Hiába a nosztalgikusan ünneplő Rockstar Games közösségi médiás posztok, bejegyzések, a fejlesztők hőskorából származó fantasztikus trilógia, a GTA3, a GTA Vice City és a GTA San Andreas Unreal Engine-re átültetett remastered változatai sajnos botrányosan indulnak, és ezt a jelzőt sajnos nem a szó szenzációhajhász, hanem eredeti, szótári jelentésében mondhatjuk. A rajongók, játékosok felháborodása túlmutat azon a kérdésen, hogy kinek tetszik a GTA Trilogy – The Definitive Edition grafikája, és kinek azok számára is, akik előrendelték, fizettek a játékért, és a helyzet más szálakon bonyolódik.
A baj egyik legláthatóbb jele, hogy a legnagyobb gaming magazinok eleddig nem tették közé értékeléseiket, a rajongói értékelésének átlag pedig a 0 és az 1.0 között mozog a Metacriticen valamennyi platformon. A Rockstar Games helyzetkezelése is bőven hagy maga után kívánnivalót.
Három napon át semmilyen PC verzió nem volt
A legjobban a PC játékosok lehetnek kiakadva, hiszen azok után, hogy egyedül csak számítógépeken nem lehetett előtölteni a játékokat, a megjelenés után mindjárt le is került a Rockstar Games Launcher kínálatából. Először elérhetetlen lett a program, majd a fejlesztők teljesen eltávolították a játékot a webáruházukból, és csak hétfőn tért vissza. Twitteren számos panaszkodó bejegyzést lehetett olvasni arról, hogy a Rockstar a visszatérítést sem engedélyezte tehát a játékosok fizettek, de nem kapták meg érte a terméket.
A hivatalos kommunikáció szerint a játék fájljai között véletlenül megmaradtak olyan belsős fejlesztői fájlok is, melyeket most eltávolítottak, mielőtt újra elérhető lett a játék. Ez azonban sovány vígasz, főleg annak tükrében, hogy miután az eredeti verziókat mindenhonnan eltüntette a Rockstar, PC-re gyakorlatilag egyáltalán nem lehetett megvásárolni sem a GTA3-at, sem a GTA Vice City-t, sem pedig a GTA San Andreas-t.
A fejlesztői fájlokat egyébkénbt azóta a Nintendo Switch verzióban is megtalálták, amelyből doboz kiadás is elérhető lesz.
Hot Coffee
A másik óriási probléma, amit nagyon elfuserált a Definitive Edition verziókért felelős Grove Street Games – akik War Drum Studios néven a korábbi mobilos változatokat készítették –, hogy benne hagyták azokat a provokatív fájlokat a játékban, ami a Grand Theft Auto sorozat történetének legnagyobb botrányát indította el, és évekig nyögött a játékot kiadó Take-Two Interactive. A híres Hot Coffee fájljairól van szó, ami némi modolgatással minijátékként tette lehetővé a szexuális kontaktust a játékban. Ép ésszel azt gondolnánk, ezek voltak az első fájlok, amiket eltüntettek, de ez mégsem történt meg, és úgy tűnik, a Rockstar Games sem ellenőrizte le, mielőtt az égisze alatt megjelenni engedte a trilógia új verzióját.
Bugok
A fentiek mellett vannak problémák, melyek a játék minden változatát érintik, mert sajnos bugokból bőven akad mindhárom játékban, és sajnos annyira szembetűnőek, hogy bár szerettünk volna nektek a megjelenés után vágatlan gameplay videókkal kedveskedni, ezt a tervünket fel kellett adjuk, nem sikerült hiba nélküli gameplayt rögzítenünk egyik játékban sem. Persze fontos megjegyezni, hogy bőven vannak azért viccesek is, de mi olyanokkal találkoztunk, hogy laggolt a hang, elsötétült játék közben a képernyő, vagy konkrétan a konzol is kikapcsolt, és küldetések közben is szaladtunk már bele olyan hibákba, amiktől teljesíthetetlen lett a küldetés.
Welcom, Top bun és nincs köd
...és végül a legnagyobb gond: nem vagyunk meggyőzve arról, hogy bár a War Drum Studios büszkén vette fel a Grove Street Games nevet, hogy jó kezekbe kerültek a klasszikussá idősödött GTA játékok. Ráadásul a Rockstar láthatóan nem tesztelte le megfelelően a GTA Trilogy – The Definitive Editiont, mert olyan tervezési hibákat lehetett benne találni a megjelenéskor, amik nevetségesek, az odafigyelő tesztelés hiányát mutatják, és pont azokat az élményeket és érzéseket teszik tönkre, amik minden más játék közül kiemelték a GTA sorozatot.
Például az egyik reklámtáblán elírással szerepelt a "Welcom to Vice City", a Top Fun furgonból valahogy Top Bun lett, bár ezeket szinte azonnal kipatchelték, de nem sikerült minden játékos szeme elől eltüntetni a tévedést. Gond nélkül lekerekítették a szándékosan szögletes anyát is az egyik fánkozó tetején.
Kép forrása: Reddit
A GTA San Andreas-ból pedig eltűnt a köd, és kb. végtelenségig nőtt a látóhatár, szóval ami azt a fantasztikus érzést keltette, hogy mekkora hatalmas játékterületet járunk be, teljesen eltűnt.
Ez nem az a megjelenés, amivel a Rockstar Games büszkélkedhet, és a GTA V Enhanced & Expanded sem számíthat kitörő fogadtatásra, ha State of Play-en bemutatott trailer minőségében kerül a boltokba.
Fontos azonban szem előtt tartani, hogy sok múlik még azon, hogy mennyire foglalkozik tovább a Rockstar a GTA The Trilogy – The Definitive Edition remastered játékaival, a bugok ugyanis kellő odafigyeléssel kijavíthatók, és ha túllépünk a kezdeti fiaskóktól, akkor korrekt, játszható kiadássá válhat a három remastered játék.
dani.szentgali
Offline