva az utat üldözőik előtt.
- Ebből a rablásból több jelenetet is láthattunk a harmadik trailerben.
"Who is Arthur Morgan?" (LINK)
- Arthur igazi keménylegény
- Tolvaj, gyilkos, és más piszkos munkát sem vet meg
- A fentiek azonban nem teszik szükségszerűen gonosszá
- A kemény külső nem feltétlenül tükrözi Arthur teljes személyiségét
- Tisztességes vezető
- Arthur valamikor fiatal évei során került Dutch szárnyai alá, és rendkívül lojális hozzá
- Ő Dutch jobbkeze
- A történet egyértelműen a banda életének kulcsfontosságú időszakában játszódik
- Ahogy a fenti előzetesben is kitértek rá az IGN szerkesztői, a fosztogatás mellett bármikor bekapcsolódhatunk a tábor fenntartását szolgáló mindennapi tevékenységébe, ellenben ez nem követelmény, az elél magától is, bár lehet, hogy csúnyán néznek majd ránk
- Arthur képes háttérbe szorítani saját büszkeségét, és szolidaritást vállalni a tábor tagjai javára. "Néha a család az első."
- A küldetések során rengetegszer dönt a játékos, akár abban is, hogy a társait küldi előre, vagy ő maga megy először
- Ha a játékost úgy szeretné, nem kell foglalkoznia a táborral, és elindulhat felfedezni a világot, a banda ezt is megérti majd, és erre is reagál
- Az egyes bejátszások, párbeszédek sokszor mást jelenthetnek majd annak a játékosnak, aki törődik a táborral, és teljesen mást annak, aki végig a saját útját próbálja járni
"Why Red Dead Redemption 2 is more than just a prequel" (LINK)
- A magazin szerkesztői külön cikkben foglalkoznak azzal, hogy a Red Dead Redemption 2 miért nem csupán egy egyszerű előzménytörténet
- A történet nem csupán az előző játék eseményeinek gyökereit kívánja bemutatni
- Nem kívánt összefüggéseket is bemutat
- Nagyon sok lesz a kapcsolódási pont az első és a második Red Dead Redemption között
- Arthur Morgan nem egy "fiatal Marston", határozottan új narratívát mutat be a történet. Ugyanakkor a sztori folyamán megismerünk majd jelentős pillanatokat Marston korábbi életéből
- A fentiek ellenére a játék mégis egy különálló sztorit, Arthur Morgan történetét dolgozza fel
- Arthur szemén keresztül egyaránt fogjuk jobban megismerni az előző játékból ismert karaktereket, és megismerni teljesen új szereplőket
- Nagyon sokat tudunk majd meg Dutch-ról, arról, hogy hogyan képes együtt tartani egy csapat embert, akik a társadalom peremére kerültek a hirtelen modernizálódó világban
- Arthur bőrébe bújva megismerjük, hogy hullott szét a banda
- A fejlesztők megerősítették, hogy egyáltalán nem szükséges ismernünk az első Red Dead Redemption játékot, mindenképp egy teljes értékű játékot kapunk. Ellenben aki játszott az előzővel, annak mindenképp többet nyújt majd
- A Rockstar Games azért döntött egy új, korábban egyszer sem említett karakter mellett a főhős szerepében, mert pontosan tudják, hogy nagyon sok játékosnak ez lesz az első Red Dead játékra, és különben sem akartak felépíteni egy teljes játékot Marston már ismert történetére. Így sokkal több ajtó nyílt meg számukra, hogy egy teljesen új és összetett élményt nyújtsanak a játékosoknak
NikitaDragovich
Offline