Véget ért egy csodálatos korszak, az eredeti Grand Theft Auto 3, a GTA Vice City és a GTA San Andreas többé már nem kapható digitális formában sem. Ahogy a Rockstar Games a GTA Trilogy: The Definitive Edition bejelentésekor tudatta mindenkivel, a héten mindhárom játék eltűnt az áruházakból. Nem vásárolhatók meg se Steamen, sem a Rockstar Games Store-ban, sem a PlayStation Store-ban, sem pedig az Xbox Store-ban.
Régi rajongóként ez egy óriási sokk, de valahol meg lehet érteni a Rockstar Games döntését, hiszen több okuk is lehetett rá, amiért az eredeti játékok elengedése mellett döntöttek:
- Újabb 10 év telt el, így valószínűleg ismét lejártak a zenei licencek. Nem tudjuk, hogy a zenei repertoár egészében, töredékében, kibővítve tér-e vissza a Remastered kiadásokban, de bármilyen változást eszközölnének ezen a téren, a GTA IV óta tudjuk, hogy ez iszonyatosan hangulatromboló tud lenni, és egy újrakiadásban, ahol más apróságok is változnak, talán ez emészthetőbb változás lesz számunkra. A GTA játékokban a zenei felhozatal kiemelkedően gazdag, ezért nehezebb lehet fenntartani a szerződéseket, mint más játékoknál, főleg, hogy a Rockstar Games-nél óriási pénzek mozognak, és biztosan sokan szeretnének sok bőrt lehúzni róluk. Kockáztatni pedig nem érdemes, hiszen a jövőbeli játékok miatt egyetlen zenei kiadóval sem lenne jó összerúgni a port.
- Az eredeti, 2000-es évek elején írt játékprogramok nagyon régiek. PC-n már alig lehet őket értelmesen futtatni, a konzolos verziók is néha csak döcögnek, és történt időközben egy lényeges technológiai változás, ami a konzolos verzióknál tűnik szembe a leginkább: ezek a játékok még 4:3-os képarányra lettek tervezve az utolsó modellig, de a PS3 verzió sem tudja teljesen 16:9-es képarányban futtatni a játékot, egy fekete keret korrigálja a látványt. Bár mindig is volt "widescreen" opció a beállítások között, ez sosem volt az igazi, a radar alakja mindig közelebb volt egy tojáshoz, mint egy körhöz. Feltehetőleg az lesz a Remastered verziók egyik legfontosabb lényegi változtatása, hogy a játékokat már legalább 16:9-es 1080p felbontásra dolgozzák ki.
- Valljuk be, akik annyira elszánt rajongók, hogy szeretettel fedezik fel a sorozat korábbi epizódjait, valószínűleg már mind beszerezték a korábbi GTA játékokat, új vásárlókat pedig már nem fognak bevonzani eredeti, a mai játékosnak már fapadosnak hatnak, és ezen csak az segíthet, ha valamilyen felfrissítést kapnak, konkrétan az új The Definitive Edition formájában. Bár ebbe sohasem fogunk belelátni, valószínűleg az eladási számok is közrejátszhattak a fejlesztő és a kiadó döntésénél, ez is egy szempont lehetett a mérlegelésnél.
Hogy hogyan fognak kinézni a GTA Trilogy: The Definitive Edition új változatai, és milyen változásokat, újdonságokat és hátrahagyott tartalmakat várhatunk, az továbbra is rejtély, de a következő hetekben ezekre is fény derül. Mivel eddig szinte minden pletyka beigazolódott, annyi támpontunk van, hogy a három játék az Unreal Engine technológia segítségével kel majd új életre poraiból.
Aki esetleg mégis utólag kapott a fejéhez, és szeretné közel az eredeti Renderware verziókat, a 10. évfordulós változatok egyelőre még fent vannak Google Play-en és az AppStore-ban. Ezek a menüt eltekintve többé-kevésbé az eredeti látványvilágot képviselik, egyes extra effektek kikapcsolhatók.
Akik korábban megvásárolták az eredeti változatokat, természetesen továbbra is letölthetik őket, és játszhatnak vele.
dani.szentgali
Offline