Akik már végigjátszották a Red Dead Redemption 2 sztorivonalát, már ismerik a történet 5. fejezetének nagyon különleges helyszínét, Guarmát. Ez az RDR2 maga "Noth Yanktonja", ahol továbbra is erős, de szerencsére lazított korlátokkal tudunk rácsodálkozni a fő játéktértől teljesen eltérő környezetre egy nagyonrövid ideig.
Bár a cselekmények nem visznek vissza az egyébként egzotikus, exkluzívan csak itt fellelhető állatvilággal belakott szigetrészre, különböző módokon visszajuthatunk oda. Korábban már volt egy opció, ami a San Luis River folyó déli szakaszán való átkeléssel jelentett erre megoldást kizárólag az epilógusoktól kezdve, ám ehhez csalásokra is szükség volt – erről itt a GTA Series zseniális csapatának erősen spoileres videója, amit csak akkor nézz meg, ha eljutották az első epilógusig).
Figyelem, innentől kezdve a hírünk spoileres, csak akkor olvasd tovább, ha eljutottál a Chapter 5-ig, vagy nem zavarnak a történetet érintő konkrétumok!
Edepot azonban egy remek videóban megmutatja, hogyan tudjunk vissza jutni a Kuba közelében lévő karib-térségi partra "legális" trükkökkel, cheat kódok használata nélkül. Az útvonal rendkívül időigényes, a jelentősen gyorsított videó önmagában 15 perc.
A Red Dead Redemption játékok ötletes módon nem csak vízzel, de magas hegyekkel is körbehatárolják a bejárható területet, ám Ambarino hófödte hegycsúcsain lovagolva mégis sikerült egy ösvényt találni, ami sikeresen kivezet a bejárásra engedélyezett végső területen kívülre, ami nem mellesleg az RDR1 mexikói területeit egybefoglaló "Nuevo Paraíso" vidéket is tartalmazza, igaz épületek nélkül.
Egyre inkább úgy néz ki, hogy sokkal nagyobbra, vagy tovább bővíthetőre tervezték a Red Dead Redemption 2 játékterét, esetleg egyes vidékeket végül máshová pozícionálnak, mert az alábbi videóban lévő túra óriási "térképen kívüli" kidolgozott erdős területeken át vezet, melyek közül vannak teljesen kidolgozott részek is, nem csak kezdetleges modellek.
Visszatérve Guarmához, amit feltétlenül csomagolj az útra: téli és nyári/lenge ruha, és egy halom tonic, amivel mind a saját, mind a lovad életerejét és álképességét növelni, erősíteni tudod. Mindenképp dobj a batyuba sárga ikonnal jelzett special tonicokat is. Kövesd a videóban jelölt utat észak felé, majd kerüld emg a térképet kelet felé. Végül mentsd el a játékállást a szünet menü "Story" menüpontjában a jelzett ponton, ugorj le a "semmibe", és töltsd vissza a játékot, hogy Guarmába dobjon a program.
Reméljük, a Rockstar nem fogja "eltorlaszolni" ezt az utat egy patchben – legalább a sztoriban nem –, és csakúgy mint egykor a GTA3 "Ghost Townjába", nehéz munka árán ide is bármikor vissza tudunk jutni. Rockstar, please don't patch this little path to Guarma, at least not in Story Mode! :)
dani.szentgali
Offline