A Red Dead Redemption 2 gyönyörű és változatos világának bejárására nem csak a lenyűgöző látvány, de jó pár mellékküldetés is ösztönöz. Talán nem is volt korábban olyan Rockstar Games játék, ahol ennyi gyűjtenivalót lehetett megkeresni és megtalálni.
Az RDR2-ben több különféle tárgy felkutatására ad lehetőséget, melyek egytől egyig a kor szellemét idézik. Jelentős részük ráadásul a 100%-os végigjátszás feltétele, míg jó néhány más gyűjtenivaló további játékidőt biztosít. Ebben a cikkben megpróbálunk minél jobb segítséget nyújtani valamennyi elszórt tárgy megtalálásában térképekkel, képekkel és leírásokkal egyaránt – ezek feltöltése folyamatos, így érdemes időnként visszanézni erre a cikkre, ha valamit nem sikerült megtalálni.
Óriási segítséget jelent, hogy ha megtalálunk egy-egy darabot valamelyik gyűjtenivalóból, azt a legtöbb esetben a játék "berajzolja" a térképen, így nyomon tudjuk követni, mi az, amit már megtaláltunk.
Az alábbi menüpontokra kattintva érhetőek el az egyes gyűjtenivaló fajták leírása. A piros hátterűekhez már találsz útmutatót, a fekete hátterűek még feltöltés alatt vannak:
Cigaretta kártyák (Cigarette Cards) |
Dinoszaurusz csontok (Dinosaur Bones) |
Sziklavésetek (Rock Carvings) |
Álomfogók (Dreamcatchers) |
Sírkövek (Graves) |
Egzotikumok: Tollak, tojások, orchideák (Exotics: Plums, Eggs, Orchids) |
Különleges italok (Special Tonics) |
Pénzes ládák (Chests & Loot Boxes) |
Keresett tárgyak (Requested Items) |
Megjegyzés: A vadászattal és horgászattal kapcsolatos, akár "gyűjtenivalónak" minősíthető prédákkal, mint a legendás halak és állatok, vagy a városok Hunting Requests listáihoz kapcsolódó vadak lelőhelyei a "Vadászat és horgászat" cikkben kerülnek majd részletes ismertetésre!
Álomfogók (Dreamcatchers)
Bár a legtöbb gyűjtenivalót a játék ügyesen bemutatja egy-egy stranger küldetés kereteibe ágyazva egy apró kis sztorit adva ezeknek, akad olyan gyűjtenivaló is, amit magunknak kell felfedeznünk. Ilyenek a fákra akasztott álomfogók, melyek az egykor indiánok lakta területeket jelzik New Hanover és Ambarino szerte, de akad egy kettő Lemoyne északi részén is. Bár misszió nem hívja fel rájuk a figyelmet, szerencsére legtöbbjük az út mentén lett elhelyezve, így ha csak ügetünk, bármikor észrevehetünk egyet, miközben a játék varázslatos tájat csodáljuk.
Összesen 20 helyet találhatunk meg elszórva, ahol különböző álomfogókat aggattak fel egy-egy fára – ezek megtalálásában egy térképpel, képekkel és leírásokkal próbálunk meg segíteni. :) A képekhez kattints az álomfogó sorszámára a táblázatban, és figyeld a radart, a tájat, a környék jellegzetességeit a behatároláshoz. Az álomfogókat természetesen nem kell elzsebelnünk, mindegyik marad a helyén. A Háromszög vagy az Y gombot, hogy megvizsgáld őket – ezután megtaláltnak tekinti őket a játék.
Térkép, képek és leírások
Térképjelölés száma | Leírás |
1 | A kanyarodó út mellett a kopasz facsonkon. |
2 | A vasút északi oldalán lévő domb oldalában. |
3 | Közvetlenül a kanyarodó út mellett. Keresd az alul kicsit havas nagyobb sziklafalat. |
4 | Indulj felfelé a dombon, lesz egy már enyhén havas nagyjából vízszintes rész - itt keresd a kopár fát. |
5 | A Valentine-tól nyugatra vezető úton lesz egy-egy letérő ösvény a kis erdőcske felé. Az egyik ösvény mentén találsz egy kivágott fát. A rönk mellett van az a fa, amin az álomfogók lógnak. |
6 | Közvetlenül a folyó mellett vezető út túloldalán lévő fák egyikén. |
7 | Fent a kereszteződés melletti meredek sziklafal peremén.. |
8 | A tisztás közepén van egy hosszabb domb, amit viszonylag sűrűn benőtt a növényzet – ennek északi részén keresd a fát. |
9 | A hídtól kicsit kelet/szak-kelet felé, az út és a vasút között. |
10 | A tisztás közepén lévő facsonkon. |
11 | A nagyobbik tó nyugati csücskénél. |
12 | Félúton a vasút és az attól nyugatra párhuzamosan futó út között a sűrűben. |
13 | Leymone területén, a nagy tisztáson van egy dús lombozatú, egymagában álló fa – ezt kell keresned. |
14 | Ezt valamivel nehezebb megtalálni a többinél, mivel sem út, sem vasút, sem egyéb jellegzetesség nincs a közelben. Ez a fa már jócskán Leymone területén belül van, ráadásul egy sűrű erdő szélén. A közelben van egy facsonk, viszont ezúttal egy ép fát kell keresned. |
15 | Az elágazásnál, nem messze a Leymone üdvözlő táblájától. A környéken van egy kis híd is. |
16 | Az Elysian Pool déli oldalán az egyik magasabb fán. |
17 | Az "elátkozott faluból" Annesburgbe vezető út mentén az egyik fán, közel a hegyoldalhoz. |
18 | Az előző fától kicsit északra a hegy szélén egy facsonkon. |
19 | Keresd az irányjelző táblát, és nézz a Saint Denis felé vezető nyíl irányába. A kereszteződés szélén áll a fa, amit keresel, a dél és a kelet felé vezető út sarkában. :) |
20 | A folyó keleti partján, nem messze egy nagyobb sziklától. |
A jutalom begyűjtése
Az álomfogók begyűjtése után különös titkot mutat meg a játék. Megnyílik a naplónk, melyben a főhős összeköti az álomfogók helyeit a térképen, és egy bölény rajzolódik ki belőle. Egy nagy X jelzi az állat szemét, ami az Elysian pool vízesését mutatja.
A zuhatagon átsétálva egy titkos barlangra bukkanunk, melynek túlsó végében egy régi barlangrajz található. Ennek szeménél egy kis rés van a falban, ahonnan begyűjthetjük a különleges jutalmat, ami egy ősi nyílhegy. Ezt használva kétszer tovább bírja majd az állóképességünk, miközben feszítjük az íjat.