Nagyon ritka, hogy valamelyik magazinnak vagy híroldalnak lehetősége nyílik a Rockstar Games egyik kulcsfigurájával, a kreatív tartalmak legfőbb felelőseivel, Dan Houserrel interjút készíteni. A Vulture szerkesztőjének megadatott az élmény, és a Red Dead Redemption 2 megjelenése kapcsán több napon át beszélgethetett a világ egyik legsikeresebb szórakoztatóipari termékének (művének - by szerk.), a Grand Theft Auto sorozat egyik legfőbb alkotójával, mely során nem csak a napokon belül debütáló új játékról derült ki egy halom érdekesség, de néhány izgalmas sztori is szóba került magáról Danről és a Rockstar Gamesről.
Aki ért angolul, annak nagyon ajánljuk, hogy olvassa el a teljes cikket a Vulture oldalán. Akiknek pedig kevésbé megy az angolul, pontokba szedtük a legszaftosabb gondolatokat. GTA és Red Dead rajongók számára egyaránt akadnak izgalmas részletek. :)
- Elképesztő biztonsági rendszer, felügyelet, és rengeteg "humoros" figyelmeztető tábla gondoskodik arról, hogy nehogy véletlen kiszivárogjon valami a Rockstar Games New York-i épületéből.
- A Rockstar Games nem véletlenül hagyja ki évek óta az E3 konferenciát. Sam Houser konkrétan kerek perec megmondta, hogy a showt egyszerű faszméregetésnek tartja.
- Mikor a Take-Two Interactive 1998-ban gyakorlatilag felvásárolta a BMG Interactive-ot, ahol korábban Dan és Sam Houser dolgozott, Dan több hónapos szabadságra menekült Dél-Amerikába, Cartagena-ba, ahol elég veszélyes helyzetbe keveredett, mikor reggel 9-kor sétálni kezdett, majd három machetával és egyéb lőfegyverrel felkészült hobó kezdte követni, miközben a helyi rendőrkapitányságok csak 10 órától nyitottak meg. Jobb híján egy internetkávézóba menekült, ahol egyfajta égi jelként nyitotta mag Sam levelét, amiben arra kérte, hogy utazzon New York-ba, és szálljon be a Rockstar csapatába. Egy héttel később Dan már Manhattanben is termett.
- Amikor Dan a Take-Two Interactive-hoz csatlakozott, a cég 300 millió dolláros adósságban volt, amit be kellett hozniuk. A Grand Theft Auto III megjelenése után végül 300 millió dollár profittal zártak.
- New York-ban jelenleg 250 ember dolgozik a Rockstar berkein belül két emeleten is, viszont épp most paterolják ki egy harmadik szintről a Take-Two irodistáit, hogy terjeszkedni tudjanak.
- A legnehezebb feladatnak Dan azt tartja, hogy összefogják a cég irodáit a világ legkülönbözőbb pontjairól
- Fontosnak tartja, hogy ha valami konfliktushelyzet, belső vita áll elő, nem söprik szőnyeg alá, inkább kiengedik és megvitatják, minthogy ott maradjon a gyomrukban szálkaként.
- Dannek van egy 2 éves németjuhász kutyája. Iggy-nek hívják.
- Dan tanult némi színészetet, ami nagyon nagy segítség nemcsak a szinkronfelvételek során, de konkrétan akkor is, amikor videokonferencián egyeztetik össze a forgatókönyveket, szkripteket.
- Soha többé nem akarnak neves szinkronszínészekkel dolgozni, mert mind az egójukkal vannak elfoglalva. A GTA3 és a GTA Vice City esetében is többször ütköztek konfliktusba emiatt. Inkább a különleges, jól eljátszott dialógusokra törekednek.
- A Red Dead Redemption 2 motion-capture felvételei sűrű menetrendet követve 2200 napon át történtek. A GTA3 esetében ez 5 nap alatt megtörtént.
- A Red Dead Redemption 2-hüz 1200 szinkronszínész járult hozzá hangjával és tehetségével.
- A játékhoz 500 000 sornyi dialógus íródott.
- Csak a fő sztori szkriptje 2000 oldalas.
- Minden nem irányítható, járókelő NPC-nek 80 oldalnyi szkriptje van.
- A Red Dead Redemption 2-ben 300 000 animációt láthatunk majd.
- A küldetések alá Woody jackson 192 interaktív aláfestő zenét komponált.
- A játék sztorijához Dickens, Henry James, Keats, Émile Zola, és Arthur Conan Doyle írásai adtak ihletet, leginkább a David Copperfield.
- A játékban ezúttal több erős, kidolgozott női karakter kap szerepet, melynek hiányát korábban többször kritizálták a Rockstar Games játékok esetében
- A játékban nem lesznek belső töltőképernyők, ezt az időt inkább dinamikus átvezető videókkal oldották meg a fejlesztők.
- A Red Dead Redemption 2 fejlesztését 2011-ben (!), 7 éve kezdták el.
- Idén néha hetente 100 órát dolgoztak a készítők, hogy elkészüljön a játék. (Ez heti 5 munkanapra lebontva napi 20 óra - by szerk.)
- Végül 65 órányi játékból 5 órát kivágtak, mert egy ponton két románc lett volna elérhető Arthur számára, viszont a második végül annyira nem tűnt emberinek, működőképesnek, hogy végül kivették a szálat az összes kapcsolódó küldetéssel együtt. Emellett más apró misszió sem kapott végül helyet a játékban, mert végül az ez egészet tekintve mégsem tűntek olyan izgalmasnak.
- Dan Houser abszolút látja a Red Dead sorozat jövőjét, így ha sikeres lesz az RDR2, jöhetnek még újabb részek.
- Dan jelenleg a Red Dead Online szkriptjein dolgozik. Elmondása szerint szeretne minél több valódi művészetet vinni alájuk, bár tudja, hogy sokaknak ez nem fontos, sokaknak csak az akciót, koszt, erőszakot és vért akarják.
NikitaDragovich
Offline