Alig egy hónap van már csak hátra a Red Dead Redemption megjelenéséig, így bizony legfőbb ideje volt, hogy a Rockstar Games ismét megmutassa a sajtónak, mit kíván piacra dobni október végén, mi több, a kontrollert is az újságírók kezébe adja. Az első szerencsések között volt a Game Informer magazin szerkesztője, aki egy hosszabb, tucatnyi új képpel illusztrált cikkben írta meg élményeit, tapasztalatát. Íme az újdonságok:
- A demóban két küldetést próbálhatott ki a GI, az egyik egy vonatrablásról szólt, ami végül balul sült el, a másik pedig egy rivális banda tábora indított támadás volt, ami csendesen indult, majd hatalmas tűzpárbajban ért véget.
- A vonatról a csapat egy korábbi esemény alkalmával, egy rivális bandától szerez tudomást. A küldetés Dutch eredeti tervével indul, miszerint Arthur és Bill robbanóanyagot helyez a sínekre, amivel felrobbantják azt, de végül a bomba nem robban, így improvizálnak – felkapaszkodnak az utolsó kocsira, és sorra haladnak előre. A küldetés folyamán Arthur többször is dönthet arról, hogy ő megy elöl, vagy Lenny Summers törhet előre. Kiderül, hogy a vonaton fegyveres őrök is vannak.
- A kendő (bandana) egy "eszközválasztó" kör előhívásával vehet fel és le – az a Game Informer előzeteséből nem derül ki, hogy ugyanezen a körön válthatunk-e fegyvert is.
- A Dead-Eye többször is fejleszthető, ami abban nyilvánul meg, hogy jelölésre kerülhetnek az ellenfelek gyengepontjai, vagy automatikusan megjelölésre kerülnek. A magazin szerint maga a Dead-Eye nagyon hasonlít az előző Red Dead Redemptionben megismert lassításra.
- A küldetés során a banda bejut a páncélozott kocsiba, ahol Arthur külön-külön zsákolhatja el a rakományt egy-egy gomb lenyomásával [megjegyzés: valószínűleg hasonlóan, mint a GTA V-ben az ékszerrablásnál].
- A küldetés végén Arthur eldönthette, hogy végeznek-e a szemtanúkkal, szabadon engedik őket, vagy bezárják őket, és elküldik őket "ki tudja hová".
- Míg John Marston számára elengedhetetlen volt a tisztelet (honor), Arthut esetében dönthetünk a főhős útjáról, egyaránt választhatjuk azt, hogy tiszteletreméltóan, jó szándékúan viselkedik, vagy egy sötét utat jár be.
- Ha a "jóságos" utat választjuk, a járókelők kedvesebbek Arthurral, és több pénzt zsebelhetünk be a fejvadászatból, és a hősies tetteit látványos lassított killcammel mutatja meg a játék. Ugyanakkor ha a "sötét" utat járjuk, akkor a rablásokért kapunk jóval több pénzt, és brutális killcameket látunk majd.
- Hogy melyik utat választjuk, nem befolyásolja Arthur helyzetét a bandában, ugyanúgy tagja a több, mint egytucat bandita táborának.
- A tábor fenntartásához étel mellett gyógyszerek és egyéb ellátmányokról is gondoskodhatunk.
- A táborban nem csak barátok tartózkodnak. A másik küldetésben, amit kipróbált a GI, egy Kieran nevű férfi információi alapján próbálj meg a csapat lerohanni a rivális O'Driscolls vandát, akit fogolyként tartanak. Ennél a küldetésnél is számos választási lehetőség elé áll a játékos, a szerkesztők úgy döntöttek, előbb csendben, egy íjjal iktatják ki a legközelebbi banditákat. A Dutch banda erőviszonyt tekintve kisebbségben van. A küldetés végén Kieran átáll Dutch bandájához, ami egy újabb éhes szájat, de értékes bajtársat is jelent.
- A küldetés során John Marston is a csapattal tart, a magazin szerint igazából opcionális volt, hogy mennyire szorítkozunk Johnra.
- A Game Informernek az volt az érzése, hogy John Marston messze nem a legkedveltebb tag a bandában.
- A rajtaütéses küldetés során $600 dollárt zsebel be a banda.
- Vásárlás során külön választhatóak kalapok, mellények, kabátok, csizmák nadrágok és más egyéb. A válogatás olyan, mintha egy fizikai katalógust lapozgatnánk.
- Az öltözködés során eldönthetjük, hogy Arthur betűrje-e a nadrágját a csizmájába, vagy felcsavarja-e az ingujját a karján.
- A fegyverkovácsoknál vásárolható fegyver, különleges töltény és fegyverkiegészítő, de akadnak a fegyverek karbantartására szolgáló eszközök és pisztolytáskák is.
- A fegyverolajjal feljavíthatjuk egy kopottabb, piszkosabb fegyver képességeit, például a sebzés mértékét.
- Vannak istállók, ahol bármikor vásárolhatunk vagy eladhatunk lovakat. Ugyanúgy vásárolhatunk hozzájuk különböző nyergeket, takarókat, kengyeleket.
- A Game Informer a lovaglásban látja az egyik legnagyobb fejlesztést az előző játékhoz képest, amibe beletartozik az irányítás, a kapcsolódó animációk és a lovak viselkedése.
- Ha a kapcsolatunk a lovunkkal nagyon bizalmas szintre fejlődik, akár háttal ülve is lovagolhatunk.
- A GI azt írja, a Red Dead Redemption 2 az egyik legszebb játék, amivel eddig valah játszottak. Külön kiemelték, hogy ebben nagy szerepet játszik a részletesség.
- Arthur testtartása megváltozik, ha rossz minőségű vízben úszik.
- A párbeszédek, melyek lóháton ülve zajlanak, kétszer kerültek rögzítésre: mindig van egy csendesebb változat, és egy hangosabb arra az esetre, ha a másik fél távolabb kerül.
- A játékban nem csak külső nézet, de belső nézet (first-person) is választható.
- Arthur az időnként éhes lesz, és aludnia kell, így gondoskodnunk kell az etetéséről, és arról is, hogy időnként lepihenjen. Ennek elmulasztása megmutatkozik az életerő lassabb regenerálódásban és rosszabb állóképességben.
- Mind az étkezés, mind a fegyvertartás bár ugyan részei a játéknak, arra mindenképp ügyelt a Rockstar, hogy ez ne legyen teher, tehát nem kell félpercenként foglalkozni ilyen teendőkkel, viszont életre kelti Arthurt a játékos számára.
- Ismét megerősítésre került, hogy az idő múlásával nőni fog Arthur haja és szakálla, amit levághat a táborban vagy egy városi borbélynál is.
dani.szentgali
Offline
Hú, hát ezek az infók nagyon jól hangzanak!
Szóval összességében ez a cikk elérte nálam, hogy még jobban várjam október 26-át!