Alig egy hónap van már csak hátra a Red Dead Redemption megjelenéséig, így bizony legfőbb ideje volt, hogy a Rockstar Games ismét megmutassa a sajtónak, mit kíván piacra dobni október végén, mi több, a kontrollert is az újságírók kezébe adja. Az első szerencsések között volt a Game Informer magazin szerkesztője, aki egy hosszabb, tucatnyi új képpel illusztrált cikkben írta meg élményeit, tapasztalatát. Íme az újdonságok:
- A demóban két küldetést próbálhatott ki a GI, az egyik egy vonatrablásról szólt, ami végül balul sült el, a másik pedig egy rivális banda tábora indított támadás volt, ami csendesen indult, majd hatalmas tűzpárbajban ért véget.
- A vonatról a csapat egy korábbi esemény alkalmával, egy rivális bandától szerez tudomást. A küldetés Dutch eredeti tervével indul, miszerint Arthur és Bill robbanóanyagot helyez a sínekre, amivel felrobbantják azt, de végül a bomba nem robban, így improvizálnak – felkapaszkodnak az utolsó kocsira, és sorra haladnak előre. A küldetés folyamán Arthur többször is dönthet arról, hogy ő megy elöl, vagy Lenny Summers törhet előre. Kiderül, hogy a vonaton fegyveres őrök is vannak.
- A kendő (bandana) egy "eszközválasztó" kör előhívásával vehet fel és le – az a Game Informer előzeteséből nem derül ki, hogy ugyanezen a körön válthatunk-e fegyvert is.
- A Dead-Eye többször is fejleszthető, ami abban nyilvánul meg, hogy jelölésre kerülhetnek az ellenfelek gyengepontjai, vagy automatikusan megjelölésre kerülnek. A magazin szerint maga a Dead-Eye nagyon hasonlít az előző Red Dead Redemptionben megismert lassításra.
- A küldetés során a banda bejut a páncélozott kocsiba, ahol Arthur külön-külön zsákolhatja el a rakományt egy-egy gomb lenyomásával [megjegyzés: valószínűleg hasonlóan, mint a GTA V-ben az ékszerrablásnál].
- A küldetés végén Arthur eldönthette, hogy végeznek-e a szemtanúkkal, szabadon engedik őket, vagy bezárják őket, és elküldik őket "ki tudja hová".
- Míg John Marston számára elengedhetetlen volt a tisztelet (honor), Arthut esetében dönthetünk a főhős útjáról, egyaránt választhatjuk azt, hogy tiszteletreméltóan, jó szándékúan viselkedik, vagy egy sötét utat jár be.
- Ha a "jóságos" utat választjuk, a járókelők kedvesebbek Arthurral, és több pénzt zsebelhetünk be a fejvadászatból, és a hősies tetteit látványos lassított killcammel mutatja meg a játék. Ugyanakkor ha a "sötét" utat járjuk, akkor a rablásokért kapunk jóval több pénzt, és brutális killcameket látunk majd.
- Hogy melyik utat választjuk, nem befolyásolja Arthur helyzetét a bandában, ugyanúgy tagja a több, mint egytucat bandita táborának.
- A tábor fenntartásához étel mellett gyógyszerek és egyéb ellátmányokról is gondoskodhatunk.
- A táborban nem csak barátok tartózkodnak. A másik küldetésben, amit kipróbált a GI, egy Kieran nevű férfi információi alapján próbálj meg a csapat lerohanni a rivális O'Driscolls vandát, akit fogolyként tartanak. Ennél a küldetésnél is számos választási lehetőség elé áll a játékos, a szerkesztők úgy döntöttek, előbb csendben, egy íjjal iktatják ki a legközelebbi banditákat. A Dutch banda erőviszonyt tekintve kisebbségben van. A küldetés végén Kieran átáll Dutch bandájához, ami egy újabb éhes szájat, de értékes bajtársat is jelent.
- A küldetés során John Marston is a csapattal tart, a magazin szerint igazából opcionális volt, hogy mennyire szorítkozunk Johnra.
- A Game Informernek az volt az érzése, hogy John Marston messze nem a legkedveltebb tag a bandában.
- A rajtaütéses küldetés során $600 dollárt zsebel be a banda.
- Vásárlás során külön választhatóak kalapok, mellények, kabátok, csizmák nadrágok és más egyéb. A válogatás olyan, mintha egy fizikai katalógust lapozgatnánk.
- Az öltözködés során eldönthetjük, hogy Arthur betűrje-e a nadrágját a csizmájába, vagy felcsavarja-e az ingujját a karján.
- A fegyverkovácsoknál vásárolható fegyver, különleges töltény és fegyverkiegészítő, de akadnak a fegyverek karbantartására szolgáló eszközök és pisztolytáskák is.
- A fegyverolajjal feljavíthatjuk egy kopottabb, piszkosabb fegyver képességeit, például a sebzés mértékét.
- Vannak istállók, ahol bármikor vásárolhatunk vagy eladhatunk lovakat. Ugyanúgy vásárolhatunk hozzájuk különböző nyergeket, takarókat, kengyeleket.
- A Game Informer a lovaglásban látja az egyik legnagyobb fejlesztést az előző játékhoz képest, amibe beletartozik az irányítás, a kapcsolódó animációk és a lovak viselkedése.
- Ha a kapcsolatunk a lovunkkal nagyon bizalmas szintre fejlődik, akár háttal ülve is lovagolhatunk.
- A GI azt írja, a Red Dead Redemption 2 az egyik legszebb játék, amivel eddig valah játszottak. Külön kiemelték, hogy ebben nagy szerepet játszik a részletesség.
- Arthur testtartása megváltozik, ha rossz minőségű vízben úszik.
- A párbeszédek, melyek lóháton ülve zajlanak, kétszer kerültek rögzítésre: mindig van egy csendesebb változat, és egy hangosabb arra az esetre, ha a másik fél távolabb kerül.
- A játékban nem csak külső nézet, de belső nézet (first-person) is választható.
- Arthur az időnként éhes lesz, és aludnia kell, így gondoskodnunk kell az etetéséről, és arról is, hogy időnként lepihenjen. Ennek elmulasztása megmutatkozik az életerő lassabb regenerálódásban és rosszabb állóképességben.
- Mind az étkezés, mind a fegyvertartás bár ugyan részei a játéknak, arra mindenképp ügyelt a Rockstar, hogy ez ne legyen teher, tehát nem kell félpercenként foglalkozni ilyen teendőkkel, viszont életre kelti Arthurt a játékos számára.
- Ismét megerősítésre került, hogy az idő múlásával nőni fog Arthur haja és szakálla, amit levághat a táborban vagy egy városi borbélynál is.
dani.szentgali
Offline
Hú, hát ezek az infók nagyon jól hangzanak! Számomra legnagyobb újítást az FPS nézet jelenti, mert bár tudom, hogy a GTAV jelen generációs változatában is volt már ilyen és ki is próbáltam, Red Deadben még nem volt ilyen mechanizmus, és ugyan én még mindig inkább a külső nézetet preferálom, azért kíváncsi vagyok erre a kameranézetre, mert ez is egyfajta pluszt ad a játékhoz, ráadásul ezzel még jobb lehetőségünk lesz arra, hogy az oly sokat emlegetett részletességet, apró részleteket még közelebbről megcsodálhassuk, és hát alapvetően az RDR2 elsősorban erre épít most. Szóval nagyon jó lesz minden. Mondjuk annak nagyon örülnék, ha valóban jól meg lenne oldva a fentebb említett RPG játékokat idéző játékelemek, mint például a karakterek etetése, vagy saját magunk ellátása. Nagyon jól hangzik, ráadásul sokkal életszerűbb és élethűbb lesz tőle az egész játék, viszont ha túlzásba esnének ezzel, az szerintem valahol már a játékélmény rovására menne. Ameddig viszont azt ígérik, hogy odafigyelnek erre, addig szívesen látom ezeket az élethű játékelemeket.
Szóval összességében ez a cikk elérte nálam, hogy még jobban várjam október 26-át!