Bár a Red Dead Online leleplezése nem volt teljesen váratlan, azért akadnak szerencsések, akik már a bejelentés előtt készülhettek a nagy meglepetésre. Az amerikai IGN interjút készíthetett Imran Sarwarral a Rockstar North egyik vezető tervezőjével, és Josh Needlemannal, a Rockstar San Diego senior producerévelvezőjével.
Az online magazin csupán néhány egyszerűbb kérdést tett fel, ugyanakkor ezek bemutatják, hogy milyen irányba szeretnének elindulni a fejlesztők, eltérnek-e valamiképp a GTA Online-tól, illetve egyáltalán mi lesz utóbbi sorsa.
A beszélgetésből az alábbi infókat hámoztuk ki:
- A Red Dead Online teljes mértékben a Red Dead Redemption 2 mechanizmusaira és játékterére épít majd, ugyanúgy a 19. században fog játszódni.
- A fejlesztők teljes mértékben a GTA Online esetében szerzett tapasztalatokra építenek – ebbe beletartozik mind a lehetőségek, mind a szabadabb lobbikra és strukturáltabb játékmódokra, illetve narratív elemek implementálása (értsd: az egyes feladatok kerettörténetet kapnak).
- Az RDO csakúgy, mint a GTA Online, csúsztatva indul a Red Dead Redemption 2-höz képest, mivel bár egy lemezen érkezik majd mindkettő, valójában két játékként tekint rájuk a Rockstar. Az RDR2 nagyon erős sztori játék lesz, és ugyanúgy megérdemli a figyelmet, ráadásul remek gyorstalpaló lehet a játékmechanizmusok megismeréséhez és megtapasztalásához. Egyúttal a fejlesztőknek is jól jön a plusz idő, hogy technikailag felkészüljenek az indulásra.
- A Rockstar Games továbbra is oda van a single player játékokért. (!)
- A Red Dead Online és a GTA Online közötti különbséget leginkább az fogja szemléltetni, hogy míg a GTA Online-ban repülőkkel lehet nagy távolságokat megtenni, a Red Dead-ben ilyesmire nincs lehetőség, ott a gyaloglásra és lovaglásra lehet csak építeni – ez nyilván a lehetőségekre és játékmódokra is hatással lesz.
- Noha a fejlesztők a játékosok igényei alapján szeretnék formálni a multiplayert, elsőre a legnépszerűbb GTA Online tartalmakból indulnak ki, mint a Heists, az Afterhours, a the Doomsday Heist és a Gunrunning frissítés. Ezek mind egyszerre nyújtanak személyes élményt és izgalmas akciót.
- Választható majd férfi és női karakter ("cowboy or cowgirl").
- Ahoggy a GTA Online esetében, a Red Dead Online-nál is alapvető cél a fejlesztők számára, hogy semmiféleképp se kerüljenek szegmentálásra a játékosok. Bár ezt így expliciten még nem mondták ki, tudjuk, hogy ehhez elengedhetetlen, hogy minden frissítés, kiegészítő ingyenes legyen.
- Ami a frissítéseket illeti, a Rockstar Games a GTA Online-ban megismerte a szükséges receptet: a kiegészítőknek egyaránt kell biztosítaniuk személyes élményt, játékmenetet, narratívát és változatosságot a pakkokban.
- A multiplayer ugyanúgy szerepjátékra épül majd.
- A fejlesztőknek továbbra is vannak ötleteik a GTA Online-t érintően a belátható jövőre. A két multiplayer játék párhuzamosan frissül majd egymás mellett. A Rockstar arra számít, hogy bár a GTA Online játékosok ugyanúgy találnak majd kedvükre valót a Red Dead Online-ban is, az RDO inkább egy saját játékos bázist épít majd ki magának.
dani.szentgali
Offline