A mi időnk szerint pénteken hajnalban lezajlott a videojáték-ipar maga kis "Oscar-gálája. A 2018-as Tha Game Awardson számos kategóriában versengtek egymással az év legjobbjai némi csinnadratta és egy halom új játék bejelentése mellett, majd végül kiosztották a legfontosabb szobrot is, ami az év játékának fejlesztőit illeti meg – ezt idén a God of War készítői vihették magukkal.
Bár a nagy elismerésről a Red Dead Redemption 2 (sajnos) lemaradt, azért egyáltalán nem szégyenkezhet, hiszen 8 kategóriában jelölték, és ebből négy díjat be is zsebelt, ezek a:
- Legjobb narratíva (Best Narrative) – Red Dead Redemption 2
- Legjobb alakítás (Best Performance) – Roger Clark mint Arthur Morgan
- Legjobb zenei betét (Best Score/Music) - Woody Jackson
- Legjobb hangmunka (Best Audio Design) - Red Dead Redemption 2
Azt pedig külön öröm volt látni, hogy a Rockstar Games kivételes showval vett részt a rendezvényen. A díjátadó alatt nem csak az eseményre szerződtetett szimfonikus zenekar szólalt meg időnként egy-egy pihenő erejéig, de később több szám el is hangzott a Red Dead Redemption 2-ből az előadók közreműködésével, ráadásul a legikonikusabb pillanatokat idéző dallamok csendültek fel, mint a "See The Fire In Your Eyes" a "Cruel Cruel World" és a "May I Stand Unshaken?".
Az elnyert díjakhoz ezúton is gratulálunk a Rockstar Games-nek! :)
A szerző kommentárja: Bármennyire jó és innovatív játék lett a God of War, amiért rengeteg elismerést érdemel, azért én némileg csalódottságot érzek. Aki a GTAPlace-t is követi jól tudhatja, hogy nem dicsőitjük mindenáron a Rockstart, keményen megmondjuk, ha valami nem jó, szóval minden elfogultság nélkül jelentem ki bátran, hogy az RDR2 egyjátékos módja zseniális lett. Rengeteg lehetőséget tár a játékos elé, mely során zömében nem előre leszkriptelve, de véletlenszerűen történnek az érdekessebbnél érdekesebb események, ráadásul ezeket sokszor maga a játékos irányítja és tartja kézben azáltal, hogy szabadon reflektálhatunk a világra. A sztori lassabb narratívája pedig üdítő színfolt a mai rohanó, instant sikerekre épülő játékok által uralt piacon. A Red Dead Redemption 2 kiemelten hosszú játékidővel szolgál az unatkozó játékosnak, miközben nem válik repetitívvé, minden küldetés és mellékküldetés újdonságot hoz, és nem kell jól ismert kliséket végigszenvednünk. Mindkét játék esetében egyértelmű, hogy a készítők valami profit akartak alkotni, aminek minden apró darbja illeszkedik egymáshoz, de én részemről a fentiek miatt sajnálom, hogy az év játéka díjat végül nem a Red Dead nyerte, én úgy érzem, a Rockstar most nagyon kiérdemelte, sokkal-sokkal jobban, mint anno a GTA V esetében. Nagy érdeme számomra a játéknak, hogy bár egyébként a vadnyugati tematika korábban sohasem érdekelt, mégis sikerült úgy megragadnia, hogy mára gyakorlatilag alig maradt olyan pont a szobámban, ahol nincs valami Red Deadhez kapcsolódó cucc, mert minden mozdítható kihelyezett reklámanyagot "bebúrok", ami egyébként a kukában kötne ki. Na de ki vele, ki mit gondol a végeredményről? :)